۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اخلاق مداري ابزار انتخابات پرشكوه است
کد خبر: ۱۴۱۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان:

اخلاق مداري ابزار انتخابات پرشكوه است

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان لازمه انتخابات سالم و با شكوه را اخلاق مداري دانست.

اخلاق مداري ابزار انتخابات پرشكوه است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، امير جعفر تقي پور بيان داشت: کاندیداها بايد در تبلیغات انتخاباتی اخلاق و قانون را رعایت کنند چراكه یکی از ابزارهای برگزاری انتخابات پرشکوه رعایت اخلاق است.

وي ادامه داد: در واقع رعایت قانون نيز به عنوان عملی اخلاقی محسوب مي شود از اين رو تخریب انتخاباتی از نظر قانونی و اخلاقی مذموم است.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان افزود: یکی از لوازمات برگزاري پرشور انتخابات رعایت اخلاق، رفتار متین و مناسب انتخاباتی است، کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند باید به دنبال اثبات خودشان باشند، نه اینکه وجود خودشان را در تخریب دیگران ببینند.

وي عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر لزوم رقابت سالم در انتخابات تاکید کردند، متأسفانه يکی از رایج ‏ترین بداخلاقي هاي انتخاباتي این است که بعضی نامزدها و حامیان ایشان، آن‏چنان به تخریب و توهین و تهمت نسبت به کاندیداها مي پردازند که گویی در وجود خودشان هیچ نقطه‏ی مثبتی یافت نمی‏شود که با تبلیغ آن رأی و نظر مردم را به سوی خویش جلب كنند.

تقي پور خاطرنشان كرد: فضای دروغ و افترا، شایعه پراکنی، تهمت، تخریب سایر نامزدها، وعده های توخالی، بحران‌نمایی و سیاه‌نمایی از وضع موجود و در یک کلام رقابت ناسالم، یکی از آسیب‌های جدی فضای انتخاباتی است و باید همه دست به دست هم داده و برای ترویج فضای رقابت جوانمردانه و رعایت اخلاق اسلامی تلاش کنيم.

وي اضافه كرد: رعایت اخلاق انتخاباتی علاوه بر اقدام به انجام تکالیف اسلامی و شرعی و رعایت حق‌الناس و ارتقای اعتبار مجلس و نمایندگان موجب افزایش اعتماد مردم به مجلس و نظام خواهد شد و مسیر را برای حل مشکلات آماده خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان يادآور شد: نباید اخلاق را در هیچ عرصه‌ای کنار بگذاریم و امیدواریم کاندیداها و رای دهندگان هر دو تکلیف اخلاقی و شرعی خود را رعایت کنند و مردم نيز فردی را انتخاب کنند که درصدد ترویج حکم خداوند در جامعه باشد.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان