۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قطر به علت فشار فرانسه، میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بدست آورد
کد خبر: ۱۴۰۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

بلاتر:

قطر به علت فشار فرانسه، میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بدست آورد

سپ بلاتر رئیس تعلیق شده فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ادعا کرد که میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تحت فشار رئیس جمهور وقت فرانسه رای خود را در جریان انتخاب میزبان جام جهانی به قطر داد.

قطر به علت فشار فرانسه، میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بدست آورد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، پلاتینی گفت که رئیس جمهور وقت فرانسه از پلاتینی خواست که رای خود را در انتخاب میزبان جام جهانی 2022 به قطر بدهد.
سپ بلاتر ضمن تاکید بر اینکه در مورد انتخاب میزبان جام جهانی 2022 از قبل توافق نشده بود، گفت: امکان خرید میزبانی جام جهانی وجود ندارد.
بلاتر هفته گذشته برای شرکت در جلسه رسیدگی به فرجام خواهی خود نسبت به محرومیت هشت ساله اش به مقر فیفا بازگشت. بلاتر در مقابل ادعاهای مطرح شده بر بیگناهی خود اصرار دارد.
بلاتر به همراه پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، به علت ماجرای پرداخت غیرقانونی دو میلیون دلار از محل حساب های فیفا ، برای هشت سال از تمام فعالیت های مربوط به فوتبال محروم شدند.
با این حال عامل بوجود آورنده بحران فیفا ، اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر بود.
قطر خرید رای برای کسب این میزبانی را رد کرده است، اما بلاتر گفت که قطر نه به علت فساد بلکه به علت فشارهای سیاسی پیروز شد.
بلاتر در مصاحبه ای با تایمز مدعی شد که نیکولاس سارکوزی رئیس جمهوری وقت فرانسه به پلاتینی گفت که رای خود را تغییر دهد. پلاتینی این ادعا را انکار کرده است.
بلاتر گفت: نمی توان میزبانی جام جهانی را خرید. در مورد جام جهانی 2022، پلاتینی در تماس تلفنی با من گفت که اگر رئیس جمهور فرانسه خواستار حمایت از کشورم شود، من این کار را خواهم کرد. او گفت که رای من به آمریکا نخواهد بود.
بلاتر ادامه داد: می دانستم که مشکلی به وجود خواهد آمد. یک هفته یا 10 روز تا رای گیری مانده بود. سعی کردم بفهمم چه رای هایی برای آمریکا باقی مانده است، ولی چهار رای از دست رفت.
بلاتر و پلاتینی هفته گذشته در دو روز مختلف برای فرجام خواهی نسبت به محرومیت خود به زوریخ آمدند.
بلاتر گفت: بعد از جلسه بازجویی ما در کمیته اجرایی فیفا، تماسی با پلاتینی نداشتم.
فیفا جمعه هفته آینده جانشین بلاتر را انتخاب خواهد کرد و تا آن زمان احتمالا نتیجه فرجام خواهی آنها مشخص خواهد شد.
بلاتر سوئیسی گفت که هیچ دلیلی برای هراس از آینده ندارد. من مطمئنم که عدالتی در این دنیا وجود دارد. من هیچ تخلفی نکرده ام.
رئیس تعلیق شده فیفا افزود: من قاتل کسی نیستم. سرقتی از بانک نکردم و پول جایی را برنداشته ام.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان