۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ایام فاطمیه درس حرکت در مسیر امامت و ولایت است
کد خبر: ۱۴۳۷۶۶ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

ایام فاطمیه درس حرکت در مسیر امامت و ولایت است

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در اجتماع کسی است که در مسیر امامت و ولایت گام بر می‌دارد و از این مسیر دفاع می کند.

ایام فاطمیه درس حرکت در مسیر امامت و ولایت است
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، اظهار کرد: تمام زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی جایگاه‌ها چه به عنوان جایگاه همسری و مادری و چه به عنوان شخصیتی حاضر در عرصه سیاست و حکومت، از ابعاد مختلف قابل تامل وبررسی است.
وی در ادامه بیان کرد: ازمهمترین و بارزترین فعالیت‌های حضرت زهرا (س) بحث دفاع از ولایت ایشان است. حضور حضرت فاطمه زهرا(س) در صحنه جامعه و سخنان فصیحی که ایشان مطرح می‌کردند می‌تواند الگوی حضور در صحنه‌ی اجتماع باشد.
استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: ایشان با دیدن و در نظر گرفتن انحرافاتی که بعد از فوت پیامبر(ص) دامن‌گیر جامعه‌ مسلمانان شد، حضور در اجتماع و افشاگری انحرافات را مصرانه پی‌گیری می‌کردند.
وی با اشاره به حضور حضرت فاطمه زهرا (س) در اجتماع به عنوان شخصی که در مسیر ولایت گام برمی‌دارد، تاکید کرد: ولایت مداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) به عنوان امری شخصی، فردی نبوده است بلکه در واقع بخش بزرگ آن دفاع از مسیر امامت و ولایت، امت و اصل اسلام بوده است.
مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حضور فعالانه حضرت زهرا (س) در عرصه های سیاسی و اجتماعی کاملا جدی و ایجابی بود تا جایی که وجود مبارک خود را فدای غربت امام و ولایت و رهبری ایشان کردند.
عباسی در پایان توصیه کرد: با شرکت در مجالس اهل بیت و خواندن کتب در مورد فضائل و سیره زندگانی ایشان می‌توانیم به معرفت وشناخت ابعاد مختلف حضرت زهرا(س) دست یابیم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان