۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رعايت ادب در تبليغات انتخاباتي نبايد فراموش شود
کد خبر: ۱۴۱۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان آوج:

رعايت ادب در تبليغات انتخاباتي نبايد فراموش شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج گفت: نامزدها مي بايست همواره در كلام، ادب را مراعات كنند و به عنوان برادران ديني در عرصه رقابت اخلاق مداري را فراموش نكنند.

رعايت ادب در تبليغات انتخاباتي نبايد فراموش شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفي اميدوار بيان داشت: موسم انتخابات برای کشور روزهای خاصی را رقم می زند، در بحث اخلاق انتخابات چند مساله قابل توجه است، این که ابتدا نامزدها باید خود به اخلاق پایبند باشند و از این جهت پرهیز از تخریب یکدیگر و شفافیت در بحث هزینه های انتخاباتی مهمترین وجه رعایت اخلاق انتخابات است.

وي ادامه داد: رهبر معظم در تمام انتخابات ضمن هشدار نسبت به پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی در عین حال رقابت‌های سالم انتخاباتی را برای مردم دارای فایده و نفع نیز دانسته اند.‌

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج افزود: وقتی سخن از اخلاق انتخاباتی به میان می آید، نخستین چیزی که به ذهن می آید، مراعات عفت عمومی، حرمت و حیثیت افراد و مراعات آبروی اشخاص است.

وي عنوان داشت: انتخابات باید سالم و رقابتی باشد، رقابت غیر از خصومت و تهمت‌زنیِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم.

حجت الاسلام اميدوار تصريح كرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در این راستا همه مردم، جریان های سیاسی، مجریان و ناظرین انتخابات باید تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه، قانونمند و رقابتی برگزار شود.

وي اضافه كرد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید بر اساس قانون و رعایت اصول اخلاقی به معرفی خود بپردازند و از ارائه وعده های بی اساس خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج خاطرنشان كرد: از آن جایی که رویه انتخابات اسلامی، مبتنی بر حضور شایستگان در مسئولیت مناسب و جایگاه در خور است، بنابراین هر کسی می بایست به بیان توانایی ها و شایستگی های خود اشاره کند و اجازه دهد تا انتخاب کنندگان با توجه به این صلاحیت ها و شایستگی ها به گزینش دست بزنند.

وي اظهار داشت: بنابراين لازم است كه همه نامزدها بكوشند تا به تبليغ توانمندي هاي خويش و ظرفيت هاي جامعه توجه داشته باشند و از اتهام زني و ناتوان خواني ديگران خودداري كنند.

حجت الاسلام اميدوار يادآور شد: كلام آخر اين كه نامزدها مي بايست همواره در كلام، ادب را مراعات كنند و به عنوان برادران ديني در عرصه رقابت مي بايست به عنوان استباق به كار خير با هم رقابت داشته باشند نه آن كه به عنوان مخالفان در برابر هم قرار گيرند.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان