۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واعظ آشتیانی; برخی ژست برخورد با بازیکن‌سالاری را ‌می‌گیرند، اما پشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد
کد خبر: ۱۴۱۷۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

واعظ آشتیانی; برخی ژست برخورد با بازیکن‌سالاری را ‌می‌گیرند، اما پشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: برخی مدیران و مربیان فوتبال کشورمان ژست برخورد با بازیکن سالاری به خود می‌گیرند، اما پشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد.

واعظ آشتیانی; برخی ژست برخورد با بازیکن‌سالاری را ‌می‌گیرند، اما پشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ،‌امیر رضا واعظ آشتیانی که روی خط رادیو ورزش آمده بود درباره نگاه حرفه‌ای در فوتبال گفت: نگاه حرفه‌ای یک نوع احترام متقابل در فوتبال است اما از آنجایی که در فوتبال ما همه چیز به هم می‌آید مسائلی مثل بحث بازیکن سالاری و بحث‌های حاشیه‌ای پیش می‌اید هر چند که مدیرانی که با این مسائل برخورد لازم و مدون داشته باشند انگشت شمارند. ضمن اینکه نه تنها مدیران بلکه برخی مربیان هم نقش‌هایی را ایفا می‌کنند به طوری که در ظاهر ژست برخورد با بازیکن سالاری را می‌گیرند اما پیشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد.

وی ادامه داد: زمانی که من در استقلال بودم در مقطع حساسی سه بازیکن تیم را کنار گذاشتیم اگر بنا بود با آن سه نفر کنار بیاییم مطمئنا دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. مدیر باید روی اصولی که دارد پا برجا باشد. اما خیلی از مدیران تصمیماتی را در این روزها به کار می‌برند تا از برخی مسائل دور باشند. بحث مدیریت و چارچوب‌های فعالیتی باشگاه مهم است و نباید بین بازیکنان تبعیض قائل شد. این مسائل از عواملی است که باعث می‌شود عنان کار از دست مدیر خارج شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اینکه آیا بازیکنان فوتبال ظرفیت بزرگ شدن ندارند و یا اینکه مدیران ورزشی شیوه کار را به درستی بلد نیستند اظهار داشت: طبعا هم ظرفیت بازیکنان ما از نظر فرهنگی پایین است و هم مدیرانی که تعریفی برای سازمان خود ندارند مشغول به کار می‌شوند. من گاهی می‌شنوم مدیرعاملی بازیکن تیمش را احضار می‌کند و از او می‌پرسد چرا کارت زرد گرفتی؟! این مسائل در شان مدیرعامل نیست. باشگاه باید سیستماتیک با مسائل برخورد کند و این موارد نشان می‌دهد که مدیران ما از شان جایگاهی خود به دور هستند. البته موضوع دیگری هم وجود دارد و آن اینکه بازیکنان خارجی هم که به ایران می‌آیند کاملا شبیه بازیکنان ایرانی می‌شوند.

واعظ آشتیانی درباره پرداخت‌هایی که به بازیکنان صورت می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود گاهی اختلاف‌هایی به وجود بیاید افزود: بازیکنی وجود دارد که قراردادش 100 میلیون تومان است و بازیکنی هم هست که 500 میلیون قرارداد دارد و وقتی گفته می‌شود 20 درصد به بازیکنان پرداخت شده طبعا به تناسب قراردادها این اتفاق می‌افتد. البته مدیرانی هستند که برخی بازیکنان برایشان گل سرسبد هستند و آن‌ها را ویژه می‌بینند اما مدیر باید بداند که بازیکن وظیفه‌اش است که شاهکار کند چرا که پول را برای همین می‌گیرد. زمانی که در استقلال بودم بعد از یک برد بازیکنان طلب پاداش کردند و من به آنها گفتند آیا دادن پاداش تکلیف من است؟ شما به عنوان بازیکن وظیفه دارید برنده شوید و اینکه ادعای پاداش می‌کنید درست نیست اما اگر در این بین مدیری و یا اسپانسری دوست داشته باشد پاداش دهد بحثش جداست.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره انتخابات ریاست فیفا که این هفته برگزار می‌شود اظهار داشت: درست است که اعضای فیفا زیاد هستند اما به گونه‌ای باشیم که همه فکر کنند رای ما تاثیرگذار است و نباید رای خود را بفروشیم و فردی خنثی باشیم. اعتقاد دارم نباید رای را جلو جلو اعلام کنیم و یک روز از شیخ سلمان حمایت کنیم و روز دیگر نام اینفانتینو را بیاوریم. البته تصور من این است که یک توفیق اجباری صورت گرفت که اینفانتینو به ایران آمد و همین اتفاق افتاد البته باید بگویم این مسئله با خردمندی نبوده و اتفاقی پیش آمده که نظر آقایان در فدراسیون فوتبال عوض شده است اما به هر صورت در انتخابات نباید دست خود را نشان دهیم تا بتوانیم امتیازگیری خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/86NSH

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان