۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ادعای وزیر اسبق بهداشت افسانه است/اعلام دریافتی پزشکان و پرستاران
کد خبر: ۱۳۹۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد

ادعای وزیر اسبق بهداشت افسانه است/اعلام دریافتی پزشکان و پرستاران

معاون درمان وزارت بهداشت، ادعای وزیر بهداشت دولت هشتم درباره فاصله اختلاف پرداختی پزشکان و پرستاران را افسانه و کاملا دور از واقعیت دانست.

ادعای وزیر اسبق بهداشت افسانه است/اعلام دریافتی پزشکان و پرستاران
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری که روز دوشنبه در سالن کنفرانس وزارت بهداشت برگزار شد، در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت دولت هشتم مبنی بر اختلاف زیاد دریافتی پزشکان و پرستاران، تاکید کرد: بر اساس اعداد و ارقام اعلام می کنیم که این ادعا، افسانه ای بیش نیست و کاملا دور از واقعیت است.

وی با عنوان این مطلب که حاضریم در هر جمع و محفلی گزارشات مستند خود را ارائه بدهیم، گفت: دریافتی ۴۹۷۹ پزشک عمومی در ۵۷۰ بیمارستان دولتی به طور میانگین ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان است که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مالیات از آن کسر می شود.

آقاجانی به دریافتی پزشکان عمومی در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: میزان دریافتی این گروه از پزشکان عمومی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

معاون درمان وزارت بهداشت، به دریافتی ۲۱ هزار و ۴۷۹ پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های دولتی اشاره کرد و گفت: این پزشکان به طور میانگین ۱۳ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان دریافتی دارند.

وی در ادامه به دریافتی پرستاران عادی در بیمارستان های وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: ۶۳ هزار و ۶۸۹ پرستار در بخش های عادی بیمارستان های دولتی، ماهانه به طور میانگین ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان دریافتی دارند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: پزشکان عمومی نسبت به پرستاران ۱.۷۵ درصد و پزشکان متخصص و فوق تخصصی نیز نسبت به پرستاران ۴.۴۵ درصد دریافتی بیشتر دارند.

آقاجانی ادامه داد: اختلاف دریافتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ برابری و ارائه ارقام غیرواقعی، فقط افسانه است.

وی با طرح این سئوال که آیا افزایش تعرفه ها فقط به جیب پزشکان می رود، اظهارداشت: بخش محدودی از تعرفه ها به سمت پزشکان است و مابقی آن به عنوان منابع مالی بیمارستان تلقی می گردد.

آقاجانی با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی حق العلاج در سال های ۹۳ و ۹۴، تاکید کرد: در دو سال گذشته درآمد پزشکان رشد ۴۹ درصدی داشته است که با هدف حذف زیرمیزی انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با صراحت می گویم که زیرمیزی در بیمارستان های دولتی نزدیک به صفر است و در سال جاری حتی یک گزارش شکایت از بیمارستان های دولتی نداشته ایم.
انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان