۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جاذبه‌های رسانه‌ای، نباید زمینه‌ساز خُسران اصحاب رسانه شود/ رسانه شیطانی با وعده دروغ ما را نیازمند به کدخدا معرفی می‌کند
کد خبر: ۱۳۹۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

جاذبه‌های رسانه‌ای، نباید زمینه‌ساز خُسران اصحاب رسانه شود/ رسانه شیطانی با وعده دروغ ما را نیازمند به کدخدا معرفی می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رسانه شیطانی با وعده دروغ ما را نیازمند کدخدا معرفی کرده و به سمتی هدایت می‌کند که از مواضع دینی و ارزشی خود عقب نشینی کنیم.

جاذبه‌های رسانه‌ای، نباید زمینه‌ساز خُسران اصحاب رسانه شود/ رسانه شیطانی با وعده دروغ ما را نیازمند به کدخدا معرفی می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در بیان جایگاه رسانه و تاثیرگذاری آن اظهار کرد: زمانی که خدای متعال از پیامبر(ص) می‌خواهد پیام دین را به مردم برساند یعنی انجام یک اقدام رسانه‌ای از سوی نبی خدا به مردم، یعنی قرآن قصد گسترش نگاه ما را دارد.
وی در ادامه افزود: یک فرد رسانه‌ای باید جایگاه اقامه نماز، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی در نگاه خدای متعال در قرآن را در جامعه پیاده کند و تلاش ماهمراه کردن قلم و نگاه رسانه‌ها با مبانی قرآن باشد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: رسانا بودن باید در نگاه رسانه دیده شود، تلاش یک فرد رسانه‌ای به چه میزان در زمینه مباحث مورد نظر قرآن بوده است؟ اگر قلم، نگاه و فکر ما درگیر روزمرگی‌های دنیا و فقط بیان مشکلات شود دچار خسارات فراوانی می‌شویم.
وی اذعان کرد: اگر در عرصه اطلاع رسانی به جامعه فقط به دنبال میزان تیراژ رسانه خود و افزایش مشتری‌های خود باشیم این موارد دلیلی بر موجه بودن اقدام رسانه‌ای ما نخواهد بود.

ما در میزان سنجش اخبار خود به دنبال وزن اقتصادی آن هستیم

عابدینی اضافه کرد: در عرصه رسانه نباید جاذبه‌های موقت ما را راضی کند و گمان کنیم از بقیه همکاران خود بهتر اقدام کرده‌ایم؛ اگر در کنار این موارد مباحث مورد تاکید دین مورد تبلیغ قرار نگیرد یک خسارت بزرگ برای این رسانه است.

وی با اشاره به واقعه غدیر و تاکید خدای متعال به پیامبر(ص) برای انجام یک کار رسانه‌ای مهم به جامعه، ابراز کرد: خدای متعال به ایشان فرمان داد تا ولایت امام علی(ع) را به مردم معرفی کند و ادامه کارهای پیامبر را بدون این ابلاغ، بی‌فایده دانست زیرا این ابلاغ یک کار رسانه‌ای مهم بود.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: واقعه غدیر در اصل یک حرکت رسانه‌ای در اجابت فرمان خدا بود و در این واقعه پیامبر(ص) بازخورد کار خود را نیز گرفت و مردم دریافت ابلاغ ایشان را تصدیق کردند.
وی با بیان اینکه ما در میزان سنجش اخبار خود به دنبال وزن اقتصادی آن هستیم، بیان کرد: به چه میزان اصحاب رسانه ما با قلم و هنر رسانه‌ای خود به دنبال مبانی اخلاقی و قرآنی هستند؟
امام جمعه قزوین با بیان اینکه وجود ولایت قلب رسانه است، تصریح کرد: در عرصه سیاست، امانت داری، رعایت شئونات نظام و لایتمداری باید اخلاق قرآنی داشته باشیم، آبروی رسانه، ولایت است زیرا ولایت به تمام اتفاقات رسانه‌ای آبرو می‌بخشد همانطور که بدون ولایت اعمال دینی ما مقبول نمی‌شود.
وی تاکید کرد: شیطان مدام وعده می‌دهد و از فقر و مشکلات به‌عنوان حربه‌ای برای ایجاد ترس در جامعه استفاده می‌کند تا مردم از ارزش‌های الهی و انقلابی خود عقب‌نشینی کنند و رسانه‌ها باید مراقب چنین حربه‌ای باشند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یک رسانه باید تائید عمل خود را از نگاه قرآن مورد بررسی قرار دهد، گفت: رسانه شیطانی با وعده دروغ ما را نیازمند کدخدا معرفی کرده و به سمتی هدایت می‌کند که از مواضع دینی و ارزشی خود عقب نشینی کنیم.
وی در پایان ابراز کرد: یک رسانه الهی متعهد است و با قلم ارزشی خود عزت و اقتدار نظام را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان