۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین انتظار برجام باعث عمیق‌شدن رکود شده است/دولت باید پاسخ ناکارآمدی اقتصادی خود را بدهد
کد خبر: ۱۳۹۶۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انتظار برجام باعث عمیق‌شدن رکود شده است/دولت باید پاسخ ناکارآمدی اقتصادی خود را بدهد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت باید پاسخ ناکارآمدی اقتصادی خود را بدهد، گفت: عده‌ای به دنبال تغییر مجلس و ورود افراد وابسته به غرب هستند.

انتظار برجام باعث عمیق‌شدن رکود شده است/دولت باید پاسخ ناکارآمدی اقتصادی خود را بدهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با حضور رحماندوست که در  خبرگزاری صبح قزوین برگزار شد اظهار داشت: باید در ابتدا توجه بیشتری بر روی انتخابات مجلس داشته باشیم. با مرور به ابتدای پیروزی انقلاب متوجه می‌شویم که دشمن مسیرهای مختلفی را برای اینکه بتواند حرکت انقلاب را متوقف کند طی کرده است. از راه انداختن سازمان منافقین تا تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی (که عراق را با امکانات مالی و تجهیزات مجهز کردند و در مقابل حتی اجازه وارد کردن یک میخ به کشور را هم نمی‌دادند) وقتی از حمله نظامی منصرف و ناامید شدند دست به کارهای دیگری زدند.

وی افزود: امروز ایران جزو کشورهای رتبه‌دار جهانی و دارای توان دفاعی و رتبه‌هایی در زمینه هوا و فضا هستیم. دشمنان می‌دانند که از طریق تحریم نظامی نمی‌توانند نفوذ پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: واژه فتنه کاملا مشخص است. فتنه حضور سفارت منحوس انگلیس، آمریکا و وابستگان داخلی بود که تشکیل  حلقه دادند و به دنبال آن هزینه‌های سنگینی به کشور وارد شد که به گفته مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را تا لب پرتگاه بردند. چیزی که دشمن دنبال می‌کند. دشمن همواره به دنبال اضمحلال انقلاب و نفوذ در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است.

میرکاظمی همچنین یادآور شد: دشمن همواره می‌خواهد کشور را وابسته و رشد علمی ما را متوقف کند. همچنین حرکت‌های خودجوش مبتنی بر دانش را از کار بیندازد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که ذوق غرب‌زدگی و شکستن قداست مرگ بر آمریکا و بزک کردن آمریکا و دوری از جمع عموم مردم بازتاب خوبی ندارد. اگر از مردم فاصله بگیرند خطراتی در پی آن انقلاب را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اگر آمریکا می‌توانست حمله کند 15 سال پیش حمله می‌کرد. آمریکا نمی‌تواند حمله کند و خود این را می‌داند. اینکه عده‌ای می‌گویند آمریکا حمله می‌کند دروغ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا برخی علاقمند هستند که مجلس را عوض کنند، گفت: این سوال پیش می‌آید که آیا مجلس نهم با دولت در همه زمینه‌ها همراهی نداشته است؟ کدام طرح و لایحه به مجلس آمده و بررسی نشده است. هرچند که برجام در 18 دقیقه بسته شد و بر آن نقد جدی وارد است. گفته می‌شود مجلسی می‌خواهیم که همراه دولت باشد. مگر تاکنون در مجلس نهم چه خواسته شده که انجام نشده است. آوردن افرادی که ذوق غرب‌زدگی دارند و منتقد نداشته باشند مدنظر است؟

میرکاظمی همچنین یادآور شد: باید به دولت گفته شود عملکرد خود را ارائه دهد. بیش از دو و نیم سال زمان مسائل اقتصادی به دست دولت بوده است. اکنون نوبت پاسخ سوالات است و باید ماحصل کار را نشان دهد. دولت باید آنچه در زمینه اقتصادی انجام داده است را پاسخ دهد و بارها در این زمینه سوال کردیم و پاسخ ناکارآمدی دولت را تاکنون دریافت نکرده‌ایم اما سوال اصلی اینجاست و جای تعجب داردکه با تغییر در مجلس خبرگان و شورای اسلامی دنبال چه چیزی هستند.

میرکاظمی درباره اینکه دولت برای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام داده است اظهار داشت: درباره اقتصاد مقاومتی در وهله اول باید اعتقاد داشت که می‌توان با اتکا به منابع داخلی مشکلات کشور را حل کرد چراکه اقتصاد مقاومتی جنگ اراده‌هاست و اگر اراده‌ای مقاوم باشد می‌تواند اقتصاد مقاومتی را دنبال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این پرسش که ما در کدام حوزه‌های فناوری و پیشرفت موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم رتبه جهانی پیدا کنیم به حوزه فناوری نانو، هوافضا، دفاعی، سد و نیروگاه اشاره کرد و افزود: سوال ما این است که آیا این فناوری را دیگران به ما اهدا کردند یا همه آنها مبتنی بر تفکر جهادی و بسیجی و حرکت پرکار در داخل بود؟

وی تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر که منتظر ماندیم برای ما فناوری بیاورند موفق نبودیم که می‌توان به صنعت خودرو اشاره کرد که پژو یکی از آنهاست؛ اگر ما خودمان یک فناوری داشته باشیم آیا آن را به کشورهای دگر هم می‌دهیم؟ قطعا آن را نمی‌دهیم چراکه برای آن فناوری هزینه شده و سرمایه کشور است.

میرکاظمی با بیان اینکه برخی به مردم آدرس غلط می‌دهند افزود: هرکجا که معطل شده‌ایم برای مردم ما مشکل ایجاد شده است، امروز کشورهای عربی که کاملا به آمریکا وابسته هستند چه چیزی دارند، آنها که سر تا پا در خدمت آمریکا بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:در سناریویی که طراحی شده می‌خواهند جوانان ما را پشیمان کنند و بگویند مشکلات فعلی و حتی بنزین سمی هم ناشی از انقلاب کردن است.

وی در عین حال گفت: برخی نیز در داخل می‌گویند ما اگر مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود اما این با اقتصاد مقاومتی جور در نمی‌آید چراکه نمی‌توان همزمان دو نگاه متضاد را داشت.

میرکاظمی با بیان اینکه برخی‌ها همه مشکلات اقتصادی از اول انقلاب تاکنون را به مذاکرات گره می‌زنند، تصریح کرد: در حال حاضر که دو سال و نیم از مذاکرات می‌گذرد کجا گشایش اقتصادی صورت گرفته است لذا انتظار برجام باعث عمیق شدن رکود شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه امنیت مردم ما در گروه توان دفاعی ماست، یادآور شد: سوال ما این است که آیا این توان با اقتصاد مقاومتی به دست آمده یا نگاه مبتنی بر غرب، آنچه دولت به عنوان برنامه مطرح می‌کند و ما هم در مجلس دیدیم این است که آنها برنامه خود را مطرح می‌کنند و یک اقتصاد مقاومتی هم به آن می‌چسبانند.

وی با بیان اینکه البته این مسئله به معنای قطع نگاه به بیرون نیست، یادآور شد: می‌خواهند مسئله اقتصاد مقاومتی را تضعیف کنند تا وقتی بر آن تاکید می‌شود به شعار تبدیل شده باشد. ما قبلا هم از این گروه‌ها دیده‌ایم.

ادامه دارد...

http://fna.ir/GN1ZUV

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان