۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یک مجلس دولتی کشور را ضایع می‌کند/ امروز چقدر از مشکلات اقتصادی کشور به واسطه برجام حل شده است؟
کد خبر: ۱۴۲۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۷ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

یک مجلس دولتی کشور را ضایع می‌کند/ امروز چقدر از مشکلات اقتصادی کشور به واسطه برجام حل شده است؟

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یک مجلس دولتی کشور را ضایع می‌کند، گفت: چرا به جای حل مشکلات اقتصادی شرکت‌های خارجی به فکر حل مشکلات داخلی خود نیستیم؟

یک مجلس دولتی کشور را ضایع می‌کند/ امروز چقدر از مشکلات اقتصادی کشور به واسطه برجام حل شده است؟
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی- عبادی این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی از ابتدای زمان رأی گیری اظهار کرد: امروز مانند 22 بهمن سال جاری شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم شهید پرور استان قزوین بودیم که زمینه افزایش اقتدار نظام اسلامی را برای ایران فراهم کرد.
وی در ادامه افزود: وظیفه نماینده مطالبه و پیگیری حقوق مردم است و باید با بررسی متوجه کاستی‌های جامعه شده و آنها را رفع کند.
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی هم باید ناظر اجرای قوانین و هم حامی دولت در صحنه باشد؛ اما یک مجلس دولتی کشور را ضایع می‌کند؛ البته این به معنای قرار گرفتن مجلس مقابل دولت نیست.
وی با بیان اینکه مجلس باید در عین دلسوزی، منتقد هم باشد، ابراز کرد: یک مجلس کارآمد باید با بصیرت و پرتلاش حقوق ملت را پیگیری کند.
عابدینی با اشاره به اُفت رتبه علمی کشور در سال‌های اخیر بیان کرد: چه کسانی وظیفه رصد این کاهش رتبه ایران اسلامی را دارند؟ مردم، نماینده از سوی خود انتخاب کرده‌اند تا پیگیر مشکلات و معضلات کشور باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه صنعت و تجارت کشورمان وضعیت خوبی ندارد و نمایندگان مجلس باید با رصد مشکلات و بازخواست وزیران و دولتمردان زمینه بهبود این شرایط را فراهم کنند.

چرا به جای حل مشکلات اقتصادی شرکت‌های خارجی به فکر حل مشکلات داخلی نیستیم؟

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز رکود در جامعه بیداد می‌کند و ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است، عمران و آبادانی در کشور با رفع رکود و راه اندازی تولید رونق می‌یابد، همچنین افتتاح پروژه‌هایی صورت گرفته میراث گذشتگان است و کار جدید کم می‌بینیم.
وی اذعان کرد: بیکاری معضل دیگر جامعه است که جوانان و خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده است، نمایندگان مجلس باید به صورت خیلی جدی در این حوزه‌ها وارد شوند و با کمک دولت به ایرن معضلات سروسامان ببخشند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مردم به فرصت‌های پسابرجام دلخوش بودند، عنوان کرد: اما امروز چقدر از مشکلات اقتصادی ما به واسطه برجام حل شده است؟
وی تاکید کرد: اگر مشکلات اقتصادی کشور حل شده چرا مردم چیزی از این روند نمی‌بینند؟ اما در مقابل مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی را حل کردیم و شرکت ورشکسته پژو را راه اندازی کردیم، چرا پس برای خودمان توان رفع مشکلات را نداریم؟
عابدینی در ادامه با اشاره به شهادت طلبه بسیجی شهید اسدی اذعان کرد: این شهید با تلاش فراوان در شهادت را به سوی خود باز کرد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) با هزینه شخصی به سوریه رفت.
وی افزود: شهید اسدی در جذب جوانان به مسائل دینی و فرهنگی همت فراوانی داشت و هدیه اخلاص خود را از دستان مبارک حضرت زینب(س) گرفت.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: مردم شهیدپرور استان قزوین با حضور گسترده خود در مراسم تشییع شهید اسدی نشان دادند که قدردان خون شهدا هستند و با قدم برداشتن در مسیر آرمان‌های شهدا حق آنها را اَدا می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان