۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۹ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی/ از سیاسیون به نفع سازمان استفاده می‌کنیم
کد خبر: ۱۴۲۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۵ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اعلام کرد:

۹ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی/ از سیاسیون به نفع سازمان استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در نشست خبری روز مهندس، ابراز کرد: ۹ هزار مهندس در ۷ رشته عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین هستند.

۹ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی/ از سیاسیون به نفع سازمان استفاده می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست خبری رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین به مناسبت پنجم اسفند ماه روز مهندس، پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران استان در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد.
علی فرج زاده‌ها، رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین در این نشست ابراز کرد: نزدیک به دو دهه از عمر سازمان نظام مهندسی استان می‌گذرد و 7 رشته مهندسی طی این سال‌ها در نظام مهندسی به فعالیت و ارائه خدمات پرداخته‌اند.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی قزوین، به عنوان یکی از برندهای موفق در کشور شناخته می‌شود که این موضوع مرهون زحمات 9 هزار مهندس عضو این سازمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین یادآور شد: مهندسان این سازمان در رشته‌های عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، الکترونیک، نقشه‌برداری و ترافیک با ارائه خدمات مهندسی در رشد و ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز و خدمات شهری بسیار موثر بوده‌اند.
وی در ادامه گفت: سامانه هوشمند کنترل و نظارت نقشه‌های عمرانی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در این استان اجرا شد که ثمره تلاش و همت اعضا و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان قزوین در طول این سال‌ها بوده است.

فرج‌زاده‌ها افزود: این طرح در کنترل و نظارت نقشه‌های مهندسی در حوزه‌های مسکونی، تجاری و رفاهی از دفاتر مهندسی آغاز و تا ارجاع به شهرداری‌ها و نظام مهندسی استان قزوین تداوم دارد.
این مسئول یادآور شد: این سامانه هوشمند اولین بار در قزوین به عنوان پایلوت در حال اجرا است و تلاش همه اعضای نظام مهندسی در راستای اجرای صحیح و بدون اشتباه این طرح است.
وی اضافه کرد: در این طرح تمام نقشه‌ها از ابتدا تا تأیید و تحویل به کارفرمایان به صورت هوشمند انجام می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین درباره روند فعالیت‌های آتی این سازمان، ابراز کرد: اهداف هیئت رئیسه جدید این سازمان تأکید بر شفاف‌سازی در امور برونی و درون‌سازمانی اعضا، ارتقای سطح کیفی در اجرای قوانین و مباحث مقررات ملی ساختمان، توسعه و رونق بخشی به حوزه تخصصی مهندسی در سال‌های آینده، ترویج و آگاهی دادن به مردم در امر ساخت و سازهای استاندارد و مهندسی برای پیشگیری از حوادث ناشی از بلایای طبیعی در استان قزوین است.
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره مصالح نامرغوب ساختمانی، عنوان کرد: متأسفانه در تمام مشکلات و نواقص ساخت پروژه‌های مسکونی به مهندسان ناظر انتقاد می‌شود اما باید وجود مصالح نامرغوب هنگام ساخت و ساز را نیز درنظر گرفت.
فرج زاده‌ها در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص سیاسی بودن سازمان نظام مهندسی، گفت: نظام مهندسی یک سازمان تخصصی است که به صورت قانونی و شرعی نمی‌تواند در مسائل سیاسی وارد شود اما قطعا این سازمان از سیاسیون به نفع خود، استفاده خواهد کرد.
وی در پایان افزود: با چهره‌های سیاسی جناح‌های مختلف، مانند گذشته در راستای بهره برداری به نفع سازمان نظام مهندسی همکاری خواهیم داشت اما خود سازمان درگیر فعالیت‌های سیاسی نخواهد شد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان