۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جریان اصلاحات باید در مقابل اظهارنظرهای بی‌بی‌سی موضع‌گیری صریح کند/محقق نشدن وعده‌های اقتصادی و معیشتی دولت در این ۲ سال
کد خبر: ۱۴۰۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام خبرگزاری تسنیم:

جریان اصلاحات باید در مقابل اظهارنظرهای بی‌بی‌سی موضع‌گیری صریح کند/محقق نشدن وعده‌های اقتصادی و معیشتی دولت در این ۲ سال

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به فعالیت رسانه‌های بیگانه پیرامون انتخابات کشور گفت: جریان اصلاحات باید درمقابل اظهارنظرهای شبکه بی بی سی موضع گیری صریح کند زیرا انتخابات موضوعی کاملا داخلی است.

جریان اصلاحات باید در مقابل اظهارنظرهای بی‌بی‌سی موضع‌گیری صریح کند/محقق نشدن وعده‌های اقتصادی و معیشتی دولت در این ۲ سال
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری تسنیم شب گذشته در همایش سراسری همیاران انقلاب اسلامی شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدام همیاران انقلاب در ایجاد حرکت فراگیر مردمی بسیار ارزشمند است چراکه اعضای این گروه در مواقع لازم به صحنه آمده و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند همیاران انقلاب باید در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده و انقلاب را از توطئه‌های دشمن مصون دارند.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به فعالیت رسانه‌های بیگانه پیرامون انتخابات کشور خاطرنشان کرد: بی بی سی که از ابزار سازمان جاسوسی انگلیس است در برنامه‌های خود بسیار صریح اعلام کرد که به جریان حامی دولت و اصلاح طلبان رای دهید این در حالی است که بسیاری از اصلاح طلبان اصل انقلاب و نظام را قبول دارند اما کسانی هم هستند که در فتنه 88 حضور داشتند لذا دوستداران انقلاب باید این مسئله را محکوم کنند زیرا انتخابات موضوعی داخلی است.

وی ادامه داد: این مسائل باید ما را به فکر فرو برد که چرا رسانه‌ای بیگانه اینگونه اعلام نظر می‌کند از این رو توقع داریم جریانات اصلاحات در مقابل این حرکت رسانه موضع گیری کرده و با این جریان استکباری و نظام سلطه مقابله کنند.

توانگر تصریح کرد: 30 ماه از زمان روی کار آمدن دولت می‌گذرد اما متاسفانه تاکنون وعده‌های دولت محقق نشده و ما در شرایط مناسبی به لحاظ اقتصادی و معیشتی به سر نمی‌بریم.

وی ادامه داد: هر چند در بروز مشکلات برخی عوامل داخلی و خارجی تاثیر داشتند اما مردم توقع دارند که دولت به شعارهایی که داده است عمل کند.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به روند رو به افزایش بیکاری در کشور گفت: بر اساس آمارهای رسمی 3 میلیون نفر بیکار در کشور داریم اما آمارهای غیر رسمی از وجود 6 میلیون بیکار حکایت دارد در این دولت نه تنها روند بیکاری متوقف نشده بلکه افزایش نیز یافته است.

وی عنوان کرد: مذاکرات انجام شده موجب تغییر چهره کشور در عرصه سیاسی بین المللی به لحاظ تبادلات شد اما وعده‌های رئیس جمهور در خصوص اینکه از روز اجرای برجام همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد محقق نشد.

توانگر در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: مدیران اجرایی کشور و شبکه بانکی باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح اقتصاد کشور را به سمت تولید سوق دهند چراکه در این دولت نقدینگی 400 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

توانگر افزود: روزی نیست که کارگران در اعتراض به نگرفتن حقوقشان در مقابل کارخانه صف نکشند و متاسفانه تعداد کارخانه‌های ورشکسته کشور درحال افزایش است و متکی شدن به نتایج برجام مشکلی را حل نکرده است.

وی اضافه کرد: همه اینها در شرایطی است که روزی که قرار بود برجام کارشناسی شود روزنامه‌های حامی دولت و اصلاح طلبان می‌گفتند هر یک روز توقف در تصویب برجام در مجلس، 400 میلیون دلار به زیان کشور است.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اعتراض به افزایش واردات کشور ادامه داد: بر اساس آمارها رقم واردات داخلی کشور 50 میلیارد دلار و واردات کالای قاچاق 30 میلیارد دلار بوده است چرا با وجود تنگناها و کمبودهای ارزی واردات کشور باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: واردات کالای خارجی مصرفی که می‌توان در داخل تولید کرد در واقع به معنای بیکاری بیشتر کارگران و ورشکستگی کارخانجات است.

توانگر با اشاره به افزایش چشمگیر واردات از کشور چین در طول دو سال و نیم گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته 23 میلیارد دلار کالای کشاورزی از گمرکات وارد کشور شده است درحالیکه ما مشکل خاصی در صنعت کشاورزی نداشته‌ایم و حتی در مقاطعی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم اما با عدم برنامه‌ریزی مناسب سال گذشته 7 میلیون و 200 هزار تن گندم وارد کشور شده که این امر به معنای نابودی کشاورزان است.

وی تاکید کرد: متاسفانه همه مسائل کشور از جمله بهبود شرایط اقتصادی به موضوع برجام وصل می‌شود در حالیکه مردم از دولت انتظار تحقق وعده‌هایش را دارند.

قائم مقام خبرگذاری تسنیم با تاکید بر رعایت الویت بندی در سرمایه گذاری‌ها تصریح کرد: میزان محرمانه‌های دولت بالا رفته است و هر معضل اقتصادی که در این مدت مطرح بوده آن را به محرمانه بودن مسئله و موضوع برجام ربط می‌دهند در حالیکه باید مدیریت و سازوکارها کنترل و مدیریت شوند تا مجبور به کتمان مسائل نباشند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل مجلس مردمی در حمایت و پیگیری مطالبات مردمی گفت: با تشکیل مجلس مردمی مباحث مطرح شده به صورت کارشناسی پیگیری شده و مسئولین باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

توانگر با اشاره به تعطیلی 14 هزار و 800 واحد تولیدی در کشور عنوان کرد: متاسفانه این روند متوقف نمی‌شود و علاوه بر این نیمی از صنایع غذایی کشور به ورشکستگی رسیدند از سوی دیگر بر اساس اقتصاد مقاومتی دولت می‌بایست در هزینه‌های جاری خود صرفه جویی کند در حالیکه طبق آمار رسمی هزینه‌های جاری دولت رشد داشته است.

وی با اشاره به بحث یارانه‌ها اظهار کرد: گفته شده در سال آینده 15 میلیون نفر از مشمولین دریافت یارانه حذف می‌شوند اما در این میان یارانه افرادی حذف شده که نیازمند ارقام یارانه هستند و تعریف شفاف و قانع کننده‌ای در این زمینه وجود ندارد از سوی دیگر ارزش پولی مبلغ یارانه‌ نیز به دلیل تورم کاهش یافته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان