۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مجبوریم به مسئولان پول بدهیم تا به خانه فقرا بیایند/ اقتصاد ما ظالم‌پرور است
کد خبر: ۱۳۹۶۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته امداد امام خمینی:

مجبوریم به مسئولان پول بدهیم تا به خانه فقرا بیایند/ اقتصاد ما ظالم‌پرور است

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان "اقتصاد ما ظالم‌پرور است" گفت: مسئولان درد فقرا را ندارند، متأسفانه وضعیت به‌گونه‌ای شده که باید به مسئولان پول بدهیم و به آنها التماس کنیم تا به خانه یک فقیر بیایند و برای کمک‌کردن دلشان به درد بیاید.

مجبوریم به مسئولان پول بدهیم تا به خانه فقرا بیایند/ اقتصاد ما ظالم‌پرور است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، پرویز فتاح صبح امروز در همایش تخصصی حمایت و سلامت خانواده اظهار داشت: ما نتوانسته‌ایم فقر را برطرف کنیم، دلیلش هم این است که اداری کار می‌کنیم و اصلاً ایمانی به فقر نداریم و حقوق‌بگیر هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: می‌گویند حضرت علی(ع) از درد فقرا شب‌ها خواب نداشته و از درد به خود می‌پیچیده است. مولای متقیان ما فقیر نبود بلکه یک آقازاده بود اما شب‌ها از درد فقرا خواب نداشته است. متأسفانه ما حقوق‌بگیری و اداری کار می‌کنیم در حالی که معتقدم کمیته امداد جان انقلاب است.

وی گفت: می‌گویند امام خمینی(ره) انقلاب را پایه‌گذاری کرد و کمیته امداد حاشیه بود در حالی که این‌چنین نیست. یک بار که حضوری خدمت حضرت آقا رسیده بودم، ایشان فرمودند "این آقایی که صهیونیست است و دائماً علیه جمهوری اسلامی ایران موضع می‌گیرد خیریه دارد و می‌خواهند این‌گونه چهره کریه خود را بازسازی کنند و به همین خاطر کار خیریه انجام می‌دهند".

فتاح افزود: متأسفانه برخی‌ها در ایران هم این کار را می‌کنند که ما با آنها کاری نداریم. ما معتقدیم این کمیته‌ای که امام خمینی(ره) راه انداخته حاشیه نیست بلکه متن و جان انقلاب است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه امام خمینی امام پابرهنگان بود، افزود: اگر قرار باشد این‌گونه کار کنیم، 5600 میلیارد تومان بودجه که سهل است حتی اگر دو برابر هم دولت بدهد، خاصیتی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: برنده میدان کار ما حامیان هستند؛ کسانی که بی‌نام و نشان به ایتام و نیازمندان کمک می‌کنند و صدقه و زکات خود را به ما می‌دهند. کار اصلی در این حوزه فقط دولت نیست بلکه اصل کار ما این است که مردم حامی و بانی شوند.

فتاح ادامه داد: معتقدم یتیم یا فقیر بودن عامل آسیب نیست بلکه نگاه ما مهم است. اگر مردم ما اهل صدقه و زکات باشند و به آیات قرآن عمل کنند، آیا این وضع پیش می‌آید؟ چرا همیشه به دولت تکیه می‌کنید در حالی که این نهاد، نهاد مردمی است و باید از مردم بگیریم و به مردم بدهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: متأسفانه اقتصاد ما، اقتصاد ظالم‌پرور و فقیرپرور است. مشکل این است که مسئولان ما درد فقرا را ندارند و جدایی و فاصله مسئولان کشور و نظام از فقرا درد اصلی است.

فتاح گفت: متأسفانه وضعیت به‌گونه‌ای شده که باید به مسئولان پول بدهیم و به آنها التماس کنیم تا به خانه یک فقیر بیایند و برای کمک کردن دلشان به درد بیاید.

وی توضیح داد: برای سال آینده تورم 11 درصد پیش‌بینی شده، بودجه کمیته امداد 7 درصد افزایش یافته و رکود هم که هنوز رفع نشده؛‌ این یعنی فقر بیشتر و رسیدگی کمتر.


منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان