۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تهیه بانک کامل اطلاعاتی از شهدای روحانیت
کد خبر: ۱۳۸۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین خبر داد

تهیه بانک کامل اطلاعاتی از شهدای روحانیت

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: امیدواریم بتوان با همکاری حوزه علمیه و این اداره کل بانک اطلاعات کاملی از شهدای روحانیت استان در خصوص عکس‌ها، تصاویر، دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های این شهدای روحانیت تهیه نماییم.

تهیه بانک کامل اطلاعاتی از شهدای روحانیت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در دیدار با معاونت هنری و پژوهش اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: جمع آوری ارزشمند آثار و دست نوشته‌ها ی شهدا در استان جزء ضروریات است.
وی در ادامه افزود: این کار شما عزیزان در اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدامی مهم و مقدس به شما می‌رود.
این مسئول ادامه داد: عزت و اقتدار و امنیت این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دلاور ما در دوران دفاع مقدس است که حماسه‌ای بزرگ و ماندگار رقم زدند.
مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در بسیاری از عملیات‌ها فرماندهان شجاعی بودند که سن آنها بین 19 تا 25 سال بود و از خود خاطراتی برجای گذاشتند.
وی اضافه کرد: باید این خاطرات و دست نوشته‌ها وحتی وصیت نامه‌های نورانی این شهدا را ثبت و ضبط کرده و بتوانیم به آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان ما که با جنگ و دفاع مقدس هنوز آشنایی کامل ندارند، انتقااین فرهنگ را انتقال دهیم.
عباسی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمام اقشار از جمله روحانیت پیشگام بودند و شهدای روحانیت در کشور و در همین استان آماری زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی تصریح کرد: آن چه که امروز اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می ‌هد بسیار با اهمیت بوده و امیدواریم بتوان با همکاری حوزه علمیه و این اداره کل بانک اطلاعات کاملی از شهدای روحانیت استان در خصوص عکس‌ها، تصاویر، دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های این شهدای روحانیت تهیه نماییم.
عباسی با اشاره به چاپ کتاب خاطرات اساتید حوزه علمیه گفت: با همکاری معاونت طلاب و امور دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین اقدام به جمع آوری خاطرات اساتید حوزه که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند کردیم که بخشی از این خاطرات آماده شده و امیدواریم در سال آینده به چاپ برسد.
سپس حجت الاسلام علاالدین صفی خانی، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین گفت: خوشبختانه این معاونت در برگزاری کنگره داستان نویسی بسیار فعال بود که در صدد هستیم مستند شهدای روحانیت را در این استان انجام دهیم.
وی افزود: یکی از کارهای ارزشمندی که این معاونت برگزار نمود جمع آوری کلیه آثار و عکس‌های شهدای روحانیت در استان بوده که متاسفانه این اطلاعات کافی نیست که امیدواریم با همکاری این اداره کل و بنیاد شهید بتوانیم آثار شهدای روحانیت را جمع آوری کنیم.
صفی خانی تصریح کرد: در سال آینده با همکاری مدیریت حوزه علمیه قزوین هر سال یک یادواره شهدای روحانیت و یک شهید روحانی شاخص در سال از طریق این معاونت برای مردم استان قزوین معرفی می‌شود.
سپس روح الله شریفی، معاون هنری و ادبیات اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین ولدی، معاونت تحقیقات وپژوهش این اداره کل گزارشی از هکاری‌های این اداره کل با حوزه علمیه ارائه کردند و تفاهم نامه‌ای بین حوزه علمیه استان و اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان منعقد گردید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان