۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اینفانتینو میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل سعودی‌ها را به ایران بر می‌گرداند؟
کد خبر: ۱۴۳۱۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۸ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

کفاشیان می‌تواند از ظرفیت رئیس جدید فیفا استفاده کند

اینفانتینو میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل سعودی‌ها را به ایران بر می‌گرداند؟

انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا، فرصتی تاریخی را در اختیار ایران قرار داده تا میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل عربستانی‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا به ایران بازگرداند.

اینفانتینو میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل سعودی‌ها را به ایران بر می‌گرداند؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، انتخاب اینفانتیونو به عنوان رئیس جدید فیفا می‌تواند بهترین خبر برای فدراسیون فوتبال باشد. اینفانتینو شب گذشته موفق شد با رای اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید فیفا انتخاب شود و البته بعد از سال‌ها به امپراطوری سب بلاتر در کنفدراسیون جهانی فوتبال پایان بدهد. سب بلاتر به دلیل فساد مالی مدتی است که از سمت خود برکنار شده است.

اما شاید حضور اینفانتینو در فیفا برای ایرانی‌ها بیش از هر کشور دیگر اهمیت داشته است. فوتبال ما مدت‌ها است که درگیر اختلاف‌های سیاسی با عربستانی‌ها است. این کشور مدعی شده است که در ایران امنیت وجود ندارد و به همین دلیل هم آنها حاضر نیستند در این کشور بازی کنند. شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم فعلا میزبانی را از دو کشور گرفته است و اگر این دو کشور نتوانند با هم مصالحه کنند بازی‌ها به کشوری ثالث منتقل خواهد شد.

یک ماه پیش زمانی که اینفانتینو به ایران سفر کرده بود هم مدیران فدراسیون فوتبال و البته هم خبرنگاران مدام پیگیر وضعیت امنیت در ایران بودند تا بتوانند از طریق او میزبانی را به ایران برگردانند. او هم در آن زمان بارها تایید کرد که کشور ایران از امنیت کامل برخوردار است و مردم این کشور برخورد بسیار مناسبی با او داشته‌اند.

بی‌تردید علی کفاشیان و سایر مدیران فدراسیون فوتبال به خوبی می‌دانند که اگر شیخ سلمان به عنوان رئیس فیفا انتخاب می‌شد نفوذ عربستانی‌ها هرگز به آنها این اجازه را نمی‌داد که بتوانند میزبانی را به ایران برگرداند اما حالا اینفانتینو می‌تواند به راحتی به قول خود عمل کند و شیخ سلمان را مجاب کند از تصمیم خود برگردد. البته ایران به راحتی می‌تواند به نامه‌ای که به فیفا می‌زند این نهاد بین‌المللی را از سیاسی‌کاری AFC آگاه کند و میزبانی را که حق مسلم ایرانی‌ها است به کشور بازگرداند.

علی کفاشیان که پیش از این بارها از حمایت خود از شیخ سلمان صحبت کرده بود و در آخرین اظهارنظر خود مدعی شده بود که رای وی در فیفا مخفی است این فرصت را دارد که از قدرت رئیس جدید فیفا استفاده کند و میزبانی را به ایران برگرداند.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان