۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتخاب آگاهانه با اخلاق مداري محقق مي شود
کد خبر: ۱۴۱۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان بوئين زهرا:

انتخاب آگاهانه با اخلاق مداري محقق مي شود

رئیس دادگستری شهرستان بوئين زهرا صداقت را مهترین رکن اخلاق دانست و گفت: انتخاب آگاهانه با اخلاق مداري محقق مي شود.

انتخاب آگاهانه با اخلاق مداري محقق مي شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام علي مظفري بيان داشت: انتخابات مهمترین مشارکت مردم در تصمیم سازی و راهبردهای کلان کشور است و باید با رعایت قانون و احترام به موازین اسلامی حضور حداکثری مردم و انتخاب آگاهانه آنان در پای صندوق های رای فراهم شود.

وي ادامه داد: قانون مداری و از ریل قانون خارج نشدن، اخلاق مداری، عدم اسراف در تبلیغات، عدم وعده های غیر مناسب نيز به عنوان اصول مهم و اساسی در عرصه انتخابات مطرح هستند.

رئیس دادگستری شهرستان بوئين زهرا عنوان كرد: رعایت قانونمداری، اخلاق محوری و امانتداری در برگزاری انتخابات ضروری بوده اگر چه رقابت در انتخابات وجود دارد اما باید مواظب باشیم که رقابت ها منتهی به دشمنی نشود.

وي اظهار داشت: لازمه آرامش و امنیت فضای انتخابات این است که کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، قانون انتخابات را به دقت مطالعه و نصب العین قرار دهند، در این صورت همه حرکت‌ها بر مدار قانون و مقررات شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام مظفري افزود: پایبندی و التزام عملی نامزدان انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات به قواعد اصول یک رقابت سالم و اخلاق مدارانه است.

وي اضافه كرد: اخلاق در اندیشه اسلامی تا این حد مورد توجه و اهمیت است که رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: من مبعوث نشدم مگر برای بسط مکارم اخلاق پس این حدیث شریف می‌تواند در هنگام انتخابات هم چراغ راهی برای فرد فرد ملت شریف ایران، برگزارکنندگان انتخابات، کاندیداها و هواداران آنها باشد.

رئیس دادگستری شهرستان بوئين زهرا خاطرنشان كرد: کاندیداها می‌بایست پایبندی خود را به ارزش‌های اخلاقی چه در جریان تبلیغات نامزدها و چه در جریان شعارها و برنامه‌های انتخاباتی خود رعایت کنند، در این میان به نظر می‌رسد صداقت به عنوان مهترین رکن به عنوان یک فضیلت اخلاقی می‌تواند نسخه‌ای شفابخش همواره مطرح باشد.

وي ادامه داد: ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی، تخریب هواداران دیگر نامزدها و بداخلاقی با آنها، عدم توجه به سوابق اخلاقی و اجرایی و ... از جمله رذائل اخلاقی است که باید کنار گذاشته شوند تا به راحتی بتوان به یک انتخاب آگاهانه از نگاه اخلاقی دست یافت.

حجت الاسلام مظفري گفت: به نظر می‌رسد هم‌اکنون باید با دقت تمام رفتار و گفتار کاندیداهایی را که می‌خواهند سرنوشت آینده کشور و فرزندان ما را تعیین کنند در نظر بگیریم؛ زیرا افرادی که از هم‌اکنون به نوعی به رای ما نیازمند هستند اگر اخلاق را نادیده بگیرند، چگونه خواهند توانست پس از نشستن روی این کرسی‌ها و به دست گرفتن قدرت به اخلاق بیندیشند.

وي تصريح كرد: استفاده از هرگونه امکانات دولتی برای تبلیغ انتخاباتی اعم از امکانات مادی و معنوی و مصادره کردن امور به نفع خود و سوء استفاده از اعتقادات و امور معنوی مردم، در جای خود یک عمل غیراخلاقی است و بايد توجه داشت که هزینه کردن از مقدسات و اعتقادات دینی و معنوی مردم شاید منافع محدود و کوتاه مدتی هم داشته باشد اما در بلند مدت، لطمات آن غیرقابل جبران خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان بوئين زهرايادآور شد: بنابراين به نظر می‌رسد یکی از مهمترین مؤلفه‌های شناسایی کاندیدای اصلح، همین برخورداری از اخلاق انتخاباتی باشد.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان