۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تبليغات توأم با اخلاق مداري نيز بخشي از حق الناس است
کد خبر: ۱۴۱۸۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان آبیک:

تبليغات توأم با اخلاق مداري نيز بخشي از حق الناس است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تبليغات توأم با اخلاق مداري را نيز يكي از شاخصه هاي رعايت حق الناس دانست و بر ضرورت آن تأكيد كرد.

تبليغات توأم با اخلاق مداري نيز بخشي از حق الناس است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سعيد احمد زاده بيان داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با رعایت اخلاق در انتخابات، شاهد مشارکت پرشور و گسترده مردم در این عرصه مهم باشیم.

وي ادامه داد: کاندیداهای انتخابات باید مراقب باشند طوری حرف نزنند که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد، چرا که دشمنان نظام اسلامی قصد دارند از این انتخابات سوء استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه كرد: برخی نامزدها به جای اینکه درصدد معرفی خود و برنامه هایشان به مردم باشند، با تهمت و افترا سعی در تخریب کاندیداي رقیب خود دارند و به این عمل ناپسند روی می آورند، آفتی زیان بار به نام بی اخلاقی سیاسی که همچون تیری زهرآلود دین دینداران را نشانه می رود و حاصل آن فروش آخرت خود به دنیای دیگران است.

وی تاکید کرد: غافل از اینکه این بی اخلاقی ها در تبلیغات سیاسی و انتخاباتی بدترین آسیب و تهدید انتخابات است که این در شان یک مسلمان واقعی نیست، توهین و تهمت و افترا حرکتی غیرانسانی، غیراسلامی و به دور از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

احمد زاده افزود: اين نكته بسيار حائز اهميت است كه اگر اخلاق در تبلیغات انتخاباتی حاکم باشد بسیاری از چالش‌ها ايجاد نمي شود.

وي تصريح كرد: به هرحال انتظار می‌رود انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت جایگاه دین و اخلاق با تمام فضاهای انتخاباتی دنیا متفاوت باشد و اگر کاندیداها و هواداران آنها به بیان و تشریح برنامه‌های خود بپردازند مردم مي توانند با آگاهی و اطمینان هرچه بیشتر فرد اصلح را برای داشتن آینده بهتر انتخاب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اظهار داشت: انتظار مردم از کاندیداها این است که اصول و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در فضايی که رقابت سالم و انتخابات شفاف وعادلانه را تداعی مي کند به ارایه برنامه های خود بپردازند.

وي اضافه كرد: کاندیداها توجه داشته باشند كه دریافت رأی از مردم، حق الناس است، چرا که با این رأی، حقی را بر عهده آنها می گذارند و باید در راستای این حق به وظایف خود عمل کنند.

احمد زاده افزود: کسانی که رأی می دهند نیز رأی‌شان حق الناس محسوب می شود، چون رأی دهندگان با رأی خود ادای دِین به جمهوری اسلامی می کنند و این دِین باید به درستی انجام شود.

وی يادآور شد: اگر تبلیغات در چارچوب اخلاق، شرع، منطق و خِرَد انجام نشود و فرد اصلح به جامعه معرفی نشود، رأی مردم ضایع شده و به هدر می رود و به عنوان حق الناس محسوب می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان