۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازیگر سینما و تلویزیون; مردم نباید امروز در خانه بمانند
کد خبر: ۱۴۲۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۷ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

حماسه حضور و همدلی

بازیگر سینما و تلویزیون; مردم نباید امروز در خانه بمانند

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می گوید برای دلخواه شدن شرایط، نمی توان دست روی دست گذاشت پس مردم برای رسیدن به خواسته هایشان نباید امروز در خانه بمانند.

بازیگر سینما و تلویزیون; مردم نباید امروز در خانه بمانند
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، فخر الدین صدیق شریف گفت: بزرگترین خواستۀ هنرمندان از مجلس آینده، ایجاد اعتدال و عدالت در جامعه و تلاش برای تفویض کارها است.
وی افزود: بطور مثال این خود بزرگترین مصیبت است که تمام کارها در سینما و تلویزیون به گونه ای نامتوازن و غیرعادلانه تقسیم شده طوری که برای مثال از میان 100 کارگردان کاربلد و توانمند، فقط 10 نفر به طور مرتب کار می کنند و باقی بیکار هستند.
بازیگر مجموعه های معمای شاه، کلاه پهلوی و امام علی (ع) تاکید کرد: همانطور که عده ای در مجلس در توجیه زیرسوال بردن مکرر فیلم ها و به پایین کشیدن آن از پرده سینماها بودند و ریسک سرمایه گذاری و گردش مالی در این هنر و صنعت را به قدری بالا بردند که آن را تا مرز نابودی بکشانند، می گفتند این مسائل مستقیما به وظایف مجلس مرتبط است، اکنون باید نمایندگانی بیایند که تضمین هایی ایجاد کنند تا یک فیلم و عوامل آن از ابتدا تا انتها که اکران(پخش فیلم) باشد، زیر چتر حمایتی آنها قرار بگیرد.
صدیق شریف تصریح کرد: نکته مهم دیگر این که بهتر است نمایندگان در مقابل روند فعلی ایجاد و صف آرائی جشنواره های متعدد برای تقابل با جشنواره فیلم فجر بایستند چرا که راه اندازی جشنواره های پرشمار حتی با اسم و هدف خوب، برای تقابل و تضعیف بزرگی جشنواره فجر غیرمنطقی و ناعادلانه است.
بازیگر اخراجی ها و طبقه حساس خاطرنشان کرد: نمایندگانی انتخاب کنیم که حرف دل مردم را بفهمند؛ همان حرف هایی که هرکسی با رفتن به کوچه، خیابان و مغازه محل، از زبان مردم می شنود؛ نه حرف های شعار زده ای که به هیچ دردی نمی خورد.کسی شایسته است که اول حرف و حقوق مردم را درست بشناسد و سپس از آن به خوبی دفاع کند.
بازیگر مجموعه های تبریز در مه، ولایت عشق و ابراهیم خلیل الله یادآور شد: کسانی که به هنر به چشم یک مساله اضافی و تشریفاتی نگاه می کنند غافل هستند از این که بزرگترین و بهترین معتدل کننده جامعه، هنر است. هنر از طرف مسئولین و متولیان، بسیار مهجور واقع شده است عمیقا امیدوارم کسانی به مجلس بروند که از این ادراک یعنی درک جایگاه واقعی هنر برخوردار باشند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان