۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مستند- انیمیشن آثار تاریخی استان برای ایام عید آماده پخش می‌شود
کد خبر: ۱۴۰۱۹۰ نویسنده: محمد برادران تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرمسئول استودیو پویاگران در مصاحبه با صبح قزوین:

مستند- انیمیشن آثار تاریخی استان برای ایام عید آماده پخش می‌شود

مدیرمسئول استودیو پویاگران گفت: اولویت اول سازمان میراث فرهنگی پخش این مستند- انیمیشن‌ها در همان محل آثار تاریخی استان است که ایام عید برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

مستند- انیمیشن آثار تاریخی استان برای ایام عید آماده پخش می‌شود
محمد برادران، مدیرمسئول استودیو پویاگران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره حضور تیم انیمیشن ساز این استودیو در ساخت مستند میراث فرهنگی اظهار کرد: مجموعه جدید مستند - انیمشین‌های سازمان میراث فرهنگی استان قزوین در استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران ساخته می‌شود.
وی در ادامه افزود: این پروژه در تاریخ 28 دی ماه امسال کلید خورد و برای اولین بار است که در فضای هنری استان به تولید مستند درباره ریشه‌های فرهنگی و باستانی استان اقدام می‌شود.
این تهیه کننده انیمیشن گفت: رویکرد این مستند بیشتر نشان دادن آثار فیزیکی اماکن و تاریخچه حضور این آثار که در طول تاریخ مورد تخریب قرار گرفته، می‌باشد.
وی ابراز کرد: مراحل تولید این پروژه به سفارش سازمان میراث فرهنگی استان قزوین در قالب مجموعه مستند انیمشین‌های کوتاه 10 دقیقه‌ای در مورد عمارات، اماکن و آثار تاریخی استان در استودیو پویاگران در حال انجام است.
برادران اذعان کرد: تا به امروز 2 قسمت از این سریال با موضوع دولتخانه صفوی ساخته شده و هدف ما به تصویر کشیدن قزوین در دوره صفوی است؛ البته به واسطه نبود هیچ سند تصویری از آن دوران، ساخت این مستند برای ما کمی سخت شده است.
وی با بیان اینکه رسالت تولید این آثار صرفا در جهت معرفی، تبلیغ آثار باستانی و میراث فرهنگی استان است، بیان کرد: برای هر کدام از اماکن مورد نظر یک مستند انیمیشن کوتاه تهیه خواهد شد که هم اکنون دو اثر دولت خانه صفوی و مسجد حیدریه در حال تولید است.

نگارش سناریو پروژه مسجد حیدریه به اتمام رسیده است


مدیرمسئول استودیو پویاگران با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری مراحل تولید این مجموعه به اتمام برسد، عنوان کرد: بخش زیادی از حجم سازی سه بُعدی اماکن به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: عکاسی از آثار مورد نظر توسط تیم عکاسان شروع شده و به زودی مراحل فیلمبرداری این پروژه آغاز خواهد شد؛ سناریونویسی، تحقیق و پژوهش این پروژه توسط یک تیم پنج نفره با مدیریت آقای حسام ساروخانی انجام می‌شود.
این کارگردان انیمیشن گفت: نگارش سناریو پروژه مسجد حیدریه به اتمام رسیده و تائیدیه لازم را از سازمان میراث فرهنگی کسب کرده و امید است تا پایان هفته جاری در تولید سناریو دولت خانه صفوی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
وی اذعان کرد: اولویت اول سازمان میراث فرهنگی پخش این مستند- انیمیشن‌ها در همان محل آثار تاریخی استان است که ایام عید برای این موضوع درنظر گرفته شده؛ البته قرار است این مستند پس از اتمام به صورت نرم افزاری در اختیار مسافران نوروزی قرار بگیرد.


برادران یادآور شد: این پروژه به صورت مستند- انیمیشن است، اما قالب انیمیشن را ندارد و با فرم انیمیشن دارای یک محتوای جدی و رسمی بوده و دارای کاراکتر نیست و ما با تکنینک انیمیشن سه بُعدی در حال بازسازی گذشته تاریخی قزوین هستیم.
وی تهیه کننده و کارگران این پروژه و عوامل این آثار را به شرح زیر معرفی کرد:
تهیه کننده و کارگران: محمد برادران
نویسنده: حسام ساروخانی
کارگردان و سرپرست تیم فنی: امیر صفت کیا
مدیر فیلم برداری: مرتضی حکاکیان
سرپرست عکاسان: میثم ملکی قزوینی
موسیقی: استودیو ماد ( بهزاد ایاز و حسام ساروخانی )
کامپوزیت: احمد خدابنده
گویندگی: بهروز رضوی
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان