۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آقای شفیعی ها چه کسی باید شرمنده باشد؟!
کد خبر: ۱۳۹۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخن سردبیر/

آقای شفیعی ها چه کسی باید شرمنده باشد؟!

شاخصه های اصولگرائی از منظر یک مدیرکل فرهنگی چیست که انتقاد رسانه ها متهم به جامه دریدن در جامعه می شود؟

آقای شفیعی ها چه کسی باید شرمنده باشد؟!

صبح قزوین،

جناب آقای شفیعی ها، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این چند خط را برای شما می نویسیم و البته برای تنویر افکار عمومی که در چند روز گذشته شاهد موضع گیری های عجیب و غریبی از سوی مدیران و مسئولان فرهنگی شهر و استان خود بوده اند.

آقای شفیعی ها همان هشت سال پیش که خبر انتصاب جنابعالی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر زبان ها افتاد همه رسانه ها و افراد معتقد به آرمان های انقلابی خوشحال شدند که کسی آمده تا در فضای فرهنگی استان نسیمی برگرفته از اخلاص و مهربانی را به جریان بیندازد اما اتفاقاتی که در این سال ها در استان رقم خورد چیز دیگری را نشان می دهد و تمام آن امیدواری ها را ناامید کرد.

جناب آقای مدیرکل اکنون نه مجال آن است که به واکاوی اتفاقات این چند ساله بپردازیم و نه از سوی شما گوشی برای شنیدن.
در این چند خط تنها به برخی از نکات و اتهاماتی که جنابعالی به رسانه های ارزشی منتسب کرده اید پاسخ می دهیم.

اگر قرار است اطلاع رسانی شود باید همه حقایق را بگوییم

جنابعالی گفته اید "اگر قرار است اطلاع رسانی شود باید همه حقایق را بگوییم" و چه حرف زیبایی زده اید به عبارتی خودتان دستمان را باز گذاشته اید تا تمام واقعیت را بگوییم.
آیا اجازه هست بگوییم در یکی از کنسرت های همین چند وقت اخیر اختلاط خانم ها و آقایان وجود داشت و این اختلاط تا جایی پیش رفت که به اجرای حرکات موزون انجامید.

آیا اجازه هست که عکس های متعددی که دوستان رسانه ای در طی این سالها از زیر سوال رفتن هنجارهای اجتماعی در برنامه هایی که جنابعالی مجری یا ناظر آنها بوده اید را که تاکنون به دلایل متعددی منتشر نشده، منتشر کنیم؟

جناب شفیعی ها گفته اید "عکس و تیتری زدند که حساسیت را بیشتر کنند و با جعل و دروغ و عکس های غیرواقعی و قراردادن صدای کنسرتی دیگر که متعلق به اصفهان بود گفتند در روز عرفه محفل شبانه در دارالمومنین برگزار شده" آیا واقعا این صحبت ها از زبان شماست؟

یعنی شما به عنوان مدیرکل ارشاد یک استان نمی دانید که رسانه ها مجازند در صورتی که عکس مراسمی را نداشته باشند از عکس های آرشیوی مراسمی مشابه استفاده کنند؟ و سوال جدی تر اینجاست که چرا نمی گذارید عکاسان خبری از کنسرت ها عکاسی کنند؟ مگر در کنسرت ها چه اتفاقی می افتد که دوست دارید دور از چشم رسانه ها باشد؟

گفته اید صدای کنسرت متعلق به اصفهان است! عجبا جنابعالی در حالی که فیلم و صوت آن کنسرت را خودتان مشاهده کرده اید اینگونه حرف می زنید و جایی دیگر گفته اید که رسانه ها دروغ پراکنی می کنند.
واقعا چه کسی دروغ می گوید؟

صدور مجوز کنسرت های موسیقی با نیاز استان همخوانی دارد

جناب شفیعی ها گفته اید صدور مجوز کنسرت های موسیقی با نیاز استان همخوانی دارد! چطور می توان مدعی شد این کنسرت ها با درخواست های مردم استان صورت گرفته است و از سوی دیگر چطور این نظرسنجی ها انجام گرفته که اکثر مردم استان از آن بی اطلاع هستند؟

حتی آقای مسگری تهیه کننده کنسرت فرزاد فرزین در مصاحبه با صبح قزوین مدعی می شود که کنسرت  فرزاد فرزین در استان قزوین با درخواست های خوبی از سوی مردم مواجه نشده است و بیشتر دانشجویان که اکثرا غیر بومی هستند خواستار برگزاری این مراسم بوده اند.

شاخصه های اصولگرائی از منظر یک مدیرکل فرهنگی چیست که انتقاد رسانه ها متهم به جامه دریدن در جامعه می شود؟

آیا با این اقدام فرهنگی که علیه رسانه های مردمی صورت گرفته و با نامیدن رسانه های منتقد به دوستان نادان نظام، اهل هوی و هوس بودن، افترا زن و سوء استفاده گر از قلم و ابزار رسانه ای، حریم شکن و همچون دستمال کثیف بودن، می توان عملکرد اشتباه را توجیه کرد؟

گل به خودی .
.
.
.

شما که مدعی هستید که برخی رسانه ها با دروغ پراکنی و شیطنت رسانه ای در ده روز گذشته آب به آسیاب دشمن ریخته اند؛ پس باید این بدان معنا باشد که به نظر شما برگزاری کنسرت هایی که با نبود نظارت کافی به اختلاط نابهنجار دختر و پسر کشیده می شود و یا مراسمی که در آن خوانندگی زنان رواج داده می شود؛ آب ریختن در آسیاب دوست است؟

جناب شفیعی ها گفته اید"  رسانه هایی که سعی در تشویش اذهان عمومی بر مبنای اطلاعات نادرست داشته اند؛ با زدن گل به خودی، کاری از پیش نمی برند "وقتی انتقاد رسانه ها گل به خودی نامیده می شود، اگر صحه به عملکرد ناصواب و نظارت ضعیف مسئولین گذاشته می شد در آن صورت گل به غیرخودی زده بودیم؟

آیا در نظر شما این عملکرد ضعیف در نظارت و از آن بدتر نقدناپذیری و بی انصافی در برخورد با رسانه ها گل به خودی نیست؟

تا چه زمانی قرار است مزاج مدیران دولتی ما بر روال تحسین و آفرین و تقدیر بچرخد؟

در همین راستا که نظارت در زمینه فرهنگ سازی نحوه صحیح شادی از نگاه دین و سبک زندگی دینی به دور از الگوگیری سبک غربی، کوتاهی بوده، گل به چه کسی زده شده است؟

آقای شفیعی ها کدام عملکرد فرهنگی در این کنسرت را می توان نشان داد که در راستای سبک زندگی ایران- اسلامی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته اند و تمام مدیران سازمان های مختلف

ملزم به اجرای آن شده اند، صورت گرفته است؟

کاش به جای داس توجیه، تخریب و زیر سوال بردن رسانه های ارزشی که به میل جنابعالی عمل نکرده اند و حرف حقی را که برای شما تلخ بوده بر زبان رانده اند؛ ذره بینی بر دست گرفته و بر عملکردی که در طول این مدت داشته اید قرار داده و به جای تقابل با رسانه ها به تعامل روی می آورید.

آیا در دولت تدبیر و امید که رئیس اش بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید دارد و خواستار عملکرد مناسب متولیان این امر می شود پیگیری رسانه ها در این زمینه را می توان تعبیر به دشمنی با نظام دانست؟

باید پرسید اداره ارشاد با چه سناریوی از پیش تعیین شده ای عملکرد رسانه ای دلسوزان نظام و انقلاب را همانند روزنامه های زنجیره ای به جنجال سازی های رسانه های بیگانه وصل می کند؟

به خطر افتادن اسلام و نظام اسلامی 

جنابعالی در جایی دیگر از به خطر افتادن اسلام و نظام اسلامی سخن به میان آورده اید ! حال قابل تامل است که پرسیده شود:

چرا در سال 88 که نظام اسلامی دچار فتنه واقعی و حملات گسترده دشمنان در فضای مجازی شد جنابعالی موضعی نگرفتید و اقدام به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نکردید؟

چرا زمانی که رسانه های زنجیره ای مغرض و تجدید نظرطلب علیه ولایت و رهبری و ستون خیمه نظام موضع گیری کردند، کنفرانس مطبوعاتی برگزار نشد؟

اما حالا چگونه زمانی که تا پای نقد از عملکرد اداره ارشاد استان و نام جنابعالی مطرح می گردد به یکباره اسلام درخطر افتاده است؟

در جای دیگری اشاره به موضع گیری خطیب محترم جمعه گفته اید " چگونه خطیبی که انسانی فرهیخته و عالم است موضوعی را که اشراف کامل ندارد در نماز جمعه مطرح می کنند اگر قرار بود مطلبی در خطبه نماز مطرح شود می بایست از درستی موضوع مطلع می شدید که این کار با یک تلفن ممکن بود" یاللعجب که شما برای تطهیر عملکرد ناصوابتان از زیر سوال بردن خطیب توانمند و باتقوای این شهر نیز سود می برید در همین فرصت از خطیب جمعه عزیز شهرمان بابت کلام بی پایه مدیرکل فرهنگ استان عذرخواهی می کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر

جناب آقای شفیعی ها چقدر زیبا گفته اید "یقینا امر به معروف و نهی از منکر چنانچه پروردگار وعده داده است مثمر ثمر خواهد بود اما بنابر مثل قدیمی شیشه با دستمال کثیف پاک نمی شود" و اصل بحث هم همین بوده و ما هنوز متعجبیم که شما چرا و به چه علتی از یک نقد ساده این چنین برآشفته می شوید؟ مگر ما به عنوان رسانه های ارزشی وظیفه ای غیر از نقد عملکرد مسئولان داریم و شما به عنوان مسئول در نظام اسلامی وظیفه ای غیر از گوش دادن به نقدها و به کار بستن آنها در صورت صحت دارید؟

جناب آقای مدیرکل جنابعالی طی چند روز گذشته اتهامات فراوان دیگری نیز به رسانه های ارزشی استان وارد کرده اید که دیگر صلاح نمی دانیم به آنها بپردازیم و این چند مورد را تنها برای تنویر افکار عمومی ذکر کردیم.
و نکته آخر آنکه یادتان هست در پاسخ خبرنگار پایگاه خبری صبح قزوین که برای مصاحبه با جنابعالی تماس گرفته بود گفتید: "بنده از شما شکایت می کنم"؟ به نظر ما این کاملا حق جنابعالی است که حق خود را مطالبه کنید.
و این شاید فرصت مناسبی باشد برای ما تا با ارائه اسناد و مدارک لازم از کنسرت های اجرا شده به عموم مردم شریف استان قزوین و دادگاه صالحه و به دور از فضای رسانه ای بتوانیم تهمت هایی که در این چند مدت جنابعالی نثار رسانه های ارزشی کرده اید را در دادگاه صالحه به قضاوت بنشینیم تا آن وقت معلوم گردد که کدام رسانه ها دروغ پرداز و همسو با رسانه های بیگانه و به دنبال هوا و هوس دنیوی هستند .

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان