۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تندر ۹۰ و ۲۰۶ به علت ارزبری بالا افزایش قیمت خواهند داشت
کد خبر: ۱۴۳۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل ایران خودرو:

تندر ۹۰ و ۲۰۶ به علت ارزبری بالا افزایش قیمت خواهند داشت

هاشم یکه زارع: افزایش قیمت ها در خصوص خودرو هایی مانند ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ صورت می گیرد که ارز بری بالایی دارند. ایران خودرو تمام توان خودرو به کار می بندد که با افزایش تیراژ تولید شاهد این افزایش نباشد و اگر افزایش قیمتی صورت گیرد ۲ الی ۳ درصد خواهد بود.

تندر ۹۰ و ۲۰۶ به علت ارزبری بالا افزایش قیمت خواهند داشت
به گزارش صبح قزوین، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در گفتگوی ویژه خبری در خصوص افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: افزایش قیمت 30 درصدی در هیچ یک از تولیدات نخواهیم داشت.
با افزایش تولید سعی می کنیم این افزایش قیمت ها به وجود نیاید.
مدیر عامل ایران خودرو در توضیح این که مبناء ارز در محاصبه فرمول قیمت خودرو ها چیست، تشریح کرد: فرمول ارائه شده به خودرو سازان بر اساس ارز مبادله ای بود.
در 6 ماه اول 92 هیچ ارز مبادله در اختیار ما قرار نگرفته است و همه ی ارز را با قیمت آزاد 3600 تومانی تهیه کردایم.
وی ادامه داد: افزایش قیمت ها در خصوص خودرو هایی مانند ال 90 و پژو 206 صورت می گیرد که ارز بری بالایی دارند.
ایران خودرو تمام توان خودرو به کار می بندد که با افزایش تیراژ تولید شاهد این افزایش نباشد و اگر افزایش قیمتی صورت گیرد 2 الی 3 درصد خواهد بود.
مدیر عامل ایران خودرو خبر داد: در حال حاضر قیمت ارز به 300 تومان رسید و پیش بینی می کنیم در خودرو هایی که ارزبری بالایی دارند افزایش قیمت داشته باشیم.
کل هزینه های اضافه در تولید خودرو در خصوص نیروی انسانی و جابه جایی ها 8 درصد است که کمتر از این نخواهد شد.
92  درصد قیمت مربوط به خود کفایی است که به آن توجه بیشتری داریم.
یکه زارع در خصوص افزایش قیمت ها در سال 93 توضیح داد: ایران خودرو سعی می کند با افزایش تولید افزایش قیمت نداشته باشد و با این روند در سال 93 افزایش قیمت نخواهیم داشت.
در مهر امسال تولید از 1000 دستگاه به 1500 دستگاه رسید.
پژو پرشیا که خواهان بیشتر در بین مردم دارد را به تعداد سال قبل به بازار عرضه کردیم.
مدیر عامل ایران خودرو از افت تولیدات به علت تحریم های بین المللی خبر داد و افزود: فرمولی که صنعت خودرو با آن حرکت می کند مربوط به 10 سال قبل است و در حال حاضر قابل اجرا نیست و بر اثر فشار های بین المللی تولید دچار افت می شود و ما باید در تولید قطعات ودیگر نیاز ها خودکفا باشیم تا به تولید ملی برسیم و خودرو ساز شویم.
وی حمایت دیگر مجموعه ها از صنعت خودرو را زیر سوال برد و تشریح کرد: اگر برای اجرای طرح جدیدی به بانک در خواست وام دهیم در صورت موافقت این تسهیلات با نرخ 30 درصد در اختیار خودرو ساز قرار می گیرد که مناسب تولید نیست.
مردم حق دارند که از خودرو ساز کیفیت و قیمت مناسب بخواهند، باید در نظر داشته باشیم که همه ی موارد تولید در دست خودرو ساز نیست و نیاز به یک سیاست گذاری 5 ساله و قابل اجرا دارد و تعیین و تعریف وظایف دستگاه های عامل در این زمینه کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد.
یکه زارع ادامه داد: قوانین باید به صورتی طراحی شود که ما را به سوی خودرو ساز شدن هدایت کند، اگر نرخ خودرو به خود خودرو ساز واگزار می شد با ایجاد رقابت بهتر می توانستیم قیمت و کیفیت را کنترل کنیم.
باید پیوند بین دانشگاه و تولید محکم تر شود و ما شاهد حضور افراد نخبه در این صنعت باشیم.
مدیر عامل ایران خودرو در خصوص صادرات توضیح داد: باید در صنعت خودرو به سمت تراز ارزی برویم، یعنی خودرویی تولید کنیم که قابل صادر کردن باشد و ارز را وارد کشور کند؛ قوانین صادرات باید باز نگری گردند.
مجموعه قوانین و کسانی که ماثر در صنعت خودرو هستند باید وظایف خودرا به خوبی انجام دهند؛ صنعت خودرو لوکو متیو صنایع دیگرمی باشد که شغل های جانبی زیادی را در بر داشته است.
وی در پایان افزود: وظیفه ماست تا خودرویی با کیفیت خوب و مشخصه فنی مناسب و با خدمات پس از فروش در اختیار مردم قرار دهیم.
افزایش قیمت های احتمالی را با عدد و رقم به اطلاع مردم خواهیم رساند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان