۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سپاه بنا ندارد به صورت انبوه نیرو به سوریه اعزام کند
کد خبر: ۱۳۹۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه:

سپاه بنا ندارد به صورت انبوه نیرو به سوریه اعزام کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اعزام نیروهای مستشاری در سوریه باید در یک چارچوب تعریف شده ای باشد و سپاه بنا ندارد نیروهای انبوه به مناطق تحت درگیری در سوریه اعزام کند.

سپاه بنا ندارد به صورت انبوه نیرو به سوریه اعزام کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به اینکه سپاه چه سیاستی را در اعزام نیرو به سوریه دنبال می کند و آیا افراد غیر پاسدار هم توسط سپاه به مناطق عملیاتی سوریه اعزام می شود یا خیر اظهار کرد: صحنه نبرد در سوریه با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کاملا متفاوت است. در سوریه جنگ شهری و چریکی وجود دارد و شرایط آن کاملا با جنگ های دیگری که در مرزها اتفاق می افتد متفاوت است.

وی افزود: در صحنه سوریه نیروهایی از خود این کشور هستند که در زمینه های جنگ شهری و چریکی آموزش دیدند و ورزیده شده اند و ما فقط در نقش مستشاری حضور داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: ما از اعزام نیرو به سوریه به صورت متفرقه به شدت پرهیز می کنیم و نباید افراد متفرقه به سوریه اعزام بشوند و در این زمینه به فرماندهان سپاه فشار بیاورند زیرا نیروها در یک حد محدودی تحت عنوان مستشاری آن هم با مهارت های لازم به سوریه اعزام می شوند تا بتوانند مفید واقع شوند بنابراین در اعزام به مناطق تحت درگیری در سوریه محدودیت های زیادی قائل هستیم.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه استقبال عجیب و غریبی برای اعزام به سوریه در داخل کشور وجود دارد، گفت: یکی از مراجعاتی که به بنده می شود همین مسئله است. تاکنون روحانیون و غیر روحانیون مراجعات زیادی به من داشتند و درخواست های شدیدی کردند و گاهی التماس و گریه می کردند که چرا ما را به سوریه اعزام نمی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اعزام نیروهای مستشاری در سوریه باید در یک چارچوب تعریف شده ای باشد و سپاه بنا ندارد نیروهای انبوه به مناطق تحت درگیری در سوریه اعزام کند.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان