۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین وزارت کشور مذاکره ای برای فرد یا جریان خاصی در روند بررسی صلاحیت های شورای نگهبان نداشته/ ضرورت محکومیت تبلیغات رسانه های خارجی/ ممنوعیت راه اندازی کارناوال تبلیغاتی
کد خبر: ۱۴۱۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رحمانی فضلی در برنامه نگاه یک:

وزارت کشور مذاکره ای برای فرد یا جریان خاصی در روند بررسی صلاحیت های شورای نگهبان نداشته/ ضرورت محکومیت تبلیغات رسانه های خارجی/ ممنوعیت راه اندازی کارناوال تبلیغاتی

وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک در مورد حواشی برنامه صرفا جهت اطلاع پنج شنبه گذشته و موضع گیری ستاد انتخابات وزارت کشور توضیح داد.

 وزارت کشور مذاکره ای برای فرد یا جریان خاصی در روند بررسی صلاحیت های شورای نگهبان نداشته/ ضرورت محکومیت تبلیغات رسانه های خارجی/ ممنوعیت راه اندازی کارناوال تبلیغاتی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به حواشی برنامه صرفا جهت اطلاع پنج شنبه گذشته و موضع گیری ستاد انتخابات وزارت کشور در این خصوص اظهار داشت: زمانی که من معاون سیاسی بودم بخش بیست و سی را با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و ایجاد نشاط سیاسی راه اندازی کردم تا در این برنامه به حوادث و پدیده هایی که در بخشهای اصلی قابل طرح نیست پرداخته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ما همیشه مواظب بودیم تا این بخش خبری به بخش خاکستری و نشریه زرد تبدیل نشود گفت: بخشی که روز پنج شنبه پخش شد قسمتی از سخنان من در جمع مسولان رسانه ای بود که گفته بودم از اتهام زدن و تحریف و منتسب کردن برخی چیزهایی که این روزها در برخی تبلیغات و رسانه ها باب است پرهیز شود و بگذارند مردم این یک هفته را در صحنه باشند و با خیال راحت به تبلیغات نامزدها و رای دادن بپردازند.

وی افزود: این برنامه تنها بخشی از اظهارات من را که بگذارید مردم در این یک هفته آزاد باشند را به گونه ای پخش کرد که یعنی مردم آزادند خلاف قانون کنند و صحنه های رقص و آواز و پایکوبی نشان داد.

وزیر کشور ادامه داد: این کار چند اشکال دارد نخست اینکه تحریف خبر است، ثانیا این خلاف است و من چنین چیزی نگفته ام، ثالثا پخش این برنامه موجب برداشت اشتباه برخی از افراد فرصت طلبی می شود که فکر میکنند وزیر کشور یک آزادی اعلام کرده و بخواهند به رقص و پایکوبی و هر چیزی در قالب انتخابات بپردازند که اصلا چنین نیست.

رحمانی فضلی اضافه کرد: من از شوخی خوشم می آید و خودم ایراد نگرفتم ولی ستاد تصمیم گرفت که تذکر دهد چرا که این موضوع مهم است و ما باید انتخابات کاملا قانونی و باضابطه در فضای رقابتی و پسندیده برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دوستان نیتشان بد نبوده ولی ممکن بود برداشت مخاطب را به اشتباه بیندازد خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته شاهد برخی حریم شکنی ها و اقدامات ناپسند در قالب رقابت های سیاسی اتفاق افتاده، بودیم که موافق نبوده ایم.

وزیر کشور با اشاره به آخرین اقدامات وزارت کشور در راستای برگزاری انتخابات 7 اسفند نیز گفت: از فروردین ماه اقدامات اولیه برگزاری انتخابات شروع شد و هماهنگی با همه دستگاه های مرتبط از قبیل حوزه های امنیت و اجرا و پشتیبانی و رسانه ای صورت گرفت و تا اکنون هم این هماهنگی ها در حد بسیار بالایی بوده است

رحمانی فضلی در ادامه اظهارات خود به بررسی روند برگزاری از ابتدا تا این مرحله پرداخت و اظهار داشت: مرحله ثبت نام ها با شور و اشتیاق بسیار خوبی از سوی مردم همراه بود و شورای نگهبان و وزارت کشور در این عرصه هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

وی افزود ما با قانون هیات های اجرایی تایید صلاحیت ها را انجام دادیم و از دوازده هزار نفر حدود ده هزار نفر فاقد سابقه بودند و 83 درصد تایید صلاحیت شدند و 800 نفر بدلیل اسناد و مدارک رد و 300 نفر انصراف دادند

توضیح وزیر کشور در خصوص آماربالای ثبت نام ها و تایید صلاحیت ها

رحمانی فضلی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص آماربالای ثبت نام ها و تایید صلاحیت ها گفت: برخی دوستان در مرحله ثبت نام گفتند که نهضت ثبت نام راه انداختند که بار شورای نگهبان را رد صلاحیت ها سنگین کنند در صورتی که نگاه وزارت کشور اینگونه نبود.

وی گفت: همه افرادی که ثبت نام کرده بودند ازنظر ما احساس مسوليت کرده و امید داشتند و نشاط سیاسی موجب این کار شده بود و به نظام اعتماد داشتند و میخواهند در سرنوشت کشور خود مشارکت کنند

وزیر کشور ادامه داد وقتی شرایط ثبت نام را سهل میگیریم استقبال زیاد میشود که اگر مدت ثبت نام طولانی تر میشود شاید 20 هزار نفر هم ثبت نام میکردند بنابراین مساله ای که وارد شد اصلا درست نبود.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه برخی نیز گفتند هیات های اجرایی عمدا زیاد تایید کردند تا بار شورای نگهبان را زیاد کنند افزود هیات های اجرایی را وزارت کشور معرفی میکند اما شورای نگهبان توسط هیات نظارت انتخاب میکند پس اگر خلاف اتفاق افتاده هیات اجرایی را هیات نظارت انتخاب کرده که این موضوع نیز صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما عدم احراز صلاحیت را نمیتوانستیم در هیات اجرایی داشته باشیم چرا که قانون چنین اجازه ای را نداده و هیات های نظارت عدم احراز صلاحیت میزنند یعنی در جاهایی که شک داشتند رد صلاحیت میزنند.

وزیر کشور با بیان اینکه حتی آیت الله جنتی در جلسه مشترکمان با مقام معظم رهبری فرمودند که ما در هیات های نظارت بانک اطلاعات کاملی داریم که دستگاههای مرتبط استعلام کننده ندارند افزود: هیات های اجرایی واقعا هیچ چیز ندارند و این درست است بنابراین آنها اطلاعات بیشتری داشتند و آنچه بیرون آمد نتيجه بررسی های قانونی از مراجع چهارگانه بوده است.

وزیر کشور با بیان این که هیجان آور ترین مرحله، مرحله انتخابات است گفت: اکنون همه گروه های سیاسی، جریان ها، افراد تبلیغات سیاسی خود را انجام می دهند و نشاط سیاسی بسیار خوبی در کشور حاکم است و در این سه روز هیچ حادثه و اتفاق و تخلف مهمی ثبت نشده است.

وی با بیان این که این امر تا ساعت 8 صبح 5 شنبه ادامه خواهد یافت گفت: روز 5 شنبه تبلیغات قطع می شود تا انشالله صبح روز جمعه 7 اسفندماه رای گیری آغاز شود.

رحمانی فضلی با اشاره به این که امنیت در این شرایط کاملا برقرار است تصریح کرد: نیروی انتظامی مسئول حفاظت از صندوق ها در تمام شعبه ها است و ایفای نقش می کند.

در چارچوب امنیت عمومی ما کاملاً مسلط هستیم و فضا را رصد می کنیم

وی اضافه کرد: حفاظت همه شعبه ها در کشور به عهده نیروی انتظامی است که می تواند از نیروهای نظامی و امنیتی نیز کمک بخواهد .

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در چارچوب امنیت عمومی ما کاملاً مسلط هستیم و فضا را رصد می کنیم امکاناتی از قبیل تعرفه ها، صندوق ها در تمام شهرستان ها انجام گرفته و اکنون آمادگی کامل داریم تا روز جمعه پذیرای مردم در شعب اخذ رای باشیم.

وی با بیان این که حدود 52 هزار شعبه و 120 هزار صندوق داریم تاکید کرد: در حوزه های اجرایی بیش از 1 میلیون نفر کارگزار داریم.

وی ادامه داد: در اقصی نقاط و روستاهای کشور صندوق های رای دایر هستند و به دلیل فصل زمستان و امکان برف و باران وسایل نقلیه از قبیل هلی کوپتر نیز برای مناطق دوردست فراهم است.

وی ادامه داد: همه اقدامات لازم صورت گرفته که البته اقدامات خاصی را نیز برای نظارت و صیانت از آرای مردم داریم.

وزیر کشور با اشاره به طرح ویژه وزارت کشور برای انتخابات پیش رو گفت: برای همه شعبه ها بازرس دیده ایم و قرار است در همه شعبه ها نماینده فرماندار حضور داشته باشد که البته نمایندگان کاندیداها و احزاب نیز در تمامی شعبه ها متناسب با قانون تا پایان رای گیری حضور خواهند داشت.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: تلاش کرده ایم برای صندوق های سیار هم مسیر مشخص قرار دهیم تا با نظارت بیشتر به مردم اطمینان دهیم و جلوی بهانه جویی ها دشمنان و کسانی که القا می کنند در انتخابات ممکن است تخلف روی دهد را بگیریم و من به عنوان مجری انتخابات اعلام می کنم تمامی پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

شورای نگهبان اشکالاتی را به نرم افزار اخذ رای الکترونیکی گرفت که منجر به لغو انتخابات الکترونیکی شد

رحمانی فضلی درباره چگونگی صندوق های اخذ رای سیار گفت: مانند گذشته هر صندوق ناظر، مجری و بازرس مخصوص به خود را دارد با این تفاوت که در این انتخابات برای هر صندوق مسیر مشخصی در نظر گرفته شده است و برای جا به جایی صندوق ها نیز از اتوبوس و یا مینی بوس های مخصوصی استفاده می شود که در تمام آن ها ناظران و مجری ها حضور دارند.

وی درباره تعداد رای دهندگان در این دوره از انتخابات گفت: در این انتخابات 55 میلیون نفر می توانند رای دهند که 3 میلیون از آن ها رای اولی ها هستند و تا این لحظه در کل 6 هزار و 300 نفر تایید صلاحیت شده اند که تقریباً برای هر کرسی مجلس 25 نفر باید رقابت کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در اکثر نقاط کشور ما شرایط انتخابات رقابتی را داریم اخیراً از 3 شهرستان مهم گزارش آمده است که افرادی برای ثبت نام آمده اند که مشهور نبودند اما از ثبت نام آن ها استقبال خوبی شد این موضوع طبیعی است چون مردم به گفتمان درست رای می دهند نه صرفاً به شهرت افراد.

وزیر کشور درباره زمان اعلام نتایج انتخابات گفت: اعلام نتایج در شهرستان ها و استان های بزرگ زمان می برد اما در حوزه هایی که تک نفره هستند ما همان شب را نتیجه را اعلام می کنیم اما برای تهران حداقل 3 روز وقت لازم داریم در این دوره ما تلاش کردیم که انتخابات الکترونیکی شود اما شورای نگهبان اشکالاتی را به نرم افزار اخذ رای الکترونیکی گرفت که منجر به لغو انتخابات الکترونیکی شد.

توضیح وزیر کشور درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات

رحمانی فضلی درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات گفت: این حرفی بود که سخنگوی وزارت کشور آن را مطرح کرد اما در رسانه ها طوری بازتاب پیدا کرد که همه فکر کردند قرار است تمام مدارس تعطیل شود اما بنا داریم طوری کار انجام شود که مدرسه ای تعطیل نشود مثلاً می توانیم شمارش آرا را در یکی از اتاق های مدارس انجام دهیم تا مدرسه به طور کلی تعطیل نشود در این مورد نیز با آموزش و پرورش هم هماهنگی های لازم را به عمل آورده ایم.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره برخی انتقادات مبنی بر این که برخی رد صلاحیت ها موجب شده است انتخابات رقابتی نباشد گفت: در کل کشور 6 هزار و 300 نفر تایید صلاحیت شده اند و از هر حزب و جناحی در این تعداد وجود دارد باید در این باره بگویم که انتخابات در شهرستان ها و حوزه های کوچک تر خیلی حزبی و جناحی نیست زیرا در شهرستان ها مردم بر اساس مسائل قومی، نژادی و خواسته های استانی خود رای می دهند و این موضوع ربطی به وابستگی های سیاسی و جناحی آن نماینده ندارد. این حرف ها عادت رسانه های غربی است تا روند انتخابات را خراب کنند.

همه باید تبلیغات رسانه های خارجی را محکوم کنند

وی درباره برخی اقدامات رسانه هایی چون BBC در روند انتخابات گفت: ما 37 سال است به رفتار غربی ها علیه ایران عادت کرده ایم اما مردم ما مستقل هستند و به این حرف ها اعتماد نخواهند کرد ما نیز نگرانی هایی از این بابت نداریم چون کارهای آن ها اصلاً تاثیری ندارد و مردم نشان داده اند در مواقع حساس همیشه بر خلاف خواست دشمن عمل می کنند.

رحمانی فضلی درباره واکنش نامزدهای انتخابات به این نوع تبلیغات رسانه های خارجی گفت: همه باید این تبلیغات را محکوم کنند و با همبستگی از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

وزیر کشور ادامه داد: برخی سعی دارند در سلامت انتخابات تردید ایجاد کنند آن ها جنگ روانی راه انداخته اند و فکر می کنند با این اقدامات شک ایجاد کنند اما این روش ها برای ایران کهنه شده است و مجریان انتخابات ما همگی با تجربه و آموزش دیده هستند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تبلیغات قانونی گفت: نحوه تبلیغات درست نامزدها در قانون به صراحت ذکر شده است و ما امسال برای اولین بار جزوه ای را در زمان ثبت نام بین کاندیدها توزیع کردیم که در آن حقوق و تکالیف تمام نامزدها در همه مراحل انتخاباتی ذکر شده بود.

راه اندازی کارناوال تبلیغاتی ممنوع است

وی ادامه داد: ما 37 سال است که انتخابات برگزار می کنیم و گاهی موردهایی داشته ایم که تبلیغات نامزدها مشکلاتی داشته است به طور مثال اخیراً گزارشی به دست من رسید که در یکی از شهرستان ها 800 وسیله نقلیه برای سخنرانی یک نامزد انتخاباتی از شهری به شهر دیگر رفته است طبیعتاً حرکت 800 وسیله باعث راه اندازی کارناوال خواهد شد و ما در قانون راه اندازی کارناوال تبلیغاتی را ممنوع کرده ایم اما اگر مجری های قانون حس کنند این کارها غیرعمدی بوده است برای افزایش نشاط سیاسی کشور به کاندیداها سخت نمی گیریم متاسفانه ما قانون هایی داریم که گاهی تطبیق آن با واقعیت کار سختی است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قانون انتخابات نیازمند بازنگری است یا خیر گفت: در تمام مراحل انتخابات شامل ثبت نام، تایید صلاحیت، تبلیغات و اخذ رای نیاز داریم که با توجه به تجربه مان و قانون یک سری بازنگری هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای این که این بازنگری ها اصولی تر، منطقی تر و دائمی باشد منتظر بودیم که سیاست های کلی انتخابات تدوین شود که مجمع تشخیص مصلحت نظام این سیاست ها را تدوین کرد و آن را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرد که به علت حساسیت آن این مرحله یک مقدار طولانی شده است و منتظریم که آماده شود تا بعد از انتخابات متناسب با این سیاست های کلی قانون انتخابات جدید و جامعی تدوین کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اعتراض برخی کاندیداها مبنی بر جمع آوری بنرهای تبلیغاتیشان مورد توجه وزارت کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: درستاد انتخابات دستورالعملی تدوین شده است که هیئت های استانی و وزارت کشور تمام اقدامات را با قانون انطباق دهند و هر جا شاهد تخلفی بودند ابتدا تذکر دهند و سپس برخورد کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ها بر این بوده که دستورالعمل های تبلیغاتی رعایت شود تصریح کرد: طبق گزارشی که در این باره به ما رسیده است نیروی انتظامی تصورش بر این بوده که در این بنرها از عکس کسانی استفاده شده که کاندیدا نبودند به همین دلیل بنر آنان جمع آوری شده است اما به هر صورت در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی اذعان داشت: توجه به اینکه وزارت کشور در همه جا بازرس دارد مرتبا شکایت ها بررسی می شود و هر جا شهروندان مشاهده کردند که به عدم انجام کار قانونی انتخابات مبادرت می شود می توانند در کوتاه ترین زمان از طریق شماره های تماس تلفن به ما اطلاع دهند.

وزیر کشور افزود: برای همه نامزدها کد و شماره سامانه داده ایم و هر گونه شکایتی که لازم به رسیدگی است مردم می توانند با آن سامانه به ما اطلاع دهند چرا که هیچ چیز نباید رقابت های انتخاباتی را خدشه دار کند.

رحمانی فضلی در واکنش به سوالی مبنی براینکه این روزها خبرهایی مبنی بر به هم خوردن برخی از جلسات تبلیغاتی شنیده می شود و آیا این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: چنین گزارشاتی بسیار محدود بوده و این مواردی از این قرار بوده که عده ای سالن را به سخنران دیگری داده بودند و میان سخنرانان هماهنگی نبوده است.

وی با تاکید براینکه باید برنامه ریزی های لازم برای تشکیل این جلسات صورت گیرد تا تداخلی پیش نیاید بیان داشت: البته باید گفت که تاکنون هیچ جلسه ای که برگزار نشده باشد و یا برهم خورده باشد نداشته ایم.

مردم حربه مظلوم نمایی را نمی پذیرند

وی ادامه داد: در برخی از رسانه ها و سایت ها چنین اخباری بزرگ نمایی می شود و برخی به دنبال استفاده از حربه مظلوم نمایی هستند برای آنکه از این طریق بهره برداری سیاسی کنند به طوری که سالهای گذشته شاهد بودیم برخی ستاد خود را آتش می زدند اما چنین روش هایی منسوخ شده است چرا که سطح اطلاع رسانی گسترده است و مردم چنین حربه هایی را دیگر نمی پذیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شنیده ها حاکی از آن است که در برخی استان ها عوامل اجرایی با نمایندگان جریانات خاصی جلسه گذاشته اند، اظهار داشت: چنین مواردی را تایید نمی کنم چرا که از فروردین ماه امسال در جلسات مختلف به بی طرفی عوامل اجرایی تاکید کرده ایم.

وی ادامه داد: هر کسی که چنین ادعاهایی دارد به جای مصاحبه با مدارک و مستندات صحبت کند تا ما نیز برخورد صددرصد کنیم در غیر این صورت افرادی که بدون مستندات سخن می گویند مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرند و بدانند که کار آنان با کاری که رسانه های خارجی در زمینه ایجاد تشویش و ابهام انجام می دهند فرقی ندارد ولی به هر صورت ما نباید تحت هیچ شرایطی به این حرفها دامن بزنیم.

رحمانی فضلی پیرامون لیست های انتخاباتی اظهار داشت: اصولا در شهرهای کوچک نیاز به ارائه لیست های انتخاباتی نیست چرا که مردم به خوبی کاندیدا و سابقه آنان را می شناسند اما در شهرهای بزرگ به این دلیل لیست تهیه می شود که مردم با اعتماد به سرلیست ها به افراد دیگر آن لیست رای می دهند.

وزیر کشور در مورد تشکیل لیست های جعلی انتخاباتی بیان داشت: اگر چنین لیست هایی مشاهده شود یقینا با عوامل آنان برخورد خواهد شد.

وی پیرامون لیست های جستجوی موبایلی نیز اظهار داشت: در 90 درصد شهرستان ها که از یک تا شش نفر کاندیدا هستند مردم همه افراد را می شناسند و همه اسم و رسم دارند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکل گیری کمپین هایی برای جلوگیری از رای دادن مردم به افراد و جناح های خاص افزود: ما باید به شعور و آگاهی مخاطبان احترام بگذاریم.

گفتمان انتخابات باید در مردم نشاط ایجاد کند

وزیر کشور با بیان اینکه خواسته مردم برنامه است، اظهار داشت: گفتمان انتخابات باید به گونه ای باشد که در مردم نشاط و حرکت ایجاد کند و مردم احساس کنند که اگر به این گروه بروند آینده روشن تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اما افرادی که تخریب می کنند و تهمت می زنند بدانند که در نظر مردم دیده نمی شوند چرا که یکی از معیارهایی که در اختیار مردم است این است که کدام گروه و حزب امر مقدم انتخابات که تبلیغات است را رعایت می کنند.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه تبلیغات باید منطبق با اصول و ارزش ها باشد تصریح کرد: مقدمه امر خوب باید خوب باشد وکسی که می خواهد به مجلس برود باید مقدمه آن را هم رعایت کند پس باید دقت کنیم که همه صداقت، امید، بهسازی و توسعه کشور را به مردم نشان دهیم.

وزارت کشور مذاکره ای برای فرد یا جریان خاصی در روند بررسی صلاحیت های شورای نگهبان نداشته است

وی در واکنش به این مسئله که تاکنون برخوردهایی که با متخلفین صورت گرفته به صورت جدی نبوده اظهار داشت: برخورد قاطع از هر جناحی یا سلیقه ای که باشد صورت می گیرد و اگر تخلفی از فردی سر بزند هیئت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان می توانند صلاحیت فرد را مجددا بررسی کنند و شورا البته باید پس از شمارش آرا انتخابات یک حوزه را تایید کند که البته سابقه داشته که شورای نگهبان به دلیل تخلفات یک حوزه انتخابات آن محل را باطل اعلام کرده و باید گفت اگر تخلف از ناحیه کارمندان دولت باشد دیوان عدالت اداری و در صورتی که جرم باشد دستگاه قضایی به این پرونده ها رسیدگی خواهد کرد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید حق الناس ضایع شود.

رحمانی فضلی هم چنین در مورد ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات اظهار داشت: تاکنون شکایت هایی به وزارت کشور واصل شده که بخشی در حال خرج کردن پول های فراوانی در انتخابات هستند که البته وزارت کشور مرجع رسیدگی به این مسئله نیست و نمی توان تنها به صرف ادعا این مسئله را قابل قبول دانست و از حدود چهار ماه قبل بر روی لایحه ای کار شد که در یک لایحه دو فوریتی به مجلس فرستادیم که البته دو فوریت آن رد شد و عملا به زمان بعد از انتخابات موکول شد که در آن لایحه نیز به حسابرسی ها و خرج ها و درآمدهای داوطلبین را آورده ایم که شکی در این مورد باقی نماند.

وزیر کشور درپاسخ به این سوال که آیا شما برای تایید صلاحیت افراد با شورای نگهبان مذاکره ای داشتید یا خیر اظهار داشت: ما در مقام وزارت کشور همه افرادی که تایید صلاحیت شدند یک گزارشی از شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال می شد که البته افرادی که رد صلاحیت شده بودند از وزارت کشور انتظار داشتند تا پرونده آنها رسیدگی شود و ما اگر احساس می کردیم که احیانا حقی از افرادی ضایع شده مطابق گزارشاتی که داشتیم به شورای نگهبان ارائه می کردیم تا پرونده افراد بررسی شود که شورای نگهبان حدود 12 هزار پرونده را در جریان بررسی صلاحیت ها بررسی کردند که باید گفت کار بسیار سخت و دشواری داشتند اما اساسا مذاکره ای برای افراد خاص یا جریانی خاص در وزارت کشور مطرح نبود.

وی در پایان در مورد اینکه نظرش نسبت به چگونگی پخش گزارشات انتخاباتی در رسانه ملی اظهار داشت: رسانه ملی تنها رسانه کشور ماست و باید به خوبی مراقب باشد و در جهت افزایش مشارکت مردم را تشویق کند قطعا باعث اقتدار ملی در مقابل کشورهای خارجی به خصوص غربی ها خواهد شد و با توجه به مسائل منطقه و با حمایت مقام معظم رهبری و با حضور مردم امیدواریم مشارکت بالایی صورت گیرد و البته نسبت به رسانه ملی نظرات مختلفی وجود دارد که باید گفت امیدواریم رسانه ملی در جهت بی طرفی و شور انتخاباتی حرکت کند.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان