۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابراز ناخرسندی رئیس آموزش و پرورش قزوین از نبوسیدن دست صالحی/ مبالغه شاعر قزوینی برای مبتکر سیمان/ سنگینی مجلس تجلیل بر دوش ریاست سازمان انرژی اتمی
کد خبر: ۱۳۹۵۰۴ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های حضور دکتر صالحی در قزوین؛

ابراز ناخرسندی رئیس آموزش و پرورش قزوین از نبوسیدن دست صالحی/ مبالغه شاعر قزوینی برای مبتکر سیمان/ سنگینی مجلس تجلیل بر دوش ریاست سازمان انرژی اتمی

مراسم تجلیل از دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش فرصت‌های پس از برجام برگزار شد که این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود.

ابراز ناخرسندی رئیس آموزش و پرورش قزوین از نبوسیدن دست صالحی/ مبالغه شاعر قزوینی برای مبتکر سیمان/ سنگینی مجلس تجلیل بر دوش ریاست سازمان انرژی اتمی
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ،---- لیلا امیری.
سازمان آموزش و پرورش استان قزوین به واسطه تجلیل از تلاش‌های دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته‌ای و تقدیر از برگزیدگان پرسش مهر امسال با موضوع دستاوردهای پسابرجام، روز گذشته( دوشنبه) اقدام به برگزاری همایش فرصت‌های پس از برجام در سالن ورزشی الغدیر استان کرد.
در ابتدای این همایش آیاتی توسط قاری دانش آموز استان قرائت شد که به گفته آقای بی نیاز، مجری برنامه منتخب همان آیاتی بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از انجام جلسات خود در مذاکره با کشورهای 1+5 می‌خواندند.

قول دکتر صالحی برای ساخت مدرسه انرژی اتمی و تجهیز آزمایشگاه‌های استان قزوین


اولین سخنران این همایش سالار قاسمی، رئیس آموزش و پرورش استان بود که با خواندن شعر "آسمان شو، ابرشو باران ببار/ ناودان بارش کند ناید به کار/ آب باران بار صد رنگ آورد/ ناودان همسایه را جنگ آورد" سخنرانی خود را آغاز کرد.
وی در ادامه با تعریف و تجمیدهای مکرر از رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان از اینکه با حضور وی در سالن دکتر صالحی اجازه نداده است بوسه‌ای بر دستان او بزند، ابراز ناخرسندی کرد!

قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش قزوین جزء استان‌هایی بود که به وزارتخانه پیشنهاد طرح پرسش مهر را با موضوع هسته‌ای مطرح کرد، ابراز کرد: وظیفه ما تربیت دانش آموزانی دین دار، خودباور و عالم است که همچون دکتر صالحی در آینده جزء سرداران عرصه دیپلماسی کشورمان باشند.
وی همچنین از قول گرفتن استاندار قزوین از صالحی برای ساخت مدرسه انرژی اتمی و تجهیز آزمایشگاه‌های استان قزوین خبر داد.

تشبیه دکتر ظریف به رستم دستان و آمریکا به اسفندیار!

برنامه بعدی این مراسم حضور محمد رفیع شیخی، دانش آموز قزوینی که در کشور دارای رتبه اول رشته نقالی است، روی سِن بود که به نقالی خوانی قسمت دوم نبرد رستم و اسفندیار پرداخت.

وی با بیان اینکه رستم‌های این زمان افرادی چون محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی هستند که زمینه ساز درخشش نام ایران بر تارک گیتی شده‌اند، گفت: اسفندیار این زمان آمریکاست که ما در حال مبارزه با آن هستیم.
این نقاله خوان قزوینی تصریح کرد: به عنوان یک نوجوان قزوینی آرزو دارم وطنم زیر سایه رهبری مدبرانه حضرت آقا به پیروزی نهایی برسد.

22 بهمن مقدمه‌ای برای حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفندماه است

سخنران بعدی مراسم فریدون همتی، استاندار قزوین بود که آیت الله تاکندی را به عنوان عاملی برای روحیه دادن به مدیران استان برشمرد و گفت: کل ایران اسلامی متعلق به دکتر صالحی است و وی در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد!


وی اذعان کرد: در جنگ تحمیلی همه ملت ایران در کنار هم جهاد کرده و دشمن را شکست دادند اما در مذاکرات هسته‌ای یک تیم محدود اما پرتوان و پرتلاش وارد میدان شدند که با تکیه بر علم و عقلانیت دستاوردهایی برای انقلاب به ارمغان آوردند که کمتر از دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی نبود!
استاندار قزوین گفت: با تصویب برجام ما تمام قطعنامه‌های دشمن را در چاله‌های تاریخ ریختیم و روی آن سیمان کشیدیم!!! اما دانشمندان ما زنده‌اند و هز زمان اراده کنند ما نطنز و فردو را می‌سازیم.
وی ابراز کرد: پس از تصویب برجام در استان قزوین سُفرا و هیئت‌های تجاری زیادی حضور پیدا کردند و مدیران ما در حال آماده سازی خود برای حضور در حوزه تولید و پویایی اقتصاد هستند.
همتی در پایان اظهار کرد: 22 بهمن به عنوان مقدمه‌ای برای حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفندماه بود و امیدواریم انتخاباتی قانونی و اخلاق مدار با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

خواننده قزوینی: خوشحالم که شخصی از جنس خودم سکاندار فرهنگ استان شد!


برنامه بعدی این مراسم حضور عباسی خواننده قزوینی بر روی سِن بود که به ارائه دو اثر پرداخت و سپس عنوان کرد: خیلی خوشحالم که فردی از هم خانواده خودم مسئولیت حوزه فرهنگ و هنر استان را برعهده گرفته است و امیدوارم آقای اسکندری نژاد با آماده کردن فضای فرهنگی استان مانع مهاجرت هنرمندان از استان شود.
نکته جالب توجه هنگام اجرای این خواننده قزوینی اشک‌های مداوم مرتضی موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد قزوین بود که تا پایان مراسم نیز ادامه داشت!

تقدیم جایزه صلح نوبل به رئیس سازمان انرژی هسته‌ای توسط شاعر قزوینی

حضور علیرضا رضایی به عنوان برگزیده طرح پرسش مهر روی سِن از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود که به قرائت اشعار طنزی درباره بحث هسته‌ای کشورمان پرداخت.
بر ما خبر خوشش سرانجام رسید/ با زنگ و پیامک و تلگرام رسید/ آن لحظه و بهترین خبرها این بود/ خوش باش که برجام به فرجام رسید
شعر بعدی این شاعر قزوینی این بود:


به پا شد در میان مردم ما/ پس از برجام جشن و شور و شادی/ چراکه لغو شد تحریم‌ها و فشار اجتماعی- اقتصادی/ ظریف نازنین! در گفت‌وگوها تو با لبخند خود اعجاز کردی/ پس از احقاق حق ملت ما/ در صلح و صفا را باز کردی/ به لطف عقل و تدبیر ظریفت، ندادی دست غربی‌ها بهانه/ شد با سعی و تلاشت رفع، همه تحریم‌های ظالمانه.
این شاعر شعر دیگری نیز به دکتر صالحی بدین مضمون تقدیم کرد:
سر به فلک بسته به اقبال توست/ صلح و صفا جزئی از آمال توست/ صالحی ای صاحب هوش و خرد/ جایزه صلح نوبل مال توست

راه‌اندازی موزه دکتر صالحی در قزوین

در ادامه مراسم مجری این همایش از راه‌اندازی موزه هدایای اهدایی دکتر صالحی به استان قزوین در ساختمان امیرکبیر( دفتر نمایندگی وزارت خارجه استان) خبر داد.

حضور در این جلسه برایم بسیار سنگین بود!


سخنران پایانی این همایش دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بود که در این مراسم قرار بود به عنوان چهره ماندگار استان قزوین و کشور مورد تقدیر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه سلام آقای ظریف و تیم مذاکره کننده را به مردم استان قزوین می‌رسانم، گفت: مجلس امروز بسیار برایم سنگین بود زیرا لیاقتی در خودم برای این تجلیل نمی‌بینم.
صالحی افزود: استان قزوین از گذشته به واسطه پیشینه فرهنگی و دینی خود دارای علما، فرهیختگان و بزرگانی است که هیچ زمانی از حافظه تاریخی ملت ایران زدوده نمی‌شود زیرا این استان کارنامه درخشانی در پرورش رجال شجاع از خود به یادگار گذاشته است.
وی عنوان کرد: این جانب در خود فروغ و درخششی نمی‌بینم که در میان این بزرگان نامی از من برده شود اما سعی خودم را کرده‌ام در حد بضاعت در دهه‌های گذشته در مسیر آرمان‌های انقلاب قدم بردارم.

66 فرهنگی و 37 دانش آموز برگزیده پرسش مهر استان قزوین


قسمت پایانی این مراسم اختصاص داشت به تقدیر از برگزیدگان پرسش مهر و تجلیل از دکتر صالحی که با اهدای هدایایی از سوی استاندار، رئیس آموزش و پرورش استان و هنرمندان استان به وی همراه بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان