۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبات قیمت شیرینی برای نوروز/ تخفیف ۱۰ درصدی در نمایشگاه بهاره
کد خبر: ۱۴۱۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رییس اتحادیه قنادان اعلام کرد:

ثبات قیمت شیرینی برای نوروز/ تخفیف ۱۰ درصدی در نمایشگاه بهاره

رییس اتحادیه قنادان ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت شیرینی برای ایام نوروز نخواهیم داشت و قیمت ها طبق روال قبلی است،‌ گفت: واحدهای قنادی که در نمایشگاه بهاره شرکت می‌کنند اقلام خود را ۱۰ درصد زیر قیمت مغازه‌ها می‌فروشند.

ثبات قیمت شیرینی برای نوروز/ تخفیف ۱۰ درصدی در نمایشگاه بهاره
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، علی بهرمند اظهار کرد: در نمایشگاه بهاره امسال حدود 20 واحد قنادی شرکت و شیرینی خشک و شکلات عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه سود خرده فروشان 15 درصد است، افزود: واحدهایی که در نمایشگاه بهاره شرکت می‌کنند اقلام خود را 10درصد زیر قیمت مغازه ها به فروش می‌رسانند و حدود پنج درصد سود می‌برند.

بهرمند در عین حال بیان کرد:‌ هنوز قیمت‌گذاری اجناس برای عرضه در نمایشگاه بهاره آغاز نشده و کیفیت اقلامی که در نمایشگاه عرضه می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس اتحادیه قنادان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بازرسان اتحادیه و اصناف روی کیفیت اجناس عرضه شده و فعالیت واحدها نظارت می‌کنند، تاکید کرد: در این ایام برخی واحدهای صنفی در کنار کالاهایی که می‌فروشند شیرینی و شکلات نیز عرضه می ‌کند که این کار تخلف است.

وی ادامه داد: اسفندماه اوج کاری برخی واحدهای صنفی بوده و طبیعی است که تخلفات بیشتر شود و این در حالی است که پروسه رسیدگی به شکایات واحدها زمان بر بوده و ماه‌ها طول می‌کشد تا به اعتراضات واحدها رسیدگی شود.

بهرمند در عین حال بیان کرد: افزایش قیمت شیرینی برای ایام نوروز نخواهیم داشت و قیمت ها طبق روال قبلی است.

همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال حتی با اعلام فراوانی کالاهای اساسی مورد استفاده در ایام نوروز از جمله مواد غذایی‏، خشکبار، آجیل، پوشاک و ... با افزایش قیمت مواجه می‌شویم به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم با نام «نمایشگاه بهاره» سعی دارد با حذف واسطه ها و دلالان، کالاها را به صورت مستقیم از واحدهای صنفی به دست مصرف‌کنندگان برساند که البته در این بین واحدهای صنفی عرضه کننده کالا از برگزاری آن گله مندند چون معتقدند دقیقا در زمان افزایش تقاضا، مردم به این نمایشگاه‌ها هدایت می شوند و در زمانی که آن ها می توانند فروش خوبی داشته باشند، فروش‌شان به دلیل برگزاری این نمایشگاه‌ها رونق مورد انتظار را ندارد.

نمایشگاه بهاره امسال هم با وجود مخالفت اصناف و معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تاریخ 12 تا 21 اسفندماه در مصلای تهران، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان