۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین توصیه های دامپزشکی قزوین برای نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین
کد خبر: ۱۴۳۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۸ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

جهت پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک؛

توصیه های دامپزشکی قزوین برای نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین

اداره کل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست تا جهت پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک ، نکات بهداشتی را در نگهداری ماهیان قرمز رعایت نمایند.

توصیه های دامپزشکی قزوین برای نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، رئیس اداره اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین در خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان نگهداری ماهی قرمز گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تهیه ماهی قرمز توسط مردم، برای استفاده در سفره هفت سین، لازم است نکات بهداشتی از جمله عدم دستکاری ماهی قرمز توسط کودکان و جدا سازی ماهیان بیمار از ماهیان سالم وضدعفونی ظروف نگهداری ماهی قرمز اقدام شود.
دکتر مجید رضا شکری همچنین در خصوص اصول نگهداری ماهی قرمز گفت: مناسب ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد و در دمای بالای 25 درجه سانتی گراد، آسیب پذیر می باشندو تغییرات ناگهانی دما نیز می تواند باعث مرگ ماهی شود.
ماهی قرمز بایستی با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شود و بهتر است که غذا در سطح آب شناور بماند. به ماهی قرمز بایستی دو بار در روز غذا داد و غذا دهی به اندازه ای باشد که در مدت یک یا دو دقیقه آن را مصرف نماید غذا دهی بیش از حد باعث انباشته شدن مواد آلی و دفعی و در نتیجه مسمومیت ماهی خواهد شد.
در رابطه با آب مورد استفاده نیز بایستی نسبت به کلر زدایی آب شهری اقدام گردد به صورتیکه، 48 ساعت قبل از ورود ماهی، آب در ظروف دهان گشاد نگهداری گردد.
در ضمن لازم به ذکر است در سال جاری با توجه به هماهنگی بعمل آمده با شهرداری قزوین ، کلیه مراکز مجازعرضه ماهی قرمز تحت نظارت بهداشتی این اداره کل می باشند واین اداره کل نیز نسبت به توزیع رایگان مواد ضدعفونی وبروشورهای آموزشی در بین این مراکز وارائه آموزشهای لازم جهت متصدیان این غرفه ها اقدام می نماید.

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان