۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اقتصاد را نمی توان با متر و عمل سیاسی اندازه گیری کرد/ با سیاسی بازی و شعار مشکلات اقتصاد حل شدنی نیست/ چوب دعواهای سیاسی در اقتصاد به سر مردم می خورد
کد خبر: ۱۴۱۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یحیی آل اسحاق:

اقتصاد را نمی توان با متر و عمل سیاسی اندازه گیری کرد/ با سیاسی بازی و شعار مشکلات اقتصاد حل شدنی نیست/ چوب دعواهای سیاسی در اقتصاد به سر مردم می خورد

یکی از اعضای ستاد اصولگرایان با بیان این نکته که مسائل اقتصادی را نمی توان با متر و عمل سیاسی اندازه گیری کرده و به پیش برد، تأکید کرد: اگر می خواهیم مسائل اقتصادی کشور با توجه به محدودیت هایی مانند بیکاری، معیشت، تورم، رکود و ... که وجود دارد حل شود، باید دولت و ملت به کمک همدیگر مسائل اقتصادی را با متر اقتصادی حل کنند.

اقتصاد را نمی توان با متر و عمل سیاسی اندازه گیری کرد/ با سیاسی بازی و شعار مشکلات اقتصاد حل شدنی نیست/ چوب دعواهای سیاسی در اقتصاد به سر مردم می خورد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، یحیی آل اسحاق، رئیس اسبق اتاق بازرگانی و یکی از اعضای ستاد اصولگرایان در خصوص وضعیت اقتصادی بعد از برجام در کشور اظهار داشت: از ابتدا وقتی مسئله برجام مطرح شد گفتیم که حتی به شرط اینکه برجام تماماً اجرا شود، نمی تواند بیش از 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه غالب مشکلات اقتصادی کشور از درون است، خاطر نشان کرد: برای حل قسمت اعظم مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند تدابیر ویژه هستیم و برنامه های اقتصادی و مدیریت اقتصادی است که می تواند راه حل برون رفت از وضعیت فعلی در کشور باشد.

وزیر اسبق بازرگانی ضمن یادآوری این موضوع که برخی از مسئولین فکر می کردند که اگر مسئله برجام حل شود، همه مشکلات کشور نیز حل خواهد شد تصریح کرد: مصداق اینکه تحریم ها نمی تواند گره ای از مشکلات کشور باز کند را در سخنان روحانی می توان دید که چند روز پیش بعد از اینکه همه مشکلات را به تحریم ها گره زدند، اعلام کردند که 60درصد مشکلات اقتصادی درونی است.

این عضو ستاد اصولگرایان افزود: آقای عراقچی که یکی از اعضای تیم مذاکره کننده است بعد از به نتیجه رسیدن برجام اظهار کرد که نباید انتظار داشت با حل برجام مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه قسمت بزرگ و عمده مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی است خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید با واقعیت اقتصاد آشنا بود و سیاسی بازی و شعار نمی تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند.

آل اسحاق با بیان اینکه حتی با داشتن نسخه هم نمی‌توان وضعیت اقتصاد کشور را حل کرد اذعان داشت: اگر ما یک برنامه خیلی خوب و مرتبی داشته باشیم، در نهایت 20 درصد بیشتر نمی تواند موثر باشد و 80 درصد دیگر به چگونگی پیاده کردن و عملیاتی کردن این برنامه و در نهایت مدیریت آن است.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی شدن برنامه های اقتصادی به دولت و مجلس با هم باز می گردد یادآور شد: باید هم مجلس آتی و هم دولت الزامات موفقیت آمیز عملیاتی کردن برنامه ها را فراهم کند و آن وقت است که می توان انتظار بهبود اوضاع اقتصادی کشور را داشت.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی با تأکید بر لزوم وجود عزم و هماهنگی برای حل مشکلات اقتصادی گفت: اگر مجلس ودولت به این نتیجه برسند که مشکل اقتصادی در کشور مشکل اول است، در گام دوم به این نتیجه می رسند که برای حل مشکل اقتصادی مردم نباید سیاسی برخورد کنند.

وزیر اسبق بازرگانی ضمن اشاره به اینکه حل مسائل اقتصادی با روش های اقتصادی ممکن است اذعان داشت: اگر مجلس و دولت بخواهند با بحث اقتصاد سیاسی برخورد کنند توان، انرژی و سرمایه کشور تلف می شود و در این میان منافع ملت و دولت از بین خواهد رفت.

یکی از اعضای ستاد اصولگرایان با بیان این نکته که مسائل اقتصادی را نمی توان با متر و عمل سیاسی اندازه گیری کرده و به پیش برد، تأکید کرد: اگر می خواهیم مسائل اقتصادی کشور با توجه به محدودیت هایی مانند بیکاری، معیشت، تورم، رکود و ... که وجود دارد حل شود، باید دولت و ملت به کمک همدیگر مسائل اقتصادی را با متر اقتصادی حل کنند.

آل اسحاق گفت: برخی از مسائلی که بعد از اجرایی شدن برجام صورت گرفت و حتی مطرح شد، نمایش های سیاسی بود و در حقیقت برخی از اقداماتی که در روز اجرایی شدن برجام مدعی شدند صورت گرفته اساساً نیازمند زمان های طولانی است؛ اینکه هیچ ارتباطی قبل از اجرایی شدن برجام با کشورهای دیگر نبوده است حرف ناصحیحی است و اینکه بعد از اجرایی شدن برجام مثلاً هزار ال سی گشوده شد هم حرف منطقی نبود.

وی با بیان اینکه دعواهای سیاسی به نفع مردم نیست یادآور شد: چوب دعواهای سیاسی در اقتصاد تا کنون به سر مردم خورده است و در این میان متضرر اصلی مردم هستند.
با تأکید بر لزوم استفاده از فضای پسابرجام خاطر نشان کرد: اگر با ورود شرکت های خارجی و فضای به وجود آمده در پسابرجام درست و منطقی برخورد نشود نتیجه معکوسی در اقتصاد کشور به جای خواهد گذاشت.

یکی از اعضای ستاد اصولگرایان با بیان اینکه دعواهای سیاسی به نفع مردم نیست یادآور شد: چوب دعواهای سیاسی در اقتصاد تا کنون به سر مردم خورده است و در این میان متضرر اصلی مردم هستند.

وزیر اسبق بازرگانی، با تأکید بر لزوم استفاده از فضای پسابرجام خاطر نشان کرد: اگر با ورود شرکت های خارجی و فضای به وجود آمده در پسابرجام درست و منطقی برخورد نشود نتیجه معکوسی در اقتصاد کشور به جای خواهد گذاشت.

رئیس سابق اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: از روابط به وجود آمده در فضای پسا برجام باید به شکلی استفاده کرد که اقتصاد برون زای درون نگر یا همان اقتصاد مقاومتی رشد پیدا کند. تولید داخل ابتدا افزایش پیدا کرده و سپس رو به صادرات بیاوریم.

آل اسحاق یاد آور شد: اگر روابط با کشورهای خارجی منجر به ورود سرمایه، تکنولوژی، فناوری، بازار و ... شود و به شکلی پیش برود که تولید داخلی افزایش پیدا کند یا واردات برای تولید و در جهت صادرات شکل بگیرد، می توانم بگوییم وضعیت اقتصاد بهبود پیدا می کند.

وی در پایان گفت: شرکت های خارجی که به کشور می آیند را باید به سمت تولید کنندگان داخلی و برای مشارکت در تولید هدایت کرد تا با ورود تکنولوژی و بازار به کشور اقتصاد کشور رشد پیدا کرده و اجناس خوب تولید شود.

انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان