۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیاز نخورده و اشک ریخته/ پیاز خیلی خیلی تند شد
کد خبر: ۱۴۱۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در سایه تدبیر دولت کلید خورد؛

پیاز نخورده و اشک ریخته/ پیاز خیلی خیلی تند شد

هم اکنون قیمت هر کیلو پیاز در قزوین به مرز ۵ هزار تومان رسیده و گوی سبقت را از موز اعیانی ربوده است و مشخص نیست که مردم به کدامین گناه محکوم به خرید پیاز ۵ هزار تومانی هستند.

پیاز نخورده و اشک ریخته/ پیاز خیلی خیلی تند شد

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ دیگر برای مردم کشورمان عادی شده که هرچند وقت یک بار، شاهد کمبود و گرانی یک محصول کشاورزی باشند. یک‌بار گوجه‌فرنگی، بار دیگر حبوبات و حالا پیاز، اما متاسفانه برخلاف سخنان برخی از مسئولان ارشد دولت، بازار پیاز هم با افزایش قیمت شدید مواجه شده است؟

این موضوع در شرایطی است که این روزها قیمت هر کیلو پیاز در شهرستان البرز به مرز ۵ هزار تومان رسیده و گوی سبقت را از موز اعیانی ربوده است و گویی مسئولان مربوطه در سطوح مختلف؛ در هیاهوی انتخابات فراموش کرده اند که مسئولیت تنظیم بازار برعهده کیست.

سال جدید در پیش رو است و شیب ملایم افزایش قیمت ها، به حدی بر مردمی که با یارانه احمدی نژادی زندگی می گذرانند، فشار وارد می کند که بسیاری از سرپرستان خانوار به دلیل گرانی کالاها شرمنده اعضای خانواده هستند. 

البته مردم ما با ادبیاتی نظیر ارزانی قیمت گوجه در میوه فروشی محل سکونت مسئولان آشنا هستند، اما آیا واقعا پیاز کیلویی ۵ هزار تومان عادی است؟

واقعا چه کسی باید بهای سیاست های غلط افرادی همچون عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی که طلبکارانه مردم را مسئول تأمین هزینه جاده ها و راهداری ها می داند، پرداخت کند؟

مردم کارگرنشین شهرستان البرز در استان قزوین که امروز با مشکلاتی نظیر عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا، تعدیل واحدهای تولیدی و صنعتی و اوضاع سخت معیشتی مبارزه می کنند، به کدامین گناه محکوم به خرید پیاز ۵ هزار تومانی هستند!
از همه مهمتر، اتخاذ مواضع محافظه کارانه برخی مسئولان است که حتی در تریبون های عمومی و مهم شهر، سخنی از مشکلات اساسی مردم به میان نمی آورند و بیان مشکلات را مصداق برهم خوردن همدلی و همزبانی ملت با دولتی میدانند که با مردم همراه نیست!
به نظر می رسد، باید مسئولان خدوم دولت محترم که قرار بود ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع نمایند، کمی هم به میان مردم آمده و چشمه ای از مصادیق شیرینی برجامی که قرار بود رفع مشکلات آب خوردن تا رونق اقتصادی را به همراه آورد؛ به مردم نشان بدهند.
این روزها چشم مردم به دست دولت است تا بازار شب عید را با توجه به وعده و عیدهای پسابرجامی اش تنظیم کند، مردم قبل از اینکه پیازی بخرند اشکشان از تندی قیمت پیاز در آمده است. 

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان