۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تملق‌گویی از مدیران استان مشکلات جامعه را حل نمی‌کند/ نیش قلم اصحاب رسانه کاهش یافته است
کد خبر: ۱۳۹۱۵۷ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صحبت‌های صریح و بی پرده اصحاب رسانه استان با امام جمعه قزوین؛

تملق‌گویی از مدیران استان مشکلات جامعه را حل نمی‌کند/ نیش قلم اصحاب رسانه کاهش یافته است

در دیدار اصحاب رسانه استان با امام جمعه قزوین مطرح شد: امروز در عرصه اطلاع رسانی از سوی برخی همکاران رسانه‌ای بی اخلاقی‌هایی دیده می‌شود که حرمت قلم حفظ نشده و همه اهالی رسانه را درگیر کرده است و پیشکسوتان رسانه از این موضوع رنج می‌برند.

تملق‌گویی از مدیران استان مشکلات جامعه را حل نمی‌کند/ نیش قلم اصحاب رسانه کاهش یافته است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اصحاب رسانه استان قزوین برای درمیان گذاشتن مطالبات و مشکلات خود دیداری با آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین داشتند.
در این دیدار برخی از اصحاب رسانه استان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات این عرصه پرداختند.

حسن رجبی، سرپرست روزنامه کیهان در قزوین:


یکی از نیازهای امروز رسانه تقویت بنیه مذهبی آن است که باید در این زمینه کار زیرساختی خوبی انجام بگیرد، برگزاری جلسات اخلاق رسانه‌ای با محوریت امام جمعه استان و استفاده از بیانات شما می‌تواند در این زمینه مثمرثمر باشد.
البته این جلسات اگر در قالب‌های کارگاهی به صورت مستمر برگزار شود در جهت دهی به رسانه‌های استان مفید خواهد بود.

حمید زارع دار، سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی ایران در قزوین:


امروز رسانه در دنیای مجازی تاثیر بسزایی در افکار عمومی دارد و قطعا فعالیت رسانه‌های ما براساس باورها و اعتقادات آنهاست.
در این 10 سال گذشته رسانه‌های مکتوب چه محلی و چه کثیرالانتشار رشد کمی زیادی داشته اند اما این مطبوعات در ارائه محتوا نیازمند رشد کیفی هستند.
رسانه به علت سکانداری حوزه فرهنگ کشور باید در عرصه خودسازی پیشتاز باشد تا بتواند ادعای تولید محتوای فرهنگی مناسب برای مخاطب خود را داشته باشد.
امروز در عرصه اطلاع رسانی از سوی برخی همکاران رسانه‌ای بی اخلاقی‌هایی دیده می‌شود که حرمت قلم حفظ نشده و همه اهالی رسانه را درگیر کرده است و پیشکسوتان رسانه از این موضوع رنج می‌برند.
نظر ما این است که مشکلات عرصه رسانه باید به صورت صریح و شفاف مطرح شود و در این میان فشار اقتصادی مزیدی بر علت شده تا برخی فسادها در ادارات شکل بگیرد که متاسفانه بازرسی‌های مناسبی در این راستا صورت نمی‌گیرد.

محمدرضا جباری، سرپرست خبرگزاری مهر در استان قزوین:


یکی از آفت‌های نظام مدیریتی ما، چاپلوسی و تملق است که در لایه‌های مختلف مسئولین تا خبرنگاران رسوخ کرده و این موضوع سبب شده تا واقعیت‌ها به مسئولان منتقل نشود.
در اولین گام رسانه‌ها باید اخلاق را رعایت کرده تا به جایگاه واقعی خود که همان رعایت اخلاق در جامعه است، دست پیدا کنند.
تملق گویی از مدیران مشکلات جامعه را حل نمی‌کند باید فضای نقد سازنده در استان ایجاد شود، باید این فضای بسته شکسته شود درخواست ما از امام جمعه استان شکستن این حصر است.
همچنین رسانه ارزشی باید با عملکرد مناسب خود الگوی مناسبی برای دیگر رسانه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام خلج، سر دبیر هفته نامه اندیشه زلال:


در رسانه‌های استان با کمبود محتوا و کیفیت روبرو هستیم که در این زمینه باید یک برنامه منسجم به رسانه‌ها ارائه شود.
همه رسانه‌های استان باید به انتشار مطالبی بپردازند که مورد نیاز آحاد جامعه باشد، پرداخت به سیره علما، شهدا و رعایت اخلاق مداری، دین مداری و ولایت مداری باید در کنار بیان مشکلات مورد غفلت قرار نگیرد.

صفت الله صالحی از اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان:

امروز رسانه‌های استان به واسطه نیاز داشتن به آگهی‌های تبلیغاتی سازمان‌ها از فضای نقد عملکرد مدیران فاصله گرفته‌اند و نیش قلم آنها کاهش یافته است.
نباید به واسطه برخی ارتباط گیری‌ها آگهی به یک رسانه خاص بیشتر از بقیه رسانه‌ها داده شود و در این زمینه عدالتی نباشد.
زمانی که آگهی‌ها از طریق اداره ثبت به رسانه‌ها داده می‌شود چرا نباید نظارت لازم در این زمینه صورت بگیرد تا همه روزنامه‌ها از یک سهم برخوردار باشند؟ درخواست ما این است شما در جایگاه نماینده ولی فقیه از دستگاه‌های ذی ربط بخواهید نظارت خود را در این زمینه افزایش دهند.

بابایی، سردبیر هفته‌نامه آوای تات قزوین:


یکی از آفات امروز در فضای مجازی است که افراد و گروه‌ها در این فضا با عنوان خبرنگار وارد می‌شوند اما هیچ ضابطه‌ای در ارائه اخبار و مطالب منتشر شده وجود ندارد.
رفتارهای دور از اخلاق در ایام انتخابات در قالب همین گروه‌ها انجام می‌شود که هواداران برخی به تخریب رقبا می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسئول خبرگزاری شبستان:


رسانه دیده بان مشکلات جامعه است و نباید برای داشتن سرعت در اطلاع رسانی دقت را فدای مشکلات جامعه کرد.
متاسفانه اخلاق رسانه‌ای در استان کمتر رعایت می‌شود و با انتشار برخی مطالب کذب آبروی افراد ریخته شده و با یک عذرخواهی ساده قضیه تمام می‌شود با این روش نباید مردم نسبت به قلم اصحاب رسانه بی اعتماد شوند.

طیب ملک پور فعال رسانه‌ای:


در عصر انفجار خبر و اطلاعات جایگاه رسانه مشخص است و این رسانه قدرت مهندسی افکار عمومی، قدرت انتقال پیام انقلاب اسلامی، قدرت انتقال پیام مظلومیت اسلام را به جهان دارد.
احکام و اخلاق رسانه از مباحث مهمی هستند که در این حوزه مورد غفلت واقع شده، امروز رسانه باید وظیفه صحیح خود را بشناسد و یک فرد رسانه‌ای نباید به دنبال اشاعه دروغ، بهتان و حریم شکنی در این فضا باشد.

سعیده خدادادبیگی، سردبیر سایت تحلیلی خبری صبح قزوین :


در استان قزوین بانوان بیشترین جامعه آماری را در عرصه رسانه به خود اختصاص می‌دهند اما در این زمینه با مشکلات فراوانی روبرو هستند و ارتباط گیری با مسئولین بعضا برای آنها سخت است.
اگر مزایای خاصی در این زمینه برای بانوان درنظر گرفته شود زمینه رفع این مشکلات آنها فراهم می‌شود.

میترا بهرامی، دبیر سرویس گزارش هفته نامه پیام شهر:


بحث آبروی افراد در رسانه بسیار باارزش است و انتظار می‌رود افرادی که خود را داعیه دار این موضوع می‌دانند درعمل به این موضوع اخلاقی پیشقدم باشند.
موضوع دیگر بحث سرقت‌های ادبی است که در حوزه فعالیت رسانه‌ای در حال رشد می‌باشد و از تهدیدات این حوزه است که باید برای حل آن راهکارهای مناسبی اندیشید؛ زیرا شکایت در مراجع قضایی درگیری‌های خاص خود را دارد.


در پایان این نشست آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان رسانه را از دیدگاه قرآن در دو عنوان رسانه الهی و رسانه شیطانی تقسیم کرد و به تبیین این دو رسانه از دیدگاه خدای متعال پرداخت.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه رسانه الهی بیانگر مبانی، اخلاق و احکام دینی است، اذعان کرد: اما رسانه شیطانی با تفکر شیطان همراه است و مروج دروغ، تهمت و بی آبرویی در جامعه است، رسانه شیطانی به ذلت و بدی فرمان می‌دهد و جو جامعه را برای پذیرش انحراف از حقیقت آماده می‌کند.
وی اضافه کرد: قرآن کریم الگوی کامل رسانه‌ای بودن را به ما نشان داده است زیرا این کتاب آسمانی بیانی کامل دارد و یک خبرنگار تاثیرگذار باید اخلاق قرآنی داشته باشد.
عابدینی تصریح کرد: زمانی می‌توان یک کار ارزشمند رسانه‌ای انجام داد که خبر ما مورد تائید قرآن و خدای متعال باشد، در این صورت عملکرد ما تاثیرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان با بیان اینکه پیامبر(ص) بزرگترین فرد رسانه‌ای از سوی خدای متعال بود، بیان کرد: قلم ما یا حکمت می‌نویسد یا کلام لغو، لهو بازی کردن روی افکار و اندیشه‌ها است؛ اگر اندیشه ما حکمت باشد قلم ما حکمت می‌نویسد و اعمال ما حکیمانه خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

شهروند / ۰۵ فرو ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

در مورد خانم میترا بهرامی لازم دونستم بگم خبرنگار متعهد و کار بلد و خصوصا سالم هستند آرزوی موفقت روز افزون دارم براشون.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان