۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انقلاب اسلامی دنیا را در حوزه فکری و فرهنگی دچار چالش کرده است
کد خبر: ۱۴۰۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

آیت الله سید محمد قائم مقامی:

انقلاب اسلامی دنیا را در حوزه فکری و فرهنگی دچار چالش کرده است

آیت الله سید محمد قائم مقامی در همایش انقلاب اسلامی گفت: وقوع انقلاب اسلامی جهان را در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و فکری بیش از حوزه سیاسی و نظامی دچار چالش کرده است.

انقلاب اسلامی دنیا را در حوزه فکری و فرهنگی دچار چالش کرده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) همایش انقلاب اسلامی با حضور آیت الله سید محمد قائم مقامی در مسجد محمد رسول الله شهر قزوین برگزار شد.

قائم مقامی در این همایش گفت: انقلاب اسلامی دنیای مدرن را نقد می‌کند و اعلام می‌کند که دنیا حرف جدیدی برای گفتن ندارد؛ چراکه حرف جدید را باید از دین و اسلام گرفت، آن هم نه هر اسلامی، اسلامی که ریشه در حقیقت واقعی عترت دارد و اهل بیت متولی تفسیر و تعلیم و اجرای آن هستند.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی جهان را در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و فکری حتی بیش از حوزه سیاسی و نظامی دچار چالش کرد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: طبق وعده حق اهل بیت (ع) که فرمودند دولت آل محمد (ص) و دولت مهدی موعود (عج) ظاهر نمی‌شود مگر اینکه قبل از ظهور این دولت به همه کسانی که ادعایی دارند و مدعی مطلبی هستن فرصت داده شود تا به صحنه بیایند و وقتی آمدند و ثابت شد که نمی‌توانند از پس مدیریت انسان بربیایند دولت ما پا در صحنه خواهد گذاشت.

قائم مقامی اضافه کرد: ما معتقدیم انقلاب در چنین مقطعی اتفاق افتاده و حرفی جدیدی را برای جهانیان به ارمغان آورده است و در تمامی حوزه‌ها راه‌حل‌هایی جدید مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه حرف جدید انقلاب اسلامی این است که نظام پادشاهی نمی‌تواند جهان را مدیریت کند و تفکر نظام پادشاهی منسوخ شده است، عنوان کرد: اسلام حقیقی مانند بسیاری از غربی‌ها و مسلمانان نمایان معتقد نیست که هرکس ثروت و قدرت داشت ولی امر است بلکه معتقد است انسان با کمک عقل و مولفه‌های معرفی شده از سوی ائمه (ع) باید بررسی کند که نور ولایت در کجا قرار دارد.

این مدرس حوزه افزود: زمانی که انسان به کمک عقل توانست تشخیص دهد ولی امر و نور ولایت در کجا قرار دارد موظف است به کمک و یاری او بشتابد.

قائم مقامی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی به عقل این قدرت را داده که تشخیص دهد شرع و مقدس واقعی کجا قرار دارد، نه موضوعاتی را بی مورد مقدس جلوه دهد و نه به مقدسات توهین و اهانت کند.

وی تشریح کرد: انقلاب اسلامی برای دنیای غرب و شبهه مسلمانان زنگ خطری بزرگ است، چراکه احساس می‌کنند این اتفاق بنای آنان را نابود و ریشه کن می‌کند به همین علت با تمام وجود تلاش می‌کنند که این پدیده را شکست دهند و برای رسیدن به هدف خود از تمام جهات وارد می‌شوند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایجاد شبهات متعدد یکی از جهاتی است که دشمنان انقلاب و اسلام وارد می‌شوند، گفت: ایجاد شبهه یکی از ترفندهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود است به همین علت بر تمام مردم لازم است که در زمینه‌های مختلف اطلاعات کافی داشته و به سلاح دانش و حکمت مجهز باشند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان