۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آمادگی دانشگاهیان برای برگزاری انتخابات/ دستورالعمل ویژه صادر شد
کد خبر: ۱۴۱۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی وزیر علوم:

آمادگی دانشگاهیان برای برگزاری انتخابات/ دستورالعمل ویژه صادر شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها برای حضور فعالان حوزه انتخابات باز هستند، ولیکن ما اعتقادی به این مساله نداریم که دانشگاه ها بار حوزه های دیگر را بردوش بکشند.

آمادگی دانشگاهیان برای برگزاری انتخابات/ دستورالعمل ویژه صادر شد
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، سید ضیاء هاشمی در یک برنامه تلوزیونی با اشاره به ایجاد فضای پرنشاط در ایام انتخابات در دانشگاه‌ها گفت: براساس بررسی های مختلف، دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان جزء گروه هایی هستند که به عنوان الگو مورد توجه جامعه بوده و بنابراین رفتار و تحلیل دانشجویان رفتار جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد برهمین اساس دانشجویان حضور پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم با اشاره به اقدامات دانشگاه ها در زمینه انتخابات افزود: اقدامات مقدماتی، در این زمینه از چند ماه پیش در دانشگاه ها آغاز شده است، جلساتی را با مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و متولان این حوزه برگزار کرده و دستور العمل و شیوه نامه های لازم در این زمینه صادر شده است.

وی یادآورشد: مسئولان دانشگاهی آماده برگزاری انتخابات هستند، روسای دانشگاه‌ها تشویق شده اند تا تسهیلات لازم را در این ایام فراهم کنند، برهمین اساس اقدامات تشویقی برای اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین مناظره هایی برای ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان پیش بینی شده است.

هاشمی افزود: همچنین هیات نظارت بر فعالیت تشکل های سیاسی در برنامه هایی که اجرا می شود نظارت داشته و آن را برای اینکه ضابطه مند برگزار شود، مدیریت می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: تشکل های اساتید و تشکل های دانشجویی با نظارت و مجوز هیات مذکور می توانند در قالب مناظره و کرسی های آزاد اندیشی فضای گفتگو، تعامل و ارتقای آگاهی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای حضور فعالان حوزه انتخابات باز هستند، تصریح کرد: ولیکن ما اعتقادی به این مساله نداریم که دانشگاه ها بار حوزه های دیگر را بردوش بکشند بلکه معتقدیم دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید در زمان انتخابات باید حضوری فعال داشته باشند، چرا که دانشجو چشم تیزبین جامعه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی و اساتید باید مباحث مربوط به انتخابات را با یک دید نقادانه رصد کنند تا بتوانند افق آرمانی موجود را ترسیم کنند.

وی با اشاره به فعالیت جنبش دانشجویی در انتخابات گفت: در عرصه انتخابات فعالیت جنبش دانشجویی بیش از گذشته است.

معاون وزیرعلوم افزود: برهمین اساس از اساتید و دانشجویان می خواهیم، اجازه دهند در یک فضای منطقی گروه‌های مختلف، سلیقه، دیدگاه و نقد خود را مطرح کنند و فرصت را برای یک مشارکت آگاهانه ایجاد کنند.

وی همچنین از نگاه تسهیل گرانه بر بخشنامه‌های دانشگاهی در رابطه با انتخابات با تاکید بر قوانین خبر داد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان