۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جانبازان یادگاران ۸ سال دفاع مقدس هستند
کد خبر: ۱۳۹۹۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جانبازان یادگاران ۸ سال دفاع مقدس هستند

استاندار قزوین با بیان اینکه جانبازان یادگاران دفاع مقدس هستند، گفت: جانبازان ماندند تا برای نسل امروز که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیدند، نشانه‌ای باشند تا راه شهدا را گم نکنند.

جانبازان یادگاران ۸ سال دفاع مقدس هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین در نشست هم‌اندیشی جانبازان 70 درصد و استاندار قزوین، با اشاره به اینکه استان قزوین 6 هزار و 780 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: از این آمار 75 جانباز، 70 درصد هستند که در این استان همانند ستاره پرنور و پرفروغ به عنوان نشانه‌‌ الهی در بین مردم می‌درخشند.

وی با بیان اینکه جانبازان 70 درصد شهیدان زنده هستند، گفت: شما در سنین نوجوانی با عشق و علاقه به فرمان رهبری برای دفاع از سرزمین‌ در 8 سال دفاع مقدس حضور یافتید و به درجه جانبازی نایل شدید.

استاندار قزوین افزود: شما جانبازان بعد از گذشت 30 سال از پیروزی شکوهمند دفاع مقدس هنوز سختی‌ها و دشواری‌هایی که به دلیل جانبازی متحمل شدید، تحمل می‌کنید به همین دلیل ارج شما بیشتر از شهدا است.

این مسئول با اشاره به اینکه جانبازان چشم و چراغ ملت هستند، گفت: شما در جنگ تحمیلی با رشادت‌ها و ایثارگری‌هایتان به معنای واقعی اقتدار و عزت نظام را در سطح جهان ارتقا دادید.

همتی با اشاره به اینکه جانبازان 70 درصد، سلامت جسمی خود را برای اعتلای نظام، تقدیم کردند، گفت: شما ماندید تا برای نسل امروز که دوران 8 سال دفاع مقدس را ندیدند نشانه‌ای باشید تا آنها راه شهدا و انقلاب را گم نکنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه جانبازان یادگاران دفاع مقدس هستند، افزود: حضور شما در جامعه موجب می‌شود تا جوانان درس آزادگی، مردانگی، مقاومت و نحوه صیانت از ارزش‌های اسلامی را یاد بگیرند و در دفاع از کشورشان زیر بار هیچ ظلمی نروند.

وی با اشاره به اینکه هرکسی توفیق جانبازی ندارد، گفت: شما از روحیه والایی برخوردار هستید که توانستید سختی‌های زیادی را ناشی از درد و مجروحیت تحمل کنید.

این مسئول با بیان اینکه نظام مدیون رشادت‌های جانبازان است، افزود: شما با کوله‌باری از مشکلات زندگی به خاطر نجابت که در درون خود دارید از بیان کردن آنها خودداری کردید، این روحیه نشانگر بزرگی شماست.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه اینکه دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر وظیفه ما است، گفت: مسئولین در این دیدارها از روحیه ایثار و شهادت خانواده‌ها درس می‌گیرند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام بدهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا ایجاد شده است، افزود: اقتدار این انقلاب با پشتیبانی مردم و تبعیت آنها از ولایت‌فقیه هر روز افزایش می‌یابد و تا ابد نیز از گزند دشمنان محفوظ خواهد ماند.

همتی با اشاره به اینکه جانبازان در راهپیمایی 22 بهمن با اراده استوار و محکم شرکت کردند، گفت: شما با همان روحیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کنید و یک بار دیگر حماسه‌ بیافرینید.

در ادامه غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در 8 ماه نخست سال جاری، ماهانه نشست‌های صمیمی جانبازان 70 درصد با استاندار قزوین برگزار می‌شد، گفت: برپایی این نشست‌ها برنامه‌‌‌ خوبی در جهت رفع مشکلات جانبازان است که باید با قدرت ادامه یابد.
وی با بیان اینکه جانبازان بزرگترین سرمایه نظام هستند، افزود: برگزاری نشست‌های یاد شده، حس بدهکاری مسئولان نظام را به جانبازان افزایش می‌دهد و همین موضوع موجب رفع بیشتر مشکلات آنها می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به نقش تاثیرگذار استان قزوین در پیروزی دفاع مقدس گفت: این استان 3 هزار شهید، 6 هزار و 780 جانباز و 662 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در این نشست جانبازان 70 درصد مشکلات خود را با استاندار قزوین در میان گذاشتند و به مشکلات درمانی، معیشتی، اشتغال فرزندان‌ و پرداخت حق‌الزحمه پرستاری به همسرانشان اشاره کردند.

در ادامه استاندار قزوین پاسخ‌های لازم را به درخواست‌های جانبازان 70 درصد ارائه کرد و قول مساعد داد تا اقدامات لازم در رفع مشکلات آنها انجام شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان