۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تقلب در انتخابات‌های ایران اسلامی امکانپذیر نیست/ تعیین ۵۵۰ جایگاه در شهر برای تبلیغات کاندیداها
کد خبر: ۱۴۰۲۵۷ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

تقلب در انتخابات‌های ایران اسلامی امکانپذیر نیست/ تعیین ۵۵۰ جایگاه در شهر برای تبلیغات کاندیداها

فرماندار قزوین از تعیین ۵۵۰ جایگاه برای تبلیغات کاندیداها در سطح شهر خبر داد و گفت: با سازوکاری که در برگزاری انتخابات ایران برقرار است امکان تقلب وجود ندارد.

تقلب در انتخابات‌های ایران اسلامی امکانپذیر نیست/ تعیین ۵۵۰ جایگاه در شهر برای تبلیغات کاندیداها
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، علی موسوی موینی، فرماندار قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات در سالن جلسات فرمانداری گفت: در انتخابات خبرگان رهبری فرمانداری مرکز انتخابیه استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ما مرکز انتخابیه قزوین، البرز و آبیک هستیم.
وی در ادامه افزود: تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری با حضور 3 کاندیدا از استان در 22 بهمن ماه سال جاری و تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با حضور 44 نفر از حوزه قزوین از بامداد امروز(پنج شنبه) شروع شده است.
این مسئول یادآور شد: در انتخابات خبرگان برای 2 کرسی 3 نفر و در انتخابات مجلس برای هر کسی 22 نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی ابراز کرد: برای تبلیغات در قزوین با هماهنگی با سازمان زیباسازی شهرداری استان 350 نقطه درنظر گرفته شده و داربست در این مکان‌ها به همراه گونی برای چسباندن تبلیغات نصب شده است و 200 نقطه هم دیوارهای مخروبه درنظر گرفته شده‌اند و در مجموع 550 مرکز برای تبلیغات آماده است.
موسوی با بیان اینکه همه باید اخلاق را در انتخابات رعایت کنند، گفت: درخواست ما از حامیان نامزدها، کاندیداهای انتخابات و اصحاب رسانه این است که انصاف و اخلاق را رعایت کرده و به تخریب یکدیگر نپردازند.

تعیین 676 شعبه اخذ رأی در استان قزوین برای انتخابات مجلس

وی بیان کرد: نکته دیگر دوری کردن کاندیداها از دادن وعده و وعیدهای غیرقانونی است یک نماینده مجلس وظیفه‌اش عزل و نصب مدیران و انجام کارهای عمرانی نیست، زیرا قوه مجریه مستقل بوده و بودجه این برنامه‌ها مشخص است.
فرماندار شهرستان قزوین در ادامه اذعان کرد: مجموع تعداد شعب اخذ رأی در حوزه قزوین، البرز و آبیک 676 شعبه و در بخش مرکزی 360 شعبه و برای خبرگان رهبری در کل استان 1001 شعبه می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در هر شعبه اخذ رأی 17 نفر فعالیت دارند، اظهار کرد: 5 نفر از عوامل اجرایی، 5 نفر هیئت نظارت، سه نفر محافظ مسلح برای صندوق‌ها، یک نفر هیئت بازرسی، 2 نفر راننده و یک نفر نماینده فرماندار در هر شعبه حضور دارند.
این مسئول تاکید کرد: توصیه ما به رسانه‌ها به خصوص نشریات و خبرگزاری ‌های دولتی این است که اصل بی‌طرفی را در این ایام رعایت کنند و مردم را برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند.
وی تصریح کرد: با سازوکاری که در برگزاری انتخابات در ایران برقرار است امکان تقلب وجود ندارد؛ در سال 88 با اینکه خودم در دستگاه اجرایی حضور نداشتم اما مطمئن بودم که امکان تقلب موثر در انتخابات امکانپذیر نیست.
موسوی با بیان اینکه در تائید صلاحیت‌های نهایی مجلس یک نفر از نامردها رد صلاحیت شد، گفت: در استان قزوین 780 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند؛ یعنی متولدین 7 اسفندماه سال 1376 به قبل می‌توانند رأی دهند.
وی ابراز کرد: تعداد داوطلبان تائید صلاحیت شده در این دوره نسبت به دوره قبل تفاوتی ندارد، فقط تعداد ثبت نام کنندگان 67 درصد افزایش داشته است، تعداد شعب اخذ رأی نیز مانند دوره‌های قبل است.
فرماندار شهرستان قزوین با بیان اینکه 22 شعبه اخذ رأی سیار برای شهر قزوین درنظر گرفته شده است، گفت: این شعب سیار برای جمع آوری رأی در پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، زندان‌ها درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان