۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هتل‌ها، مراکز اقامتی و آژانس‌های ورود توریست ۱۰۰ درصد معاف از مالیات شدند
کد خبر: ۱۳۹۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد

هتل‌ها، مراکز اقامتی و آژانس‌های ورود توریست ۱۰۰ درصد معاف از مالیات شدند

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در جلسه گذشته هیأت دولت تصویب شد که تمام هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری که از ابتدای سال ۹۵ پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

هتل‌ها، مراکز اقامتی و آژانس‌های ورود توریست ۱۰۰ درصد معاف از مالیات شدند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مسعود سلطانی‌فر امروز در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در جلسه گذشته هیأت دولت ماده ۳۱ آیین‌نامه رفع موانع تولید که اصلاح ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم است، تصویب شد. طبق این ماده‌ قانونی تمام هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری که از ابتدای سال 95 پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور درباره جزئیات این مصوبه گفت: این معافیت به مدت ۵ سال در شهرهای توسعه یافته و به مدت ۱۰ سال در شهرهای کمتر توسعه یافته اجرایی می‌شود.

سلطانی فر در خصوص معافیت مالیاتی مراکز اقامتی و آژانس‌هایی که قبلاً پروانه بهر‌ه‌برداری گرفته‌اند، تصریح کرد: مراکزی که قبلاً پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و مشمول معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی می‌شدند هم از سال آینده تا سال ۱۴۰۰ همچنان مشمول این معافیت مالیاتی خواهند بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد که معافیت ۱۰۰ درصدی آژانس‌های گردشگری از پرداخت مالیات تنها مربوط به آژانس‌هایی است که گردشگر به کشور وارد می‌کنند و خروج تور مشمول این مصوبه نمی‌شود.

اجرای طرح ویزای الکترونیک پیش از نوروز ۹۵

سلطانی‌فر در ادامه از راه‌اندازی پیش از موعد ویزای الکترونیک ایران خبر داد و گفت: طبق قول قبلی قرار بود ویزای الکترونیک تا پایان سال ۹۵ اجرا شود، اما مسئولان وزارت خارجه و بخش‌های مرتبط خبر داده‌اند که ویزای الکترونیک قبل از سال ۹۵ عملیاتی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص میزان تسهیلات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه تمام گردشگری نیز گفت: در یک ماه گذشته برای تکمیل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره نیمه‌کاره ۵۸۰ میلیارد تومان از محل این صندوق تخصیص یافت.

سلطانی فر ادامه داد: ابتدای سال هم ۲۰۰ میلیارد تومان از این منبع اختصاص یافت که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گردشگری به ویژه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ۷۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی درباره اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای سفر ارزان مردم در نوروز پاسخ داد که نوروز پرحجم‌ترین زمان سفر‌های داخلی است که با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر از حدود چهار ماه پیش دستورالعمل‌های شفافی به استان‌ها ارائه و خواسته شده نظارت دقیق بر فعالیت مراکز گردشگری و نرخ‌های اعمال شده داشته باشند. امیدواریم نظارت به گونه‌ای باشد که مردم سفر ارزانی را در نوروز ۹۵ تجربه کنند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته امروز در سالن 38 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، لاروش از دفتر یونسکو، نمایندگان مجلس و فعالان گردشگری افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا ۳۰ بهمن ادامه دارد از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان