۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رادار وزارت اطلاعات نقطه کور ندارد/دستگیری یک تیم تروریستی
کد خبر: ۱۴۳۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۹ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر اطلاعات در نشست خبری:

رادار وزارت اطلاعات نقطه کور ندارد/دستگیری یک تیم تروریستی

وزیر اطلاعات گفت: موفق شدیم در ۵ اسفندماه یک تیم چهارنفره را شناسایی کنیم که اقلام زیادی که در عملیات انتحاری کاربرد دارد، همراه داشتند و آن را کشف و ضبط کردیم.

رادار وزارت اطلاعات نقطه کور ندارد/دستگیری یک تیم تروریستی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهارداشت: سلام به شما ملت عزیز و سربلند اسلامی که حماسه ای پرافتخار را آفریدید و با حضور پرشور خود پای صندوق رای بار دیگر پیام اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را به جهانیان مخابره کردید.

وی افزود: چشم جهانیان با رویت حضور پرشور شما مردم ایران در عرصه انتخابات بار دیگر خیره و جهان دچار شگفتی شد. از صمیم دل به شما مردم که به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتید و پای صندوق های رای حضور پیدا کردید، تشکر می کنم. امیدواریم بتوانیم این همت شما را پاسخگو باشیم و ارزش این حضور را در خدمت پاس بداریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برای ما به عنوان خدمتگزاران ملت شریف ایران اسلامی مهم این بود که انتخابات با آرامش و در فضایی امن و همراه با امنیت لازم برگزار شود، افزود: به لطف الهی این چنین شد و مردم ما در فضایی همراه با امنیت، رای خود را به صندوق انداختند.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار واضح و روشن بود که جریان های تروریستی و آنهایی که نسبت به امنیت کشور رشک می برند، آرام نخواهند نشست و می کوشند عرصه انتخابات ما را با یک سلسله تحرکات ضد امنیت و توطئه های خائنانه مخدوش کنند و آرامش را از مردم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه با سایر دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی، قضائی و مدیریت سیاسی کشور همراه و همدل، اشراف اطلاعاتی خود را مضاعف کردند، تصریح کرد: سربازان گمنام تمام صحنه هایی که احتمال حضور جریان های تروریستی در آن می رفت را زیر نظر گرفتند و اشراف اطلاعاتی خود را بالا بردند و به لطف پروردگار حرکت های مشکوک را شناسایی کردند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند آنها را مورد رصد کامل اطلاعاتی قرار دهند و مواردی را شناسایی و زیر ضربه قرار دادند و از اینکه کسی بتواند دست به اقدامات تروریستی بزند، جلوگیری کردند.

حجت الاسلام علوی خطاب به ملت ایران گفت: مردم عزیز به خوبی واقفند که امنیت حاکم بر کشور نتیجه این نیست که دشمنان از توطئه دست برداشته باشند. دشمنان ما همواره با سرویس ها و سایر جریان های معاند سیاسی، همواره درصدد توطئه آفرینی و ضربه وارد کردن بر امینت و آرامش ملت ما هستند، اما مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان و سایر دستگاههای امنیتی، انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضائی است که زمینه را از توطئه گران و جریان های تروریستی سلب می کند.

وی با اشاره به عملکرد وزارت اطلاعات در زمان انتخابات گفت: ما در این مقطع چندین جریان تروریستی که قصد اقداماتی در زمان انتخابات داشتند را شناسایی و موارد متعددی زیر ضربه رفتند که من دو مورد را عرض می کنم.

وزیر اطلاعات افزود: ما در تاریخ ۱۹ بهمن ماه یکی از عناصر تکفیری را در مرزها و مناطق جنوب شرقی کشور شناسایی کردیم که دو عدد بمب دستساز را فراهم کرده بود؛ این بمب ها امکان کنترل از راه دور داشت.

وی ادامه داد: وی مواد منفجره، فتیله، چاشنی های انفجاری، ریموت کنترل الکتریکی، دو عدد مواد پیش‌ساز و یک بمب آهنربایی برای چسباندن به خودرو به همراه داشت که ضبط شد. عملاً از امکان بکارگیری این بمب ها در مناطق مختلف کشور جلوگیری شد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه اطلاعاتی از امکان ورود جریانات تروریستی خارج از کشور از طریق مرزهای غرب کشور داشتیم، افزود: در این صورت امکان عملیات وجود داشت اما همراه با سایر دستگاه ها، مناطق مرزی کشور را تحت کنترل کامل قرار دادیم و موفق شدیم در ۵ اسفندماه یک تیم چهارنفره را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این ۴ نفر اقلام زیادی که در عملیات انتحاری کاربرد داشت، کشف و ضبط شد. از جمله می توان به ۶ جلیقه انتحاری که برای عملیات انتحاری استفاده می شود، ۹ چاشنی الکتریکی، مواد انفجاری RTX، فتیله انفجاری، ۴ سنسور تایمری الکتریکی و چندین قلم دیگر اشاره کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تروریست ها می خواستند امنیت را در زمان انتخابات سلب کنند اما کشف و خنثی شد، گفت: اولین اطمینان بنده به ملت ایران این است که وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه های امنیتی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد؛ همانطور که تاکنون دریغ نکرده است.

حجت الاسلام علوی امنیت امروز ایران اسلامی را بی بدیل و مثال زدنی عنوان کرد و افزود: این در حالی است که برخی از کشورهای همسایه همواره دارای اقدام تروریستی بوده اند و ضریب و شاخص امنیتی آنها کاهش پیدا کرده است.

وی دومین اطمینان خود را جریانات تروریستی اینطور عنوان کرد که رادار وزارت اطلاعات با همراهی سایر نهادها، نقطه کور ندارد که آنها بتوانند استفاده کرده و وارد سرزمین اسلامی شوند و بخواهند به امنیت و آرامش مردم ضربه بزنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: هرگز این مجال به جریانات تروریستی داده نخواهد شد و وزارت اطلاعات، امان آنها را خواهد برید. مردم ما در امنیت و آرامش کامل به سر خواهند برد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان