۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان و دین خدا تأمین می‌شود
کد خبر: ۱۴۱۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان و دین خدا تأمین می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان، دین خدا و با بهره‌گیری از ره‌آورد انبیاء الهی و وحی تأمین می‌شود.

سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان و دین خدا تأمین می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در افتتاح نمایشگاه سلامت در قزوین با بیان این‌که سلامت موضوع مهم دینی است، اظهار کرد: سلام نام خدا و منشأ و مبدأ همه سلامتی‌ها و خوبی‌ها است و سلام دادن دعایی برای سلامتی یکدیگر است.
وی تصریح کرد: معنی برکت هم همین‌گونه است و رگه‌هایی از آن در زندگی هر انسانی دیده می‌شود و وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم مشخص می‌شود که خدای متعال مبدأ و منشأ همه برکات است که سلامت نیز یک بعد از برکات الهی است.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: همه عالم بستر سلامت برای انسان است و خدای متعال این بستر را برای آسایش و راحتی انسان فراهم کرده و این آدمی است که موجب برهم خوردن نظم زمین و از میان رفتن محیط زیست می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جسم انسان نیاز به آرامش، سلامتی و محیطی راحت و آرام دارد تا در آن نیازهایش را تأمین نماید و خدا جسم عالم را به گونه‌ای خلق کرده که اگر از سوی انسان دچار آسیب نشود، جسم انسان در آن از آرامش برخوردار خواهد شد.
وی بیان کرد: اگر انسان جسم خود را با خواست خدا هماهنگ کند، سلامت او تضمین خواهد شد و هر چه بی‌انضباطی بشر بیشتر می‌شود، این هماهنگی ضعیف‌تر و در نهایت سلامت انسان بیشتر به خطر می افتد و باید برای عالمی که در آن زندگی می‌کنیم اهمیت قائل شویم.
عابدینی با بیان این‌که جسم در اختیار روح قرار دارد، اضافه کرد: آن چه که جاودانه و ماندگار می‌ماند، روح انسان است و سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان، دین خدا و با بهره‌گیری از ره‌آورد انبیاء الهی و وحی تأمین می‌شود.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به این‌که سلامت جسمانی و روحانی را مدیون دین هستیم، اظهار کرد: سلامت جسمانی با هماهنگی و تعامل با عالم طبیعت و سلامت روحانی در تعامل صحیح با خالق عالم آفرینش به‌دست می‌آید و یاد و ذکر خدا انسان را به آن هدف می‌رساند.
وی با بیان این‌که اولی الالباب به معنای واقعی اهل ذکر هستند، افزود: اولی الالباب اهل ذکر و انسان‌های اندیشمندی هستند که در هر شرایطی نام و یاد خدا را فراموش نمی‌کنند و رفتارشان با مبانی دینی همراه است.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان