۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برخی از آئین های عرفی ما خلاف شرع است/حکم یک مسئول دال بر مجوز شرعی برگزاری موسیقی نیست
کد خبر: ۱۴۳۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

برخی از آئین های عرفی ما خلاف شرع است/حکم یک مسئول دال بر مجوز شرعی برگزاری موسیقی نیست

حجت الاسلام نظری: اگر برنامه ای در استان یا کشور با مجوز از سوی مسئولین برگزار می شود دلیلی برای مجوز شرعی آن نخواهد شد؛ بلکه در این زمینه باید به حکم مرجع مان در این خصوص مراجعه کنیم.

برخی از آئین های عرفی ما خلاف شرع است/حکم یک مسئول دال بر مجوز شرعی برگزاری موسیقی نیست

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین در خصوص تفکیک شادی از گناه، اظهار کرد: دین اسلام چون از کاملترین ادیان الهی می باشد لذا در همه ابعاد زندگی و نیازمندی های بشر برنامه ارائه داده است.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد دینی ذکر این مسئله است که از بعد احساسی در اسلام ما هم شادی و هم غم را داریم و مکتب الهی برای هر کدام از این مسائل برنامه خاص خود را تعریف کرده، اما متأسفانه تندروی هائی در هر 2 حوزه دیده می شود.

حجت الاسلام عباس نظری با انتقاد از این مطلب که بیان می شود اسلام دین گریه است، تصریح کرد: برخی ها شادی و نشاط در موسیقی را در اشکال غربی به مردم معرفی می کنند که زیبنده اسلام نیست.
باید در هر برنامه ای از افراط و تفریط های بی مورد به دور باشیم.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اذعان داشت: باید آنچه اسلام ذکر کرده رعایت کنیم، در زمینه موسیقی و حکم شرعی آن نیز از طریق مراجع تقلید مباحثی مطرح شده است که مقلدین می توانند به آن مراجعه کنند.

وی افزود: حتی اگر برنامه ای در استان یا کشور با مجوز از سوی مسئولین برگزار می شود دلیلی برای مجوز شرعی آن نمی شود؛ بلکه در این زمینه باید به حکم مرجع مان در این خصوص مراجعه کنیم.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: اگر حکم مرجع تقلید ما در این زمینه حکم به حرمت داشتن دارد، باید به آن عمل کرده و از حضور در این چنین برنامه هائی خودداری کنیم.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با بیان این که رعایت احکام الهی برای همه ما واجب و ضروری است، اعلام کرد: دین داری هزینه دارد و داشتن ایمان نیز سختی خاص خود را خواهد داشت، حتی شاید برخی حکم ها باب میل ما نباشد اما انسان باید هزینه دین داری اش را پرداخت کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان