۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اضطراب زنان موجب پنهان ماندن علائم بیماری قلبی می شود
کد خبر: ۱۴۲۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۶ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مطالعات نشان می دهد؛

اضطراب زنان موجب پنهان ماندن علائم بیماری قلبی می شود

طبق مطالعه جدید محققان، زنان مبتلا به اختلال افسردگی به هنگام ورزش و فعالیت بدنی خون کمتری به سوی قلب شان جاری می شود و پزشکان گاهی اوقات علائم بیماری قلبی در این زنان را نادیده می گیرند.

اضطراب زنان موجب پنهان ماندن علائم بیماری قلبی می شود
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، محققان دانشگاه کبک کانادا در مطالعه اخیر خود دریافتند در زنانی که قبلا بیماری قبلی تشخیص داده نشده است، افراد مبتلا به افسردگی در مقایسه با زنان غیرافسرده ۷۵ درصد دارای کاهش جریان خون به سوی قلب شان در طول فعالیت بدنی هستند.

«کیم لاویه»، استاد روانشناسی و عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد که علائم اضطراب نظیر احساس ناراحتی در قفسه سینه یا تپش قلب که از علائم مشترک با بیماری قلبی است، ممکن است موجب پنهان ماندن بیماری قبلی در زنان شود و همین مسئله منجر به تشخیص نادرست پزشک می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «اگر خانمی احساس خستگی، تنگی نفس دارد و واقعا در این مورد نگران است، و از قبل هم سابقه بیماری قلبی نداشته، ممکن است پزشک از تشخیص این دو مشکل از یکدیگر مردد بوده باشد. پزشکان بیشتر این علائم را به اضطراب نسبت می دهند تا بیماری قلبی.»

به گفته محققان این مطالعه، بروز اختلال اضطراب در زنان بیش از مردان شایع است و به همین خاطر ارتباطی بین این اختلال و پیامدهای قلبی وخیم تر وجود دارد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان