۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تسریع در انتخاب استاندار قزوین/ حفظ عزت نظام در تعامل با جهان
کد خبر: ۱۴۱۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد:

تسریع در انتخاب استاندار قزوین/ حفظ عزت نظام در تعامل با جهان

امام جمعه موقت قزوین گفت: از وزیر کشور انتظار داریم انتخاب و معرفی استاندار قزوین هرچه سریع‌تر انجام شود.

تسریع در انتخاب استاندار قزوین/ حفظ عزت نظام در تعامل با جهان

حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در جهان امروز تعامل و روابط حرف اول را می زنند و ما نیز نباید از این موضوع مهم غافل شویم اما باید توجه داشته باشیم که عزت اسلامی در ارتباط با کفار نباید خدشه دار شود همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است که مومنین نباید اجازه دهند که کفار بر آنان مسلط گردند.

وی افزود: در نتیجه ما نباید ارتباط خود را با دیگر کشور ها قطع نمائیم با این شرط که نگذاریم کفار و ستمکاران جهان بر ما تسلط پیدا کنند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:  دیپلمات های کشورمان در شرایط کنونی وظیفه سنگینی را بر دوش خویش دارند و خوشبختانه دکتر روحانی و تیم خارجی ایشان تاکنون رویه خوبی در پیش گرفته است و تلاششان بر این است که نگاه ها را نسبت به کشور عزیز ایران عوض کند.

حجت الاسلام باریک بین ابراز داشت: از دیپلماتهای کشورمان و رئیس جمهور محترم انتظار داریم با حفظ عزت و کرامت نظام اسلامی ضمن تعامل با جهان از حقوق حقه مردم هم بخوبی دفاع کنند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به شهادت محمد حسین فهمیده یادآورشد: انقلاب اسلامی مرهون شهدایی همچون شهید فهمیده است زیرا که هر کدام با داشتن ویژگی های منحصر به فردی  امروز می توانند درس زندگی به همه بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به الگو بودن شهید فهمیده برای نوجوانان افزود:  شهید فهمیده با اقدام خطیر که انجام داد به نوجوانان نشان داد که هر کاری را باید بهنگام انجام داد و اکنون نیز وظیفه نوجوانان کشور تحصیل علم است تا در آینده بتوانند تولید علم نمایند و از این طریق مقابل جبهه کفر و استکبار بایستند و باید تلاش خود را بیشتر نمایند تا کفار بر ما تسلط و قدرت نیابند.

حجت الاسلام باریک بین خاطر نشان کرد: نوجوانان اکنون باید با روحانیت ارتباط بیشتری داشته باشند تا ضمن تقویت روحیه معنوی در خود در مسیر اسلامی گام بردارند و از این طریق روح خود را پرورش دهند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران اسلامی از ابتدا بر روی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار بوده است، تصریح کرد: دولتمردان ایران اسلامی باید بر پایه این سه اصل بر میز مذاکره بنشینند و با حفظ عزت، اقتدار و ارزش‌های کشور با جهان ارتباط داشته باشند و مسئولین با اقتدار و تدبیر بر سر میز مذاکرات حاضر شوند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به عدم انتخاب استاندار قزوین یادآور شد : حضرت آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از بابت تاخیر در معرفی استاندار گله مند هستند و ادامه این وضع مطلوب نیست.

وی در پایان خطاب به وزیر کشور گفت: از وزیر محترم کشور انتظار داریم در انتخاب استاندار قزوین تعجیل کنند زیرا بسیاری از امور به واسطه عدم معرفی استاندار بخوبی پیش نمی رود و همه منتظر انتخاب و معرفی نماینده دولت در استان هستند و در انتخاب خود سعی کنند فردی آشنا با استان، متدین و مدیر را برای استان قزوین برگزینند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان