۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تغییر قیمت در خودرو هایی با تیراژ تولید پایین صورت می گیرد
کد خبر: ۱۴۳۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون صنعت، معدن و تجارت:

تغییر قیمت در خودرو هایی با تیراژ تولید پایین صورت می گیرد

محسن صالحی نیا: برخی از خودرو ها که نسبتا ارز بری بالا تری دارند می توانند افزایش محدودی داشته باشند. چون خودرو ساز ارز مرجع در اختیار ندارد نمی تواند هزینه را تامین کند و ما این تغییر قیمت را در خودرو هایی با تیراژ تولید پایین شاهد خواهیم بود.

تغییر قیمت در خودرو هایی با تیراژ تولید پایین صورت می گیرد
به گزارش صبح قزوین، صالحی نیا معاون صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی ویژه خبری در مورد افزایش قیمت خودرو، اعلام کرد: صحبتی از افزایش قیمت خودرو در میان نبوده است و شرکت های خودرو ساز با توجه به ارز بری خودرو ها قیمت آنها را افزایش می دهند؛ با توجه به سیاست اخذ شده در شورای سیاست گذاری افزایش تیراژ تولید خودرو در 6 ماه دوم سال 92 می تواند مقداری از هزینه ها را تامین کند در این صورت افزایش قیمت معنا داری برای خودرو های پر تیراژ نخواهیم داشت.
وی در خصوص افزایش احتمالی قیمت خودرو هایی مانند پراید و ال 90 نیز استدلال کرد: برخی از خودرو ها که نسبتا ارز بری بالا تری دارند می توانند افزایش محدودی داشته باشند.
چون خودرو ساز ارز مرجع در اختیار ندارد نمی تواند هزینه را تامین کند و ما این تغییر قیمت را در خودرو هایی با تیراژ تولید پایین شاهد خواهیم بود.
صالحی نیا ادامه داد: شورای سیاست گذاری خودرو در دولت جدید هر 2 هفته یک بار تشکیل جلسه می دهد که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.
برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو در سال جاری باید تولید را به 900 هزار دستگاه برسانیم.
محدودیت هایی در ارتباط با بروکراسی حاکم بر تامین قطعات و دیگر مشکلا ت موجود در امر خودرو سازی وجود دارد که با بررسی های به عمل آمده از کاهش چشم گیری برخوردار بوده است.
معاون صنعت، معدن و تجارت در خصوص کیفیت و توسعه محصولات جدید، تصریح کرد: کیفیت یک امر نسبی است و ما در شورای سیاست گذاران در مورد بهبود کیفیت در زمینه های آلایندگی، امنیت، سوخت و مسائل فنی بحث هایی را پیگیری کرده ایم تا بتوانیم شاهد بهبود  کیفیت خودرو باشیم و از کاهش تولید جلوگیری کنیم.
وی توضیح داد: قیمت خودرو پارامتر هایی دارد؛ قیمت کنونی خودرو مورد نظر خودرو سازان است؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار کاهش قیمت را دارند که قابل اجرا نیست.
در فرمول ارائه شده نرخ ارز بر اساس شرایط بازار پی ریزی شده است و خودرو ساز باید بتواند تولید را در یک سطح نگه دارد تا به سود برسد و متضرر نشود.
صالحی نیا ادامه داد: خودرو ساز به توان خرید مشتری توجه دارد و این باعث می شود قیمت ها در یک عرف معقول ارائه شود.
فرمول قیمت گذاری در برخی از خودرو ها با ارز بری بالا به نحوی ارائه شده است که خودرو ساز متضرر نشود هر چند که خودرو سازان با محدودیت های زیادی روبرو هستند.
معاون صنعت، معدن و تجارت در خصوص این که آیا در سال 93 شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود، افزود: به خودرو سازان ابلاغ شد که به تولید 900هزار دستگاه برسند و اگر تولید کاهش یابد یک سری از هزینه های ثابت ما را به سوی زیان می برد که بر روی قیمت با این مجموعه تیراژ تولید تاثیر دارد.
صالح نیا در خصوص این که در حقوق مصرف کننده در شرایط کنونی افزایش قیمت خودرو چه مقدار مورد توجه قرار می گیرد، یادآور شد: ما همه مصرف کننده هستیم و همیشه می گوییم حق با مشتر است.
در مورد تمام کالا هایی که در سطح بازار عرضه می شوند قیمت نسبی است که این نسبیت شامل قیمت خودرو نیز می شود.
وی در پایان افزود: سطح اقتصاد کشور در یک برحه ی زمانی تغییر چشم گیری داشت.
در تمام تولیدات داخلی وقتی نرخ انرژی، مواد اولیه و دیگر عوامل دخیل در تولید رشد می کند افزایش قیمت نهایی را شاهد خواهیم بود.
خودرو و مسکن جزء کالا هایی است که در سبد مصرفی خانوار بیشتر به چشم می خورد و بیشتر به آن دقت می شود و در یک نگاه مشترک می توان گفت افزایش قیمت خودرو معقول و معنادار بوده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان