۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمایت از آثار شهدا فقط وظیفه نیروهای مسلح نیست
کد خبر: ۱۴۱۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۳ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

حمایت از آثار شهدا فقط وظیفه نیروهای مسلح نیست

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: این فکر وجود دارد که حمایت از آثار شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها فقط وظیفه نیروهای مسلح است، در صورتی که اینطور نیست.

حمایت از آثار شهدا فقط وظیفه نیروهای مسلح نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین شب گذشته(یکشنبه) با حضور آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان، همتی استاندار قزوین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه، امیر رضایی فرمانده لشگر 16 زرهی، سردار محمودی فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس و مدیران کل استان، روسای دانشگاها و مسئولین استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این نشست اظهار کرد: صداقت، امانتداری، حفظ میراث به‌دست آمده در انقلاب و آبروی افراد باید با دقت مورد توجه باشد تا دچار آسیب نشود.
وی افزود: نباید فضای انتخابات به سمتی برود که برخی حرام‌ها، حلال شمرده شوند و قضاوت در مورد افراد به آسانی صورت گیرد و دامن زدن به این مسائل موجب ترویج بداخلاقی در جامعه می‌شود.
 

امام‌جمعه قزوین با تشریح حدیثی از نبی اکرم (ص) در خصوص ویژگی‌های کسانی که در آخرت نزدیک به ایشان هستند، پرداخت و بیان کرد: کسی که در گفتار، راستگوترین بوده، در ادای امانت پیشی گرفته، بیشتر از همه به عهد و پیمان وفادار بوده، نیکوترین اخلاق و ارتباط نزدیک با مردم داشته، مقرب پیامبر (ص) خواهد بود و چنین کسی در نهایت مقرب خدای متعال می‌شود.
وی ادامه داد: اگر کسی در ارتباطش با مردم به آن‌ها ستم نکند و از دروغ و وعده‌هایی که قصد اجرای آن را ندارد پرهیز کند، جوانمردی در او کامل شده و او فردی عادل است و برادری با چنین انسانی واجب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که معنای مشارکت حداکثری، رفتاری توأم با سعه‌صدر در چارچوب موازین الهی، انقلابی و معیارهای امام و رهبری است، تأکید کرد: مؤمن نگاه جناحی به مسائل ندارد و نباید جناح را بر خدا مقدم دانست.
وی گفت: زنده بودن تاریخ کربلا حاصل تلاش‌ها و رشادت‌های امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) است که به موقع توانستند این وقایع عظیم را ثبت و ضبط کنند.
عابدینی با بیان اینکه هر روزی که در ثبت وقایع دفاع مقدس تاخیر بیاندازیم بخشی از سرمایه خود را از دست داده‌ایم، گفت: باید در این بخش با سرعت بیشتر کارها را شروع کرد تا از فراموشی و تحریف آن جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال تحریف اهداف دفاع مقدس هستند، گفت: افرادی که صدام را تشویق کردند تا با ایران بجنگد، قصد وارونه نشان دادن دفاع مقدس دارند، افرادی نیز هستند که نقش امام را در دفاع مقدس و انقلاب به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند.

ساخت 26 قسمت مستند دفاع مقدس


در ادامه این جلسه سردار شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) گفت: کنگره شهدا عنوانی است برای شروع یک کار دراز مدت؛ در استان قزوین ۳۰۱۸ شهید وجود دارد که ۱۸۹۱ فایل‌های صوتی٬ تصویری٬ از این شهیدان تهیه شده است.
وی افزود: ما بیش از یک میلیون و ۱۲۱هزار عکس٬ ۱۱ هزار ۴۰۰ قطعه سند٬ ۱۰۸دقیقه مصاحبه در اسناد دفاع مقدس در آرشیو خود داریم.
این مسئول اذعان کرد: با آمدن اسم شهدا و جنگ همه نگاه‌ها به نیروهای مسلح معطوف می‌شود و این فکر وجود دارد که حمایت از آثار شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها فقط وظیفه نیروهای مسلح است، در صورتی که اینطور نیست.
شاهرخی افزود: این وظیفه همه مسئولین و مردم است، دفاع مقدس مر بوط به کل کشور بوده و اگر بخواهیم کار اساسی انجام دهیم باید همه متولیان فرهنگی وارد میدان شده و حمایت کنند.
وی گفت: در بخش جمع آوری اطلاعات ۲۶ قسمت مستند ساخته شده است، اما کار متوقف شد که امیدواریم با همت همه مسئولین و دستگاه‌ها این کار با سرعت بیشتری انجام شود.
فرمانده سپاه استان اذعان کرد: امیدواریم این جلسه آغازی برای شروع هدفمند کارهای دفاع مقدس باشد تا نقش استان قزوین را در دفاع مقدس را ثبت کنیم و نسل‌های آینده ما بدانند گذشتگان برای دفاع از آرمان‌ها و باورهای و کیان اسلامی چه تلاش‌هایی کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان