۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نظارت بر تولید و عرضه مواد خوراکی با ۵۰ گروه بازرسی تا ۱۵ فروردین
کد خبر: ۱۴۱۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت و درمان قزوین خبرداد:

نظارت بر تولید و عرضه مواد خوراکی با ۵۰ گروه بازرسی تا ۱۵ فروردین

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت و درمان قزوین اعلام کرد: ۵۰ گروه بازرسی وظیفه دارند تا ۱۵ فروردین سال آینده بر عرضه و تولید مواد خوراکی در شهر نظارت کنند.

نظارت بر تولید و عرضه مواد خوراکی  با ۵۰ گروه بازرسی تا ۱۵ فروردین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، شیرین نادری ظهر امروز( یکشنبه) در نشست اطلاع رسانی بسیج بهداشت و سلامت نوروزی در سازمان غذا و داروی استان ابراز کرد: طرح "بسیج سلامت نوروزی" در راستای تضمین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده، همه روزه از 8 صبح تا 8 شب با حضور 50 گروه بازرسی برای نظارت بر تولید و عرضه مواد خوراکی پر مصرف، نظارت بر اماکن تفریحی و اقامتی، نظارت بر اماکن بین راهی و بررسی آب شرب اجرا می‌شود.
مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت و درمان اعلام کرد: در خصوص استفاده ظروف یکبار مصرف، مردم باید بدانند که ظروف شفاف یکبار مصرف به هیچ وجه برای مواد خوراکی گرم استفاده نشود.
وی خاطر نشان کرد: حدود 6 ماه است که با همکاری شهرداری، موادغذایی فاقد بسته بندی و فله‌ای از معابر جمع‌آوری و با دست فروشان برخورد جدی می‌شود.
نادری با اشاره به اقدامات بازرسان، بر لزوم آگاهی شهروندان نیز تاکید کرد و افزود: هر شخص به هنگام خرید باید به شرایط حفظ و نگهداری محصولات نیز توجه داشته باشند که هر محصول علاوه بر پروانه بهره برداری، سری ساخت، آدرس کارخانه، تاریخ تولید و تاریخ انقضا، شرایط نگهداری هر محصول متناسب با نوع آن باشد.
وی اظهار کرد: میزان مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در سال جاری 13 تن بوده است.
مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت و درمان اعلام کرد: شماره 190 یک سامانه تلفن کشوری است که هر شخص در صورت مشاهده تخلفات می‌تواند با این سامانه تماس بگیرد تا به شکایت شخص طی 72 ساعت رسیدگی شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان