۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گوشت قرمز کیلویی ۳۵هزار تومان شد/ این گران‌فروشی بدعت است
کد خبر: ۱۴۱۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی گاوداران:

گوشت قرمز کیلویی ۳۵هزار تومان شد/ این گران‌فروشی بدعت است

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به اینکه قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک و سنگین به‌ترتیب ۱۰ و ۱۲هزار تومان است، گوشت لاشه آنها باید به‌ترتیب ۲۲ و ۲۴ هزار تومان به فروش برسد، اما این محصولات تا ۳۵ و ۳۶هزار تومان در بازار قیمت دارد.

گوشت قرمز کیلویی ۳۵هزار تومان شد/ این گران‌فروشی بدعت است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، احمد مقدسی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار مصرف اظهار کرد: به‌خلاف افزایش قیمتی که در بازار مصرف شاهد هستیم، قیمت فروش دام زنده دامداران کاهش یافته است به‌طوری که قیمت گوشت گوساله (500 کیلوگرمی) از 11هزار تومان به مرز 10هزار تومان و دام سبک (گوسفند) از 13هزار تومان به 12هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مسئولان نظارتی باید بر فروش این محصولات در بازار مصرف نظارت کنند، افزود: تولید کنندگان نمی‌دانند که این فاصله زیاد تولید تا مصرف چگونه ایجاد می‌شود و چه‌کسی در این میان سود می‌برد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: برای افزایش قیمت این محصول؛ مواردی مانند صادرات یا متهم کردن گاودار به گران فروشی در حالی مطرح می‌شود که صادرات دام زنده 2 سال است که در حال انجام بوده و موضوع جدیدی نیست و افزایش نیز نداشته است، دامداران علاوه بر اینکه قیمت محصولات خود را افزایش نداده‌اند، بلکه کاهش قیمتی در فروش محصولات خود داشته‌اند.

وی همچنین گفت: صادرات دام زنده ما در حجم کوچکی صورت می‌گیرد و تأثیری روی تنظیم بازار ندارد.

مقدسی تصریح کرد: با قیمت 11هزار تومانی دام سنگین (گوساله زنده)، قیمت هرکیلوگرم گوشت لاشه گوساله با در نظر گرفتن استخوان، آلایش و هزینه‌های حمل و نقل و ... 22هزار تومان می‌شود و دام زنده سبک (گوسفندی) نیز بعد از اینکه به‌صورت شقه درآید باید کیلویی 24هزار تومان به فروش برسد.

وی با بیان اینکه بدعت بدی ایجاد شده که قیمت هر کالایی در کشور بالا رود، دیگر پایین نمی‌آید، افزود: قیمت گوشت گوساله در حالی در بازار مصرف 35هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت این محصول باید 22هزار تومان باشد.

مقدسی اظهار کرد: این افزایش قیمت در بازار مصرف، در حالی ایجاد شده است که دامداران قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله خود را کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان