۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود، نه با حفر چاه/«قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری»
کد خبر: ۱۴۳۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۹ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد:

با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود، نه با حفر چاه/«قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری»

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: متأسفانه برخی‌ها که خودشان باید حافظ قانون باشند، با «قانون خواری» و «کنار گذاشتن مسئولان دغدغه مند»، عامل «کوه خواری» و «زمین‌خواری» می‌شوند.

با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود، نه با حفر چاه/«قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری»

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: امروز شاهد مشکلات فراوان و کم آبی در مناطق پر آب استان هستیم و باید مردم را بیشتر نسبت به خطراتی که متوجه محیط‌زیست است، آگاه نماییم.

 با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود، نه با حفر چاه

وی ادامه داد: این‌که مسئولان برای رفع کمبود آب به فکر حفر چاه باشند، نگاهی اشتباه است و آن‌ها به همان اندازه که می‌خواهند با حفر چاه کمبود آب را جبران نمایند، با فرهنگ‌سازی به‌منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، می‌توانند این کار را به‌صورت اساسی انجام دهند.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در نگاه اول به شرایط کنونی جامعه جهانی و جنگ‌ها و آشوب‌هایی که جهان را فراگرفته این فکر به ذهن انسان می‌آید که آینده جهان به نابودی و تباهی کشیده می‌شود، اما این نگاه با نگاه خدای متعال که آینده جهان را امیدوار کننده و همراه با صلح و آرامش توصیف کرده، متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همه عالم و منابعی که در طبیعت وجود دارد همه نور خدای متعال است و باید تلاش کنیم تا نور خدای متعال که همان حفظ منابع طبیعی است همواره روشن بماند.

وی تأکید کرد: این‌که مسئولان دغدغه جدی در امر حفظ منابع طبیعی دارند بسیار ارزشمند و نعمتی از سوی خدای متعال است، اما نباید وعده خدای متعال را که آینده جهان را آینده‌ای آرام توصیف کرده را فراموش کرد و روح نا امیدی را در جامعه دمید.

 


 عابدینی با بیان این‌که بی‌تقوایی آثار مخربی به همراه دارد، اظهار کرد: بی‌تقوایی تنها بی‌حجابی، غیبت و امثال آن نیست، بلکه احداث چاه غیرمجاز و نابودی طبیعت که به حقوق مردم ضربه می‌زند، هزاران برابر آثار مخرب‌تری نسبت به بدحجابی و غیبت دارد. 

 امام‌جمعه قزوین به خشکسالی سال‌های اخیر دشت قزوین اشاره و تصریح کرد: مسئولان، اقشار تأثیرگذار، ائمه جمعه و جماعات باید به‌صورت جدی درگیر این موضوع شوند، چرا که اگر دشت قزوین دچار خشک‌سالی شود به‌سختی قابل احیا است.

 «قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری»

وی با بیان این‌که پدیده «قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری» است، تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها که خودشان باید حافظ قانون باشند و مردم چشم امید به آن‌ها دوخته‌اند، با «قانون خواری» و «کنار گذاشتن مسئولان دغدغه مند»، عامل «کوه خواری» و «زمین‌خواری» می‌شوند.

عابدینی بیان کرد: با رعایت کامل ایمان، تقوا و مسائل شرعی می‌توانیم از تخریب و از میان رفتن محیط‌ زیست جلوگیری کنیم و هر چقدر به مسائل دینی پایبندی بیشتری داشته باشیم، محیط‌ زیست سالم‌تری داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: تلاش کنیم تا همه توده‌های مردم همیار احیای طبیعت باشند.

نیاز علی ابراهیمی پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ابتدای این دیدار اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی، جنگ و مرتع وظیفه همگانی است و حفظ آن در پایداری آب و خاک بسیار اثرگذار است.

علی‌اکبر اسداللهی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین هم با بیان این‌که پیامدهای مصرف بی‌رویه آب متوجه محیط‌ زیست است، اظهار کرد: حفظ شرایط فعلی با منابع مالی و امکانات موجود بسیار دشوار است و برای جلوگیری از بیابان‌زایی نیازمند امکانات بیشتر هستیم.

 وی همچنین گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آماده است در صورت تأمین اعتبارات جنگل‌کاری را در سطح وسیع در سطح استان انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان