۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت بیش از این توانی برای حل مشکلات مردم ندارد
کد خبر: ۱۴۱۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مرضیه وحیددستجردی مطرح کرد:

دولت بیش از این توانی برای حل مشکلات مردم ندارد

وزیر سابق بهداشت گفت: دولت یازدهم در دو سال و اندی که مسئولیت داشته است و توان خود را به خرج داده و شاید بیش از آن چیزی که اکنون در سطح جامعه به‌وضوح مشاهده می‌کنیم توانی برای ارائه و خدمت به مردم نداشته است و توانی نبوده است که بتواند مشکلات مهم مردم یعنی مشکلات اقتصادی را حل کند.

دولت بیش از این توانی برای حل مشکلات مردم ندارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مرضیه وحید دستجردی نماینده دور چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و اولین وزیر زن جمهوری اسلامی در دوره دهم ریاست جمهوری، تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت. او امروز داوطلب نمایندگی مجلس دهم شورای اسلامی و عضو لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران است.
آنچه در ادامه ازنظر می‌گذرد مشروح این گفتگوست:

عملکرد دو لت یازدهم در دوسال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید و اصلی‌ترین مسائل مغفول مانده امروز کشور را چه مسائلی میدانید؟
مرضیه وحید دستجردی: دولت یازدهم در دو سال و اندی که مسئولیت داشته است و توان خود را به خرج داده و شاید بیش از آن چیزی که اکنون در سطح جامعه به‌وضوح مشاهده می‌کنیم توانی برای ارائه و خدمت به مردم نداشته است و توانی نبوده است که بتواند مشکلات مهم مردم یعنی مشکلات اقتصادی را حل کند.

البته امروز بخشی از مشکلات ما به دلیل انباشته شدن ایرادهای دولت‌های گذشته در طول سالیان سال بوده و البته مشکل‌تراشی دشمنان بیگانه هم مزید بر علت شده است اما نمیتوان مشکل مدیریتی را در دولت نادیده گرفت و باید گفت از جمله مسائل مغفول مانده کشور می‌توان به عدم وجود راهکار مؤثری برای خروج از رکود، راهکار مؤثری برای حمایت از تولیدکنندگان داخل، اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی، شکوفایی علم و فناوری نه پسرفت علم و فناوری رسیدگی به مشکل جدی مسکن و تکمیل مسکن مهر، اشتغال‌زایی و برنامه صحیح برای مسئله سلامت مردم با تکیه بر بهداشت و پیشگیری و برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌توان اشاره کرد.

اینها تنها بخشی از مسائل مهمی از که این روزها زندگی مردم جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده و گاهاً دشواری‌های فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است.

وعده حل مشکلات اقتصادی قبل از توافق هسته‌ای بسیار زیاد بود اما پس از توافق همچنان شرایط اقتصادی تغییری نکرده است. تصویر حضرت‌عالی از دوران پسا برجام چگونه است و مهمترین آسیب‌های مدل رفتاری دولت در خصوص مسئله هسته‌ای از دیدگاه شما چیست؟ چرا همچنان باگذشت زمان زیادی از توافق هسته‌ای مشکلات اقتصادی کشور به قوت خود باقی است؟
مرضیه وحید دستجردی: این طفل یکی دو ماه است که متولد شده و باید گذاشت کمی جان بگیرد و رشد کند هنوز نمی‌توانیم از نظر رفتاری به این دوران نمره‌ای بدهیم چرا که در این یکی دو ماه که از توافق گذشته است بنا به گفته مسئولان مشکل سوئیفت تا حدی برطرف در هواپیمایی و کشتیرانی و بیمه‌ها تأثیراتی ایجاد شده است. لذا باید منتظر زمان بیشتر بود. در این زمینه البته نظام اسلامی توفیقاتی نیز داشته و تا کنون موفقیت‌هایی نیز به دست آمده است البته این که بنده می‌گویم نظام توفیق داشته به این دلیل است که آمریکا و همپیمانانش بالاجبار در پایه میز مذاکره برجام حاضر شدند که اگر نبود مجاهدت‌های مخلصانه و خدمات بی شائبه مدافعین حرم بالاخص سردار قاسم سلیمانی (حفظه الله تعالی) و یارانشان اصلاً این مذاکرات صورت نمی‌گرفت این مجاهدین ومدافعین محصول نهالی بودند که به دست مبارک امام راحل عظیم الشأن کاشته شدند و با تربیت عارفانه و خالصانه و مبتنی بر شریعت مقام معظم رهبری باربر شده و ثمر داده و من در همین جا از مردم عزیزمان تقاضا می‌کنم دعاگوی شهدای عظیم الشأن، امام راحل، مدافعین حرم و بالاخص وجود ذی‌جود مقام معظم رهبری باشند.

بسیاری از کارشناسان در بدو معرفی کابینه یازدهم به مجلس، بیان کردند که دولت یازدهم مخرج مشترکی از دولت سازندگی و اصلاحات است. آیا شما هم معتقد به چنین مسئله‌ای هستید؟ همچنین چقدر دولت یازدهم را تکرار دولت پنجم و ششم آقای هاشمی می‌دانید؟
مرضیه وحید دستجردی: این عقیده شخصی آنها است البته بعضی از وزرا در دوره‌های سازندگی و اصلاحات نیز مسئولیت‌هایی داشته‌اند ولی ما هم به تبع مقام معظم رهبری هر دولتی بیاید و از مجلس رأی اعتماد بگیرد و ریاست جمهوری نیز حکم تنفیذ مقام معظم رهبری را دریافت کند تا زمانی که در مسیر منویات و اوامر رهبری معظم انقلاب حرکت مورد حمایت ما هم هستند من دولت یازدهم را تکرار دولت پنجم و ششم آقای هاشمی نمی‌دانم.

شما نگاه انتقادی به سیاست‌های دوران سازندگی داشته‌اید و در ایام اخیر هم برخی انتقادات را نسبت به دولت یازدهم مطرح کرده‌اید. فضای پذیرش نقد در این دولت و در دولت آقای هاشمی چگونه است؟ برخورد آقای هاشمی چگونه بود؟
مرضیه وحید دستجردی: این انتقادها کما کان وجود دارد انتقادهای بنده انتقادهای سازنده‌ای بود و انتقام نیست، ما می‌خواهیم امور اصلاح شود نمی‌خواهیم دیگران را محکوم کنیم بنده با توجه به تجربیاتم خواستم که نکاتی را به دولت یازدهم انتقال دهم.

دولت یازدهم قریب به‌اتفاق مسائل و مشکلات امروز کشور را مربوط به دولت قبل می‌داند. شما نیز عضوی از دولت گذشته بوده‌اید و با مسائل آن روز و مسائل و مشکلات کشور از نزدیک آشنا هستید. نظر شما در مورد این واقعه کشور چیست و راهکاری برای حل این مسائل دارید؟
مرضیه وحید دستجردی: این مطلب یک روند طبیعی است دولت‌های قبل هم همین طور بودند البته از سوی دیگر همه باید بدانیم که اکثر افتخارات و اختراعات و افتتاحیه‌ها و نوارچیدن‌های این دولت نطفه‌اش در دولت قبل بسته شده و نتیجه زحمات دولت قبلی بوده است.

کاهش رشد علمی کشور یکی از معضلاتی است که علی‌رغم تذکرات گسترده رهبری امروز کشور دچار آن شده است. علت این امر را جه میدانید و عواقب آن برای کشور چیست؟
مرضیه وحید دستجردی: به نظر می‌رسد اصلاح مدیریت و بازنگری در مدیریت امور مربوط به رشد و پیشرفت علمی کشور بایستی قطعاً انجام شود با بازنگری و ارتقاء و تعمیق مدیریت دانشی و نخبگانی در دولت می‌توانیم توسعه و شکوفایی علمی را داشته باشیم.

 با توجه به آرایش کنونی لیست های انتخاباتی، رسانه‌های اصلاح‌طلب بحث حمایت رسمی اصلاح‌طلبان از افرادی مانند آقای لاریجانی را مطرح می‌کنند. هدف اصلاح‌طلبان از این اقدامات چیست؟
مرضیه وحید دستجردی: بنده باوجود استقلال، اصولگرا هستم و از وحدت رویه و وحدت در کاندیداها حمایت می‌کنم و تفرقه آرا را به نفع جریان اصولگرایی نمی‌دانم در موردبحث حمایت اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی و هم طیفان ایشان بهتر است خودشان پاسخ دهند و به نظر می‌رسد هدف کسانی که به دنبال تفرقه آراء اصولگرایان هستند پیروزی در سایه تز تفرقه بینداز و حکومت کن است.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان