۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات "سهبا" در قزوین
کد خبر: ۱۴۱۷۶۷ نویسنده: حمید ره انجام تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان قزوین خبر داد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات "سهبا" در قزوین

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان قزوین از راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات با عنوان سامانه سهبا خبر داد و افزود: ۲۲ مرحله انتخابات از شروع تا پایان کار رصد و جمع‌بندی شده و به سازمان بازرسی وزارت کشور منعکس خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات "سهبا" در قزوین
حمید ره انجام، رئیس بازرسی انتخابات شهرستان قزوین در مصاحبه با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، هدف بازرسی در انتخابات را ایجاد هم‌افزایی دانست و اظهار کرد:رعایت اصل بی‌طرفی توسط هیئت‌های بازرسی مهم‌ترین اصل و دستور پیش روی هیئت بازرسی انتخابات استان است و تمام کسانی که برای برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند باید این اصل را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه به استناد ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، وزارت کشور مأمور اجرای انتخابات است، اضافه کرد: وزارت کشور به منظور اطمینان از حکم جریان انتخابات، بازرسانی را به این منظور در قالب هیئت بازرسی استان و شهرستان در شعب أخذ رأی مستقر می‌کند، لذا می‌طلبد که بازرسان انتخابات امر خطیر بازرسی را به صورت مطلوب اجرا کنند.
ره انجام ادامه داد: در استان قزوین نیز مقدمات لازم فراهم و هیئت‌های بازرسی تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: در این ایام مشغول برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای شعب اخذ رای هستیم، دو هزار و 100 شعبه اخذ رای در سطح استان قزوین دایر می‌شود و بیش از یک‌هزار و 100 بازرس و سربازرس که درنظر گرفته شده تا در شعب أخذ رأی حضور داشته باشند.
این مسئول در ادامه به تعداد شعب اخذ رای شهرستان قزوین اشاره کرد و افزود:465 شعبه برای شهرستان قزوین در نظر گرفته شده است، همچنین در این دوره از انتخابات به ازای هر شعبه اخذ رای در استان یک بازرس و به ازای هر 10 شعبه اخذ رای یک سر بازرس فعالیت خواهند داشت.
برای هر صندوق یک بازرس در روز انتخابات تعیین شده است
رئیس هیئت بازرسی انتخابات قزوین گفت: هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز تشکیل‌شده و در روز انتخابات برای هر صندوق یک بازرس و برای هر ۲۰ شعبه یک سربازرس تعیین شده است.
ره انجام تاکید کرد: بازرسین و سر بازرس‌ها در روز انتخابات تمامی مراحل مراجعه مردم به شعبه اخذ رای، کنترل مدارک، ثبت نام، اخذ رای، شمارش آرا و در نهایت صورت جلسه نتایج به دست آمده را زیر نظر خواهند داشت.
این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد بازرسان و سربازرسان به موقع در روز انتخابات حضور پیدا کرده و تمام فرآیند انتخابات که در پنج مرحله اجرا می‌شود را از قبل، هنگام و پس از رأی‌گیری از طریق سامانه هوشمند انتخابات به فرمانداری‌ها انتقال دهند تا اگر تخلفی صورت گرفته است، بررسی شود.
وی یادآور شد: اکنون نیز جلسات منظمی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با مسئولان مربوطه برگزار می‌شود تا بتوانیم انتخابات سالم و پرشور و نشاطی را با حضور حداکثری در استان قزوین شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه هیئت بازرسی از لحظه شروع ثبت‌نام کاندیداها آغاز و تا پایان انتخابات ادامه دارد و این هیئت به‌دقت فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.
همچنین تأکید کرد: تمام تلاش دست‌اندرکاران انتخابات برای صیانت از آرای مردم است تا شاهد انتخاباتی سالم، مطمئن و با حضور حداکثری مردم باشیم.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات از راه‌اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات با عنوان سامانه سهبا خبر داد و افزود: ۲۲ مرحله انتخابات از شروع تا پایان کار رصد و جمع‌بندی شده و به سازمان بازرسی وزارت کشور منعکس خواهد شد.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان