۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ورود جدی ایران به موضوع "شکوفایی شهری" با رویکرد اسلامی
کد خبر: ۱۳۹۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین خبر داد

ورود جدی ایران به موضوع "شکوفایی شهری" با رویکرد اسلامی

شهردار قزوین در همایش ملی سیمای شهری گفت: ایران با رویکرد اسلامی، پیشگام در اجرای مولفه های شکوفایی شهری است.

ورود جدی ایران به موضوع "شکوفایی شهری" با رویکرد اسلامی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دوازدهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری صبح امروز با حضور شهردار قزوین، استاندار قزوین، اعضای شورای شهر، جمعی از شهرداران و استانداران همدان، سمنان، اراک، اردبیل، زنجان و دیگر میهمانان کشوری و استانی برگزار شد.
مسعود نصرتی در این همایش ابراز کرد: "شکوفایی شهری" به عنوان موضوع محوری همایش امسال در دستور کار قرار گرفت که در سطح بین المللی نیز موضوع نویی است و حدود 4 سال است که در سازمان بین الملل مطرح شده است.
وی افزود: ایران از جمله استقبال کنندگان از این موضوع بوده است زیرا می‌توان شاخصه‌های شکوفایی شهری_CPI_ را با نگاه اسلامی و ایرانی تلفیق و غفلت 150 ساله‌ای را در مورد شهرهای اسلامی به وجود آمده است را برطرف کرد.
این مسئول شهر قزوین عنوان کرد: شاخصه‎هایی که برای شکوفایی شهری اعلام می‌شود خیلی پیش‌تر با اقتدار در شهرهای اسلامی وجود داشته در حالی که امروزه به شدت کمرنگ شده است.
شهردار قزوین خاطر نشان کرد: در شهرهای اسلامی نیازمند این هستیم که شهرها را بدون بودجه نفتی اداره کنیم و برنامه ریزی‌هایی که در چنین همایش‌هایی انجام می‌شود به مرحله اجرا برسد.
وی یکی از موضوعات فراموش شده در شهرهای اسلامی را عدم احساس تعلق به محله دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در شهرهای اسلامی تعلق و عرق نسبت به محلات بود که موجب آبادانی محله توسط ساکنان آن می‎شد اما امروزه چنین حسی در شهروندان وجود ندارد و باید این ارتباط حسی با سکونتگاه در مردم احیا شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان