۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین صبور نبودن، احتمال مرگ زودهنگام افراد بی‌تاب را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۱۴۲۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۶ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

محققان مطرح کردند

صبور نبودن، احتمال مرگ زودهنگام افراد بی‌تاب را افزایش می‌دهد

مطالعات محققان نشان می‌دهد که صبور نبودن، احتمال مرگ زودهنگام افراد بی‌تاب را افزایش می‌دهد.

صبور نبودن، احتمال مرگ زودهنگام افراد بی‌تاب را افزایش می‌دهد
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مجموعه تغییرات بیولوژیکی ناشی از صبور نبودن، احتمال مرگ زودهنگام افراد بی‌تاب را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش "نیوزمکس"، مطالعات برخی محققان آمریکایی و سنگاپوری نشان می‌دهد، زنان جوانی که میزان بی‌تابی آنها در تست روانشناسی مشترک در مقایسه با سایر زنان که صبورتر بودند، "تلومر" های کوتاه تری داشتند. "تلومر" کلاهک‌های کوچکی در انتهای کروموزم‌ها است که با افزایش طول عمر ارتباط دارد.

گفتنی است این محققان در مقاله‌ای که در مجله مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، توضیح دادند که تلومرها از کروموزوم‌ها در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند؛ زمانی که سلول ها تکثیر می‌شوند، طول تلومر کوتاه‌تر می‌شود، محققان بر این باورند کوتاه شدن تلومرها یکی از دلایل اصلی سالخوردگی است.

با کوتاه‌تر شدن تلومرها که روند آن از 16 سالگی آغاز می شود، ما پیرتر می‌شویم و این وضعیت ادامه می‌یابد تا زمانی که در نهایت سلول‌ها امکان تکثیر نمی‌یابند و مرگ فرا می‌رسد.

محققان در بررسی جدید خود دریافتند که بی‌قراری موجب یک سری تغییرات بیولوژیکی را می‌شود که در کوتاه شدن تلومرها دخیل هستند، وضعیتی که پیری زودرس و مرگ زود هنگام را درپی خواهد داشت.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان