۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جایگاه فرد متخلف در انتخابات تأثیری در برخورد دستگاه قضا ندارد
کد خبر: ۱۴۱۷۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

جایگاه فرد متخلف در انتخابات تأثیری در برخورد دستگاه قضا ندارد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای دستگاه تفاوتی نمی کند متخلف نماینده فعلی مجلس یا نماینده ادوار گذشته و یا نامزد انتخاباتی باشد، ما وظیفه خود را انجام خواهیم داد و اگر فرد متخلف به تذکر گوش فرا ندهد، اِعمال قانون خواهیم کرد و در این مسیر ملاحظه ای هم نخواهیم داشت.

جایگاه فرد متخلف در انتخابات تأثیری در برخورد دستگاه قضا ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جمع دادستان های استان بیان داشت: از 20 آذر ماه شمارش معکوس انتخابات آغاز شد که امیدواریم همه اقشار جامعه دست به دست دهند تا انتخاباتی باشکوه، سالم و با عظمت را شاهد باشیم که چنین انتخاباتی افتخاری برای نظام و مردم است.

وی ادامه داد: دستگاه قضا در حوزه انتخابات افراد معتمد و امین برای هیئت های اجرایی دقت نظر خود را داشته تا افرادی به واقع مطمئن و امین انتخاب شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: ممکن است در جامعه میان اقشار مختلف حساسیت هایی میان افراد مسئول و غیرمسئول وجود داشته باشد که لازم است مقامات قضایی استان با اتخاذ تدابیر لازم، تعامل بین افراد و شخصیت ها را بالا ببرند تا فضای آرام جامعه نه تنها حفظ بلکه ارتقاء یابد.

وی افزود: ما مسئولان قضایی در دستگاه قضا برابر دستورالعمل های ابلاغی مکلف به تعامل با دستگاه های اجرایی اعم از هیئت نظارت و اجرایی هستیم چراکه این امر تکلیف قانونی ماست، باید همکای برای بالا بردن سطح تعامل و همچنین پیشبرد انتخابات بر محور سلامت و امنیت همچنان مورد توجه و پیگیری باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: نباید طوری عمل شود که مردم حضورشان در پای صندوق های رأی کمرنگ شود از این رو باید بحث پیشگیری جدی گرفته شود البته توقع ما این بود که سازمان های متولی امر پیشگیری ورود پیدا کنند و در حوزه فضای مجازی نیز وظایف خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی شاهد بزه عادی و حتی بد اخلاقی های سنگین طرفین هستیم که باید برای این موضوع کاری شود البته دستگاه قضا حتی در صورت کوتاهی دیگر دستگاه های موظف، ساکت نمی ماند و به وظایف خود براساس قانون عمل خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات حضورمان در فضای مجازی را بیش از پیش تقویت کرده ایم و اجازه نمی دهیم بخش، شهرستان یا استان جولانگاه افراد متخلفی باشد که با اهداف نظام فاصله داشته و یا همخوانی ندارد.

وی اعلام کرد: برخی در این فضا تریبونی به دست گرفته و طرف مقابل را به شدت تخریب می کنند و در این میان از بکار بردن توهین و واژه های ناپسند نیز ابایی ندارد که چنین روندی به هیچ وجه صورت خوشی نداشته و قطع یقین نتیجه ای خوش نخواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری برنامه های انتخاباتی نامزدها اظهارداشت: همه همکاران بدانند؛ هیچ کس حق ندارد خودسرانه اقدامات پیشگیرانه انجام دهد، هیچ کس حق ندارد سخنرانی کسی را برهم زند حال این فرد می خواهد اصولگرا یا اصلاح طلب باشد، فرقی نمی کند.

وی توضیح داد: هر دو جریان یارکشی می کنند و ممکن است برخی در این میان بر علیه طرف مقابل در سخنرانی و برگزاری مجلس مانع تراشی می کنند ولی ما اجازه بی نظمی در استان قزوین را نمی دهیم از این رو همه بدانند که خط قرمز قانون است متأسفانه در یکی از شهرستان های استان این جریان سازی علیه طرف مقابل شروع شده که ما این موضوع را رصد کرده ایم و با جدیت پیگیری می کنیم و قطع یقین همه بدانند که ملاحظه ای هم نخواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: هیچ نامزد و یا گروه سیاسی حق ندارد بر علیه طرف مقابل خود حرف بزند از این رو به صراحت اعلام می کنم که اگر کسی چنین کاری انجام دهد به شدت واکنش نشان خواهیم داد که تاکنون نیز به چند نفر از افراد شاخص تذکر لازم را داده ایم.

وی گفت: برای دستگاه تفاوتی نمی کند متخلف نماینده فعلی مجلس یا نماینده ادوار گذشته و یا نامزد انتخاباتی باشد، ما وظیفه خود را انجام خواهیم داد و اگر فرد متخلف به تذکر گوش فرا ندهد، اِعمال قانون خواهیم کرد و در این مسیر ملاحظه ای هم نخواهیم داشت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: اگر فردی اصرار بر اقدام غیرقانونی داشته باشد قطع یقین برخورد قانونی لازم با او خواهد شد، هیچ گروهی حق ندارد خودسرانه دست به اقداماتی بزند.

وی اضافه کرد: نامزدهای احتمالی نیز باید طوری رفتار کنند تا موجب تحریک رقیب نشود، قرار نیست فردی با سلام و صلوات به استان ما آمده سخنرانی کند و بعد از رفتن او به واسطه اشتباه طرفین، فضای استان ملتهب یا آشفته شود از این رو اجازه نمی دهیم کسی برای رسیدن به اهداف سیاسی اش فضای آرام استان را ملتهب کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: از این رو مانع آمدن اشخاصی می شویم که رفتار و گفتار جنجالی دارند و در این اقدام وابستگی افراد به هر کدام از جریان های سیاسی، برایمان تفاوتی ندارد چراکه دستگاه قضا به دنبال اجرای قانون، فضای امن در جامعه، آسایش مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه و با عظمت است.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان