۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استعفای دو سرمربی و یک افشاگری دیگر از کی‌روش/ پیشنهاد به رئیس آینده فوتبال
کد خبر: ۱۴۰۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش؛

استعفای دو سرمربی و یک افشاگری دیگر از کی‌روش/ پیشنهاد به رئیس آینده فوتبال

دعوت نشدن سرمربی و مدیر تیم ملی فوتبال ایران به نشست با دبیرکل یوفا سرمنشا جنجالی تازه در این رشته شد و کار را تا جایی پیش برد که کی روش در حمایت از علی کفاشیان اعلام استعفا کرد.

استعفای دو سرمربی و یک افشاگری دیگر از کی‌روش/ پیشنهاد به رئیس آینده فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، اتفاقات رقم خورده در این هفت روز ورزش کم نبود؛ به ویژه در فوتبال که هفته بیستم لیگ برتر آن با شکست وسقوط استقلال و برد و صعود پرسپولیس برگزار شد، سوشا مکانی پس از هفته ها مجوز بازی و همراهی کردن سرخپوشان را دریافت کرد، استیلی از هدایت ملوان کناره گیری کرد، پیروانی هم از مدیریت تیم ملی اعلام استعفا کرد و ...؛ اما همه اینها یک طرف و کی روش و اقداماتش برای اعلام استعفا، افشاگری علیه سرپرست پیشین تیم ملی و ارائه جوابیه بر علیه معاون وزیر ورزش در طرف دیگر.

در این هفته رو به پایان تنیس روی میز به خاطر موجی به راه افتاده استعفا با چالش مواجه شد، جودو با عملکرد خوبی که دو نماینده این رشته در مسابقات آزاد اروپا داشتند خود را نزدیک به نتایج خوب در المپیک دید، فوتسال با صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا جهانی شد و .. .

مهمترین اتفاق و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

کی روش اعلام استعفا کرد
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال جمعه گذشته اعلام کرد که استعفای خود را به تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه یعنی روز انتخابات فدراسیون فوتبال تقدیم علی کفاشیان خواهد کرد. کیر روش حتی در تشریح دلیل این افدام اعلام کرد که این تصميم برای كمک به ايشان است چرا كه اگر من را اخراج كند مردم و بازيكنان عليه اش خواهند بود و اگر كی روش را نگه دارد اسدی، رئیسش و گروهی كه با اسدی هستند به مخالفت با ايشان خواهند پرداخت كه اين موضوع مشكل بزرگي برای رييس فدراسيون خواهد بود.

در هر صورت کی روش شنبه گذشته این کار را انجام داد و پس از ارایه استعفانامه خود به کفاشیان گفت که من با کفاشیان مشکلی ندارم و اگر بمانم به تیم ملی کمک مالی نخواهد شد. مشکلی اصلی ما در طبقه سوم فدراسیون فوتبال است!

رئیس آینده فوتبال ایران نخندد!
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به استعفای مطرح شده توسط کارلوس کی روش از سرمربیگری تیم ملی گفت که ایشان حق دارد درباره مسایل پیش آمده و آینده تیم ملی فوتبال نگران باشد اما کی روش به کارش در تیم ملی ادامه خواهد داد. کفاشیان همچنین در بخشی از صحبت های خود گفت: امیدوارم رئیسی که یازدهم اردیبهشت ماه برای فوتبال انتخاب می شود، نخندد و پول خوب بیاورد.

پیروانی؛ آماده برای انتخابات و اعلام استعفا
افشین پیروانی که جمعه گذشته و در حاشیه دیدار تیم های پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی از آمادگی خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داده بود و تاکید کرده بود که مشکلی در این خصوص ندارد، دوشنبه  استعفای خود را از مدیریت تیم های ملی اعلام کرد. البته پیروانی تاکید که ۲۴ بهمن ماه از این سمت استعفا داده بود. وی در مورد دلیل این اقدام گفت: من آمده بودم کمک کنم اما وقتی نواقص را می‌بینم نمی‌توانم بمانم.

افشاگری های کی روش در مورد ترابیان
سرمربی تیم ملی فوتبال جمعه گذشته و در حاشیه دیدار تیم های پرسپولیس و فولاد که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، انتقادهایی را در مورد عباس ترابیان مطرح کرد. کی روش در بخشی از صحبت های خود گفت که از ترابیان خواسته بودم که در رویاهایش هم اسم مرا نیاورد. او همیشه به اسم منافع ملی تهدید می کند که حرفهایی را می زند. ترابیاناگر یک مرد است، باید به خاطر منافع کشور بزرگ ایران بیاید و مسائل را مطرح کنند. ترابیان همیشه صورت خودش را پنهان کرده است. زمانی که دنبال آوردن بازیکنانی مثل قوچان نژاد و دژاگه بودیم چه کسی در این کار خلل ایجاد می کرد؟ ترابیان در این کار اخلال ایجاد می کرد.  ایشان پول تو جیبی بازیکنان تیم ملی را به اطرافیانش می داد. 

البته سرپرست پیشین تیم ملی مقابل این صحبت ها ساکت نماند و تاکید کرد که کارلوس کی‌روش به وی تهمت زده و ادبیاتش غیرحرفه‌ای بوده است. ترابیان همچنین گفت که کی‌روش می‌خواهد با این حرفها مرا مقابل بازیکنان تیم ملی قرار بدهد.

استقلال صدر جدول را از دست داد 
پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه گذشته با برگزاری چهار دیدار وارد هفته بیستم شد.در این روز از رقابت ها سایپا برابر سپاهان به برتری 2 بر یک دست یافت و پرسپولیس هم با یک گل مقابل فولاد اهواز صاحب برتری شد. دو دیدار دیگر برگزار شده در این روز با تساوی به پایان رسید که طی آن استقلال خوزستان با تراکتورسازی و پدیده قم با صبای قم به ترتیب به تساوی یک بر یک و صفر بر صفر دس یافتند. 

دیگر دیدارهای هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ برتر نیز شنبه برگزار شد. در پرگل ترین دیدار این روز و این هفته گسترش فولاد 3 بر یک ملوان را شکست داد. در این روز از مسابقات استقلال برابر نفت با یک گل متحمل شکست شد. دیگر اینکه در جریان دیدار تیم های راه آهن با سیاه جامگان هیچ گلی ازخط دروازه دو تیم عبور نکرد و در دیدار استقلال اهواز و ذوب آهن هم 2 گل وارد دروازه ها شد که سهم هر تیم یک گل بود. 

در پایان این هفته از مسابقات استقلال به خاطر شکست برابر نفت صدر جدول رده بندی را از دست داد و به رده دوم سقوط کرد؛ یک رده بالاتر از پرسپولیس که این هفته را به واسطه پیروزی با صعود به پایان رساند. در این هفته از رقابت ها استقلال خوزستان صدرنشین شد.

اعتراض ایران به AFC
به دنبال حواشی ایجاد شده از سوی برخی باشگاه ها و همچنین فدراسیون فوتبال عربستان مبنی بر نا امن بودن ایران برای میزبانی رقابت های فوتبال باشگاه های آسیا، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، طی نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را در این باره به طور رسمی اعلام کرد. 

موج «استعفا» در تنیس روی میز
انتظار می رفت با برگزاری مجمع انتخاباتی و خارج شدن مدیریت تنیس روی میز از بلاتکلیفی، حاشیه ها از این رشته فاصله بگیرد در حالیکه «موج استعفا»ی به راه افتاده، چالش های جدیدی ایجاد کرده است. طی چند روز گذشته چند مورد استعفا در فدراسیون تنیس روی میز دیده شد که اولین آن مربوط به کناره گیری مهدی تکابی از مدیریت اجرایی طرح هوپس بود. سپس  منصور علوی از ریاست کمیته مربیان و عضویت درکمیته فنی اعلام استعفا کرد. در ادامه عباشی از هدایت تیم امید کناره گیری کرد ضمن اینکه مسئول کمیته حفظ محیط زیست هم از ادامه همکاری با فدراسیون امتناع کرد. 

یک ایرانی نامزد کسب بهترین بازیکن زن فوتسال جهان شد
سایت «فوتسال پلنت» طی روال هر ساله کاندیدای بهترین فوتسالیست‌های سال را منتشر کرد که در بخش بهترین فوتسالیست‌های زن دنیا در سال ۲۰۱۵، نام فرشته کریمی بازیکن تیم ملی ایران به چشم می‌خورد. پیش از این فرزانه توسلی به عنوان نامزد کسب بهترین دروازه‌بان فوتسال دنیا انتخاب شده بود.

چک های بی امضا در کمیته ملی المپیک
کمیته ملی المپیک پس از ماه ها رایزنی بالاخره دوشنبه هفته گذشته بخشی از بودجه خود را از خزانه دولت دریافت کرد اما وجود گذشت بیش از ۱۰ روز هنوز این بودجه در اختیار فدراسیون ها قرار نگرفته است. دلیل این موضوع هم کم بودن یک امضا پای چک های کمیته ملی المپیک است. امضایی که باید توسط خزانه دار زده شود اما محمدعلی شجاعی به خاطر استعفای چهارماه پیش و ورودی که سازمان بازرسی به این موضوع داشته دیگر حق امضا ندارد چون سازمان بازرسی تاکید کرده انجام این کار توسط وی تخلف و جرم به حساب می آید. در هر صورت این موضوع باعث شده چک های کمیته ملی المپیک امضا نشود و در نتیجه پولی به حساب فدراسیون ها واریز نشود. 

دو مدال جودوکاران ایران در اتریش
جواد محجوب و سعید رشیدی که به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات جودو آزاد اروپا شرکت کرده بودند، طی رقابت با دیگر شرکت کنندگان در این رقابت ها به ترتیب در اوزان 10- و 81- کیلوگرم صاحب مدال طلا و برنز شدند. محجوب با کسب این مدال طلا به 100 امتیاز دست یافت. 

استعفای استیلی از سرمربیگری تیم ملوان
حمید استیلی، سرمربی تیم فوتبال ملوان طی این هفته از سمت خود استعفا داد. استیلی پس از حضور در تمرین روز دوشنبه ملوانان و پیش از آغاز تمرین با بازیکنان تیم صحبت و استعفای خود را رسماً به آن ها و باشگاه ملوان اعلام کرد.

بیانیه کی روش خطاب به معاون وزیر
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پایان مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو در گفتگو  با خبرنگاران اعلام کرد در فدراسیون فوتبال کارها به درستی مدیریت نمی‌شود. وی همچنین اشاره کرد که مفاد قرارداد مربیان خارجی باید به صورت شفاف مشخص باشد.  کارلوس کی روش در همین ارتباط با انتشار بیانیه ای پاسخ اظهارات نصرالله سجادی را داد. سرمربی تیم ملی فوتبال در این بیانیه که دوشنبه منتشر شد، در بخشی از این جوابیه تاکید کرد: مساله ای که باعث دخالت یا تضعیف وظایف سرمربی برای انتخاب بازیکنان و شرایط آماده سازی تیم می شود، مربی را در راستای وظایفش ناگزیر به تصمیم گیری و انجام اقدامات لازمه مطابق با قرارداد حرفه ای می کند. (بند یک، پاراگراف یک و دو، قرارداد فی مابین فدراسیون فوتبال ج.ا.ا و کارلوس کی روش)

مجوز بازی سوشا مکانی صادر شد
سوشا مکانی که از سوی مراجع قضایی حق حضور در مسابقات رسمی را نداشت و فقط با سرخپوشان تمرین می‌کرد، سرانجام با مجوز بازپرس پرونده، حق حضور در مسابقات را به دست آورد. مجوز بازی سوشا مکانی دوشنبه صادر شد و بدین ترتیب وی برای همراهی تیم پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر مشکلی ندارد. دیدار این هفته سرخپوشان امروز پنجشنبه برابر سایپا برگزار خواهد شد. 

سرخابی ها صاحب ورزشگاه شدند
مراسم واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم های استقلال و پرسپولیس با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، پیشکسوتان دو باشگاه و تنی چند از بازیکنان حال حاضر سرخابی ها والبته حضور گسترده مردم دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم محمدباقر قالیباف از واگذاری دو ورزشگاه به این دو تیم ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد که دو تیم پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیم های ایران هستندو به داشتن ورزشگاه نیاز داشتند. وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام برای دیگر باشگاه ها نیز انجام شود. 

حکم پرچمداری زهرا نعمتی اهدا شد
زهرا نعمتی که از سوی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمدار ایران در بازی های پارالمپیک انتخاب شده سه شنبه حکم پرچمداری خود را از رئیس کمیته ملی المپیک دریافت کرد. اهدای این حکم طی مراسمی کوچک که با حضور کیومرث هاشمی، اصغر رحیمی، رباب شهریان و البته بهداد سلیمی پرچمدار ایران در المپیک لندن در منزل زهرا نعمتی برگزار شد، به وی اهدا شد. 

فوتسال ایران جهانی شد
مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در تاشکند در حالی طی این هفت روز ورزش پیگیری شد که با جهانی شدن تیم ایران همراه بود. تیم ملی فوتسال ایران کار خود را در جام ملت های آسیا با پیروزی 6 بر صفر برابر اردن آغاز کرد. ملی پوشان ایران در دومین گام چین را با هفت گل شکست دادند و در آخرین دیدار مقدماتی هم با نتیجه 13 بر2 برابر عراق پیروز شدند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم رسیدند. ایران روز چهارشنبه در این مرحله به مصاف قرقیزستان رفت و به برتری 7 بر صفر دست یافت تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر این تیم ضمن راهیابی به دیدار نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جام جهانی 2016 کلمبیا را به دست آورد.

دیدار پرسپولیس و فاینورد روتردام در هلند
 مدیران باشگاه پرسپولیس برای آمادگی هرچه بیشتر این تیم قراردادی را با باشگاه فاینورد روتردام هلند امضا کرده‌اند تا علاوه بر برگزاری یک اردوی آماده‌سازی در این کشور یک دیدار دوستانه هم میان این دو تیم برگزار شود. البته قرار بود این اردو و بازی تدارکاتی در تعطیلات عید نوروز در شهر روتردام هلند برگزار شود که با توجه به تعداد مصدومان این تیم هلندی که در چند وقت اخیر زیاد شده و با در نظر گرفتن فشردگی مسابقات لیگ هلند برگزاری این اردو و این مسابقه به پایان لیگ هلند و در تعطیلات تابستانی موکول شد.

ناکامی ژاپن در رسیدن به ایران
تیم ملی فوتسال ژاپن که پیش بینی می شد با پیروزی برابر ویتنام به دیدار مرحله نیمه نهایی مقابل ایران صعود کند، در ضربات پنالتی مغلوب ویتنام شد تا به جمع چهار تیم برتر فوتسال آسیا راه پیدا نکند. ژاپنی ها در حالی برابر ویتنام تن به شکست دادن که عنوان قهرمانی دوره قبل را یدک می کشیدند و اصلی ترین حریف ایران برای رسیدن به قهرمانی محسوب می شدند. 


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان