۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین در برنامه ۹۰ دیشب چه گذشت؛ فردوسی پور پز قد بلند و موهای فرش را داد / عزیزی بالاتر از مجیدی ایستاد
کد خبر: ۱۳۹۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

دردسر نقص فنی و پنالتی سوخته استقلال و فولاد؛

در برنامه ۹۰ دیشب چه گذشت؛ فردوسی پور پز قد بلند و موهای فرش را داد / عزیزی بالاتر از مجیدی ایستاد

برنامه ۹۰ شب گذشته روی آنتن رفت و مخاطبان برنامه بهترین مهاجم سایه ایران را انتخاب کردند.

در برنامه ۹۰ دیشب چه گذشت؛ فردوسی پور پز قد بلند و موهای فرش را داد / عزیزی بالاتر از مجیدی ایستاد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، برنامه 90 این هفته ساعت 22:45 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت.

* سوال پیامکی
سوال نظرسنجی برنامه این هفته به انتخاب بهترین مهاجم سایه بعد از انقلاب ایران اختصاص داشت. بینندگان 90 باید از میان فرهاد مجیدی، عبدالعلی چنگیز، ناصر محمدخانی و خداداد عزیزی بهترین مهاجم سایه بعد از انقلاب را انتخاب می کردند.

در نهایت نیز با شرکت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خداداد عزیزی با 41.4 درصد آرا عنوان بهترین مهاجم سایه پس از انقلاب را به دست آورد و پس از او فرهاد مجیدی با 30.5 درصد دوم شد و ناصر محمدخانی و عبدالعلی چنگیز با 23.9 و 4.2 درصد سوم و چهارم شدند.

* مشکل فنی در برنامه
ال سی دی بزرگ برنامه 90 این هفته به شکل ناگهانی دچار مشکل شد و در بررسی تصاویر و کارشناسی داوری مشکل ایجاد کرد! تکنسین های برنامه تلاش کردند بخشی از تصویر مونیتور را برگردانند و یک تلویزیون دیگر هم به طرف مقابل استودیو 90 آورده شد تا مشکل مرتفع شود.

ابتدا گزارشی از بازی الجیش قطر با نفت تهران و نحوه شکست نماینده ایران پخش شد. سپس به مناسبت سالگرد درگذشت شهدای چوار در زمین فوتبال، گزارشی از این شهر و بازخوانی مردم شهر و دوستان شهدا روی آنتن رفت.

* کارشناسی داوری
محمد فنایی کارشناس داوری برنامه بود و اتفاقات مشکوک داوری بازی‌های هفته بیستم لیگ را مورد بررسی قرار داد.

فنایی در آنالیز داوری دیدار گسترش فولاد و ملوان اعتقاد داشت که داور این دیدار به اشتباه یک ضربه پنالتی را به سود گسترش فولاد گرفته است.

در بازی پرسپولیس و فولاد لوبانوف دروازه‌بان پرسپولیس بر روی بازیکن فولاد دچار خطا شد و یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد. دروازه‌بان ازبکستانی هم باید کارت زرد دریافت می‌کرد. پیش از این صحنه نیز که برخی کارشناسان اعتقاد داشتند بازیکن فولاد توپ را با دست گرفته است، فنایی اعلام کرد که محسن بنگر روی بازیکن فولاد مرتکب خطا شده و داور به درستی دستور ادامه بازی داده است.

فردوسی پور هم بعد از بحث درباره این صحنه از این گفت که دو هفته ای است پرسپولیسی ها از داوری سود می کنند.

در دیدار استقلال اهواز و ذوب‌آهن نیز فنایی اعتقاد داشت که داور این مسابقه باید یک پنالتی به سود ذوب‌آهن می‌گرفت.

بحث‌برانگیز‌ترین مسئله داوری به دیدار نفت‌تهران و استقلال برمی‌گشت. فنایی اعلام کرد که ایمان مبعلی می‌توانست از زمین اخراج شود و با خطای هند سیدجلال حسینی مدافع نفت، داور باید یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد.

* آنالیز دیدار پرسپولیس و فولاد
آنالیز بازی های اخیر پرسپولیس نشان می دهد پرسپولیس در هفته های اخیر با دو مهاجم بازی می کند. شاگردان برانکو در خط حمله عملکرد چشمگیری داشته اند. علی علیپور با همکاری خوبی که با طارمی دارد باعث شده پرسپولیس در خط حمله عملکرد خوبی داشته باشد. البته بازی متعهدانه پرسپولیسی ها در موفقیت های اخیرشان بی تاثیر نبوده است.

* اطمینان اینفانتینو از انتخابش به عنوان رئیس فیفا
مصاحبه‌ای ضبط شده با اینفانتینو دبیرکل یوفا و نامزد ریاست فیفا پخش شد. اینفانتینو در پاسخ به این سئوال که نظر رئیس فدراسیون فوتبال ایران روی شما چه بوده چون قبلا از شیخ سلمان حمایت می کرد، گفت: «این موضوع را باید از کفاشیان بپرسید که آیا نظرش درباره من عوض شده است یا خیر. اطمینان دارم هر فردی که عاشق فوتبال باشد به من رای می دهد!»

"به نظر می رسد شما و شیخ سلمان دو نامزد اصلی رسیدن به ریاست فیفا باشید؟" دبیرکل یوفا در پاسخ به این سئوال گفت: «رقابت من و شیخ سلمان دو نفره نیست چرا که سایر نامزدها هم مهم هستند. البته طبیعی است که من حمایت کشورهای اروپایی و آمریکای مرکزی و شمالی را داشته باشم. من به همه نامزدها احترام می‌گذارم ولی مطمئنم برنده انتخابات می شوم!»

دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات ریاست فیفا درباره تنش ایجاد شده بین فوتبال ایران و عربستان و دخالت سیاست در فوتبال هم گفت: «سیاست نباید در فوتبال دخالت کند. فوتبال به تنهایی می تواند برای حل مشکلات سیاسی مانند یک پل باشد ولی بر عکس آن نباید باشد.»

عادل در پایان با رئیس احتمالی آینده فیفا درباره سر تاسش صحبت کرد و پز موهای فرش را داد!

* خسوس و واکنش به کاغذ طلسم!
خسوس دروازه بان تیم استقلال خوزستان میهمان حضوری برنامه این هفته 90 بود. خسوس در این برنامه اعلام کرد که در خانواده فقیری به دنیا آمد ولی تربیت خوبی داشته است.

وی درباره اینکه در یکی از مسابقات لیگ کاغذهای مشکوکی را درون دروازه اش قرار داده بود، گفت: «در یک بازی از من خواستند تا دو تکه کاغذ را داخل دروازه بگذارم. آن کاغذها از من نبود و من آنها را پیدا کردم!»

در انتهای این مصاحبه، عادل فردوسی پور در اقدامی عجیب بلند شد و نزدیک خسوس ایستاد. او از دروازه بان تیم استقلال خوزستان خواست تا بایستد تا قدشان را با همدیگر مقایسه کنند!

* پیروانی: استعفا کرده ام و دیگر مدیر تیم ملی نیستم
در بخش پایانی برنامه، افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال ایران روی خط آمد و درباره حضور اینفانتینو در ایران و مشکلات تیم ملی صحبت کرد.

مدیر تیم ملی در خصوص اینکه اینفانتینو خودش گفته بود فدراسیون او را دعوت کرده نه کی روش، تاکید کرد: «فدراسیون دعوت می کند ولی کی روش پوئن و سیگنال مثبت داده بود که اینفانتینو به ایران بیاید.»

پیروانی درباره مشکلات تیم ملی و حل مسئله کمپ و لباس بازیکنان، تصریح کرد: «اول باید ببینیم کی روش از نظر فنی مربی بزرگی هست یا خیر. بعضی دوستان مصاحبه کرده اند که شکست دادن گوام و هند مربی بزرگ نمی خواهد. آیا این حرفها صحیح است؟ تیم ملی به جام جهانی رفته و برابر تیمهای بزرگ نتیجه گرفته است. ما امکانات می خواهیم. آیا فوتبال این لیاقت را ندارد که امکانات اولیه مثل زمین چمن و لباس را داشته باشد؟»

وی با بیان اینکه اتفاق مثبتی برای زمین چمن کمپ رخ نداده، گفت: «بیستم اسفند اردوی تیم ملی شروع می شود ولی این تیم هنوز لباسی برای تمرین ندارد. این زیاده خواهی نیست. وقتی به آقای کفاشیان می گوییم، ایشان می گوید پول نداریم.»

مدیر تیم ملی با بیان اینکه بیست و چهارم بهمن استعفایش را به فدراسیون داده است، در خصوص استعفای کی روش برای تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۵ و اینکه سرمربی تیم ملی هم وارد بازی های انتخاباتی شده است، گفت: «همان روزی که کی روش استعفا کرد، من هم استعفا کردم. کی روش از من خواست که تیم ملی را برای دو بازی فروردین ماه تنها نگذارم ولی با این وضعیت نمی شود کار کرد.»

پیروانی افزود: «الان هر کسی تیم ندارد، علیه تیم ملی مصاحبه می کند. کی روش هیچ حمایتی از کفاشیان نکرده است. می دانیم کفاشیان به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند ولی او برای جزیی ترین چیزها هم می گوید پول ندارد. تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود نمی کند.»

پیروانی با بیان اینکه مسئولان بلندپایه کشور باید به تیم ملی کمک کنند، گفت: «خدا شاهد است کی روش از من خواست تا پیش آقای قالیباف بروم تا شهرداری تهران تیم ملی را حمایت کند!»

مدیر مستعفی تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت: «اگر کی روش برای ۱۱ اردیبهشت استعفا داده به این خاطر است که دست رئیس فدراسیون را باز بگذارم. با این شرایط هر کسی رئیس فدراسیون شود، قول صعود به جام جهانی را نمی توان داد. من که استعفایم را به فدراسیون داده ام و اگر الان صحبت می کنم عاشق این هستم که تیم ملی نتیجه بگیرد.»

انتهای پیام/7008

منبع: جام نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان